Resa med hund - länge!

Nu vet jag inte om det är ändrat men om du skall åka fram och tillbaks över gränsen fler gånger så måste du avmaska inför varje återinträde till Norge - ELLER avmaska TVÅ gånger innan första gränsövergången.

Antar att ni har tillgång till internet eller är det en total avkrok ;)? Annars går ju det mesta som man glömt eller kommer på att man skulle behöva att beställa och så har man det på ett par dagar - men då gäller det förstås att man inte bor miltals från leveransstället.
Lycka till, spenderade nästan fyra veckor i Nordnorge förra sommaren och det var fantastiskt även om ena hunden skadade sig när vi var på Lofoten. Men det finns ju veterinärer i Norge också...
 
Jag ska inte fram och tillbaks, jag är på plats sen etttett par dagar och blir här till maj. En timme till närmsta större stad...

Förövrigt går allt bra, jag har nattskift och spenderar större delen av tiden emd armen i en fårbak.
 
Jag ska inte fram och tillbaks, jag är på plats sen etttett par dagar och blir här till maj. En timme till närmsta större stad...

Förövrigt går allt bra, jag har nattskift och spenderar större delen av tiden emd armen i en fårbak.
Gud vad hade jag inte gjort för att få följa med... Det där känner jag igen från när jag växte upp. Rakt ut i fårstallet efter skolan.
 
10934144_10152907220718666_2481444071911082486_o.jpg
I det vita huset i mitten av bildens nederkant, där bor vi. Fotat från bästa promenadvägen på deras eget fjäll :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp