Sned i korset

S

SES

Hej,
Min häst har alltid varit lite, lite sned i korset men inte verkat ha några större problem av det (har låtit en kiropraktor titta på honom en gång).
Nu har han blivit jättesned och jag tror att det kan ha kommit när han för en månad sen slet sig och skenade 2 km på en asfaltsväg med longerlina efter sig. Har helt enkelt inte sett när det kommit, det har varit mycket nu stallbyte, skolavslutning och betesläpp så det har varit lite si och så med ridning mm. Har mest lullat runt i skogen och tydligen inte tittat så nog på hästen. Men nu när jag skulle börja jobba lite mer igen kändes han inte som vanligt och efter 2 dagars lätt jobb på ridbanan har han en galla i ena hasen.

Någon som varit med om något liknande?
Vet inte vart jag ska vända mig? Hur tar man itur med detta? Antar att jag bör åka till djursjukhuset. Känner inte till någon kiropraktor här hemma som jag tror mig om att klara detta.
Alla råd mottages tacksamt!

Sv: Sned i korset

ett litet tips kan vara att ta ut massör (eller sån som går in på djupet, typ naprapat)... för om hästen har gått med det länge så är ju muskler å sånt "anpassade" efter hur hästen rör sig (dvs, snett)... så ibland kan det vara läga att köra på det först, så att musklerna inte drar tillbaka allt igen :D

min massör säger att jag ska tömköra på rakt spår (knallar rakt ut i skogen)... sen masserar jag ca varannan dag på de ställena hon har visat... så kommer hon å checkar av å går in på djupet då å då... perfa! Ser SÅN skillnad på in häst, tror typ att jag inbillar mig ibland ;)

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 869
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund Funderar på om Viktor ska få gå på hunddagis istället för vara med mamma när jag jobbar. Jag har tänkt tanken förr, men det har inte...
Svar
9
· Visningar
1 262
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka