Snart snart snart!

Terja

Trådstartare
Om 9 dagar hämtar vi hem vår lille valp. Jippie! :banana::bump::banana:
Och imorgon ska det inhandlas saker. Men vad ska vi handla?

Det vi ska handla är:

• Gles kam
  • Borste
  • Klotång
  • Mat och vatten-skålar (tips mottages gärna)
  • Bajspåsar

Det som redan är inhandlat är:

• Koppel + halsband
  • Bur med filt
  • Sårrengöring
  • Självhäftande bandage
  • Fästingmedel

Vad mer behövs handlas in?
Vad för leksaker behöver en valp?

Sv: Snart snart snart!

Med leksaker har jag dels 'skräpleksaker' som någon boll, knutor, frisbee, tuggben och ja massa sånt!

sen har jag en för hunden jäääättevärdefull leksak som ALDRIG får vara i marken i princip! Den ska vara längre, exempelvis boll i snörre eller annat, så den kan dras på marken för att göra hunden intresserad och lätt att apportera och även så jag kan hålla i ena änden etc, jättebra på kurser och träning! Jag är inte intresserad av tävling etc men tränar för mig själv i skogen:)

Sen rekommenderar jag några goda märgben etc som sysselsätter valpen och kliande tänder.

Och en bra kamera + videokamera, dem är ju bara små en gång säger jag som i samma veva köpte digital systemkamera:D

Är det en större ras rekommenderar jag att köpa mat och vattenskål i ställning. första tiden kan man ju ha skålarna på golvet men min åt från ställning direkt i princip och är och kommer bli stor/större.

En mjuk, liten tandborste + hundtandkräm. Jag har en med enzymer som ger ett strålande fint resultat och valpen älskar verkligen att borsta tänderna!!

En fästinplockare vill ni kanske ha också utifall han får en fästing så slipper ni ta den med händerna. Jag gillar pennorna:)

Jag beställde även hem ett springa-bort-skydd, ett märke man sätter i halsbandet med telefonnummer och mailadress dit folk kan ringa dygnet runt, säga numret på märket och hitta ägare dvs mig. Kostar nån hundring om året, känns skönt när jag lämnar bort honom till andra.

Köp hem blodpudding och sånt och gör smaskigt och nyttigt godis direkt :D

Lycka till med lillen!!
Massa bilder sen!!!

Senast ändrad:

Såna där rep med knutar är jättebra, hunden gillar att tugga på dom och det går att köra dragkamp med det! Helt enkelt, saker som tål att tuggas på!

Våran hund hittade ett gammalt rep ute som numer är hennes favoritleksak hon är nu 8 mån gammal, en liten Engelsk Springer Spaniel..

Vad är det för hund du ska skaffa?

Med leksaker har jag dels 'skräpleksaker' som någon boll, knutor, frisbee, tuggben och ja massa sånt!
Måste man tänka att det är en valp eller kan man köpa vad som helst?

Sen rekommenderar jag några goda märgben etc som sysselsätter valpen och kliande tänder.
Kan man köpa tuggben till en 8-veckors valp?

Och en bra kamera + videokamera, dem är ju bara små en gång säger jag som i samma veva köpte digital systemkamera:D
Har vi redan! :laugh:

Är det en större ras rekommenderar jag att köpa mat och vattenskål i ställning. första tiden kan man ju ha skålarna på golvet men min åt från ställning direkt i princip och är och kommer bli stor/större.
En dvärghund är det. Är det bäst med keramikskålar?

En mjuk, liten tandborste + hundtandkräm. Jag har en med enzymer som ger ett strålande fint resultat och valpen älskar verkligen att borsta tänderna!!
Det har jag inte ens tänkt på! Tack för tipset!

En fästinplockare vill ni kanske ha också utifall han får en fästing så slipper ni ta den med händerna. Jag gillar pennorna:)
Det har vi införskaffat.

Jag beställde även hem ett springa-bort-skydd, ett märke man sätter i halsbandet med telefonnummer och mailadress dit folk kan ringa dygnet runt, säga numret på märket och hitta ägare dvs mig. Kostar nån hundring om året, känns skönt när jag lämnar bort honom till andra.
Räcker det inte med en id-bricka och microchipset? :confused:

Köp hem blodpudding och sånt och gör smaskigt och nyttigt godis direkt :D
Finns det något annat än blodpudding? :crazy: Något speciellt valpgodis?

Lycka till med lillen!!
Massa bilder sen!!!

Tack! Bilder kommer nästa helg! :banana:

Tack för tipset!

Ni får se bilder nästa helg, då får ni se vad det är för ras. :)

hundbädd?

hämtar min valp nästa fredag :D vilken ras sak du ha?

Måste man tänka att det är en valp eller kan man köpa vad som helst?
Valpar testar gärna att äta sina leksaker om det går, men det kan även vuxna göra fast då mer att dem tuggar sönder. Försök välja lite tåligare tills du ser vad din valp är för någon, mjukare (dvs lätta att tugga sönder) leksaker använder jag enbart vid lek och träning tillsammans med min valp och det handlar om en liten boll vi tränar apport med. Annars har vi en liten blå låda som valpen själv väljer leksak ur.

Kan man köpa tuggben till en 8-veckors valp?
Absolut, jag köpte ett rökt märgben dagen innan jag hämtade valpen, nu 4månader senare är det fortfarande en favorit att tugga på. Vissa kan bli känsliga i magen av eventuell fyllning,(går ju att skrapa ur) men inte min inte han tål mkt skit:D Min får likaså råa ben vi köper hem med liite kött på, aktivitet för flera timmar! Sen dem vanliga tuggbenen i råhud är jättebra. Jag resonerade som så att hellre köpa hem smaskiga tuggben än att hunden ger sig på möblerna, och vi har inte en sko söndertuggad! :laugh:

En dvärghund är det. Är det bäst med keramikskålar?
Ja det kan jag tänka mig! Plastskålar kan vara en mycket rolig leksak, men keramik håller och så är det lite tyngd i dem.

Räcker det inte med en id-bricka och microchipset? :confused:
Absolut räcker det!

Finns det något annat än blodpudding? :crazy: Något speciellt valpgodis?
Jag behövde inte ge något godis alls första veckorna, valpen var så otroligt tillgiven och kontaktsökande att ett litet bra och en mjuk klapp räckte för att han lärde sig ett nytt kommando om dagen:love: Nu däremot när självständigheten är högre har jag fått öka motivationen, det mesta fungerar som godis välj något du trivs med också, jag exempelvis som är vegetarian hanterar ogärna korv och annat mjukt:p

Bilder kommer nästa helg! :banana:

Spännande! ser fram emot dem.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 581
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 869
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 364
Övr. Hund På onsdag morgon packar vi in oss i bilen och drar till norska västkusten. Vi ska jobba på en mellanstor fårgård (ca 250 tackor) med...
2
Svar
28
· Visningar
2 151
Senast: hagel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Höstföräldrar 2023