Snart UL, ta reda på kön eller inte?

Sv: Snart UL, ta reda på kön eller inte?

Var på ultraljud idag då och könet fanns det inte en chans att få syn på då krabaten låg med korsade ben, knäna i ansiktet och fötterna bakom huvudet:crazy:. Tydligen var det normalt att de kan ligga så . Fick inga bra bilder heller då krabaten bara blev förbannad då bm var där och buffade :rofl:.
Jag fick ju fina bilder i v.13 iallafall:grin:.
Dessutom blev jag flyttad några dagar bakåt. Katastrofen beräknas komma 11/9.

Allting såg förövrigt bra ut, så efter ultraljudet for jag och min sambo på barnens hus och kollade barnvagnar, man måste ju börja nån gång :D.

Jag var jättevelig. Sambon ville gärna få veta kön, om de nu skulle kunna säga det. Jag ville inte först, men ändrade mig, och ändrade mig igen och sådär höll jag på tills timmarna före UL. Då sa jag till sambon att "okej, om de KAN se och säga så ber vi att få veta". På UL var de högst ovilliga att berätta; kanske för att det var sambon som frågade (många gånger har hans frågor överlag bemötts med en trist attityd från MVC o BVC). De sa dessutom att de inte kunde se för att barnet "knep ihop" benen. (Senare fick jag höra att de tydligen faktiskt inte vill uppge kön; vår BM påstod att ett par som fått veta kön och läkaren sagt "det ÄR en.... " blev senare åtalad. Det var tydligen ett smått trauma för föräldrarna att få ut "fel" kön; de hade svårt att ta till sig barnet och hade en sorg över den där pojken/flickan som de TRODDE varit därinne. )

Senare åkte vi på extra u-ljud pga stort SF-mått. Då verkade de inte lika ovilliga, men barnet visade sig ligga i säte så det var omöjligt att se vad som fanns däremellan benen.

I slutänden blev det snitt och dagen före sa sambon "det kanske var tur att vi inte fick veta kön för nu vet vi redan barnets födelsedag så det är ju i princip det enda som vi har kvar som är "hemligt"!" ;)

Jaa, det är ju trots allt huvudsaken!
Men det verkar vara en tjurig envis rackare, vet inte vem den brås på :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 604
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 021
Senast: MML
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur