Snö på ridbana, går det att rida?

P

ponny96

Har en ponny som verkligen inte gillar att gå i ridhus under vintern när det ramlar ner snö. Hon är jättesnäll men tycker verkligen inte om det och därför undrar jag om det går att rida på utebana trots snön? Hon är broddad bak och fram och har snösulor, är det okej att rida på utebanan? Tacksam för snabbt svar! :bow:

Sv: Snö på ridbana, går det att rida?

Självklart:)

Det funkar alldeles utmärkt att rida på utebanan somar som vinter.
Men på blankis är det inget jag rekomenderar!

Annars brukar det ju finnas mysiga stigar och rundor i skogen man kan ta som omväxling till manegen??:)

Lycka till i vilket fall

Funkar utmärkt.

Noga bara att det inte är is under snön, kan bli ruskigt halt då.
Annars är det bara att köra på. Fält och skogen funkar också jättebra att rida i/på på vintern, otroligt stärkande i snön!

Som övriga skriver går det jättebra under förutsättning att det inte finns is - eller SKARE. Där jag bor har temp. växlat rejält fram och tillbaka, så tyvärr går det inte att rida på utebanan nu (inte heller på våra härliga skogsvägar :().

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: Mia_R
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 948
Senast: muslidag
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 923
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?