Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Mysaan

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp igen. Hela datorn brakade så jag fick installera om allt. Efter massa trassel för att få igång mailen igen så har jag nu lyckats med det men.... Mina mail kommer in på sambons konto när man öppnar mailen första gången. Eftersom hans mail är den som öppnas när man startar outlook. Varför blir det så här??? Jag vill ju inte behöva kolla genom hans maillåda för att hitta mina mail.
Någon som kan hjälpa innan jag ringer till supporten???
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Nja nu kör jag troligen ett annat mailprogram för ni kanske kör Outlook.

Troligen så måste du fixa till ett filter som gör att är det dina e-mail adresser så ska de till en viss mapp.
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Hur gör jag det då??? Förra gången jag installerade mailen så gick mina mail till mig och gubbens till hans. :crazy: Jag blir totalt galen och just nu hatar jag dator :devil: .
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Nu vet jag ju inte hur ni tidigare hade det eller om det är Outlook Express ni har.

Men eftersom jag inte heller har det så blir det problem men har en svag minne att kolla på vertyg>filter.

Ligger det inte under verktyg så ligger det någon annan plats men glöm inte skapa en mapp först för dig.

Fast har ni olika e-mail adresser så går det köra filter där på om den ska till xxxxx@xxxx.com typ
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Tack för hjälpen. Jag hittar inget som heter filter någonstans har letat som en galning. Jag har Outlook Express. Vi har ju olika mailadresser men likförbannat så skickar min mail vidare allt till hans mail. :devil: :crazy: :cry:
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Du kanske kan adda en ny "Mail rule" ? (kör eng XP)
Där kan man ju bestämma rätt mycket om vad som ska var.

Tools/message rules

Inte 100 på att det går, har alltid bara haft ett konto/dator.
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Är det inte: Verktyg/regler för meddelande/E-post du ska gå in på ? Så gjorde jag när jag ville ha några avsändare direkt i papperskorgen istället för i inboxen ;)..Fast det finns ju även en Hjälpmeny i Outlook som du kan kolla i ;)..
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Olius skrev:
Du kanske kan adda en ny "Mail rule" ? (kör eng XP)
Där kan man ju bestämma rätt mycket om vad som ska var.

Tools/message rules

Inte 100 på att det går, har alltid bara haft ett konto/dator.
Funkade inte. Eller rättare sagt jag hittade inget som hette "Mailrule" eller liknande. Tack för hjälpen i alla fall.
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Mynta2 skrev:
Är det inte: Verktyg/regler för meddelande/E-post du ska gå in på ? Så gjorde jag när jag ville ha några avsändare direkt i papperskorgen istället för i inboxen ;)..Fast det finns ju även en Hjälpmeny i Outlook som du kan kolla i ;)..
Har kollat hjälpmenyn och den gav inte ett skit. Kollade lite på ditt tips där oxå men hittade inget som kunde hjälpa mig.
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Till alla som försökt hjälpa mig!!!

Jag var in någonstans som jag inte ens minns och tog bort en bock där det stod något i stil med " Inkludera detta konto vid synkroniseringa av e-post meddelande" Vet inte om det fungerar. Någon som vet om det kan varit helt osmart??? HUr som helst så fungerar inte det så får jag leta rätt på stället i morgon och kryssa i den rutan igen.

Tack åter igen för alla tips och ideer.
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Jamen gå in där jag skrev: Där finns 3 rutor med olika namn man kan bocka i...Du ska väl bocka i: För alla meddelanden, och i nästa ruta bockar du i: Flytta det till angiven mapp, och i sista rutan: då kommer det upp en länk...

Annars finns hjälpavsnittet under: Läsa epost meddelanden och därefter ordna e-postmeddelanden. Det dära du bockade bort betyder väl bara att: Nu hämtas ingen epost från detta konto...
 
Senast ändrad:
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Mynta2 skrev:
Jamen gå in där jag skrev: Där finns 3 rutor med olika namn man kan bocka i...Du ska väl bocka i: För alla meddelanden, och i nästa ruta bockar du i: Flytta det till angiven mapp, och i sista rutan: då kommer det upp en länk...
Kollade igen och först så kan jga bocka i För alla meddelanden. Flytta till angiven mapp kan jag oxå kryssa i. När länken kommer upp så kan man helt enkelt bara välja vilken mapp inom det kontot som man vill ha meddelanden i. Fast iofs om jag kryssar i det på mitt konto så kanske mailen stannar på mitt konto. :confused:
Jag är ju helt värdelös på detta här med datorer. Ska testa som du skrev så får vi se. HJälpavsnittet gav mig inte så mycket hjälp tycker jag. Är väl förmodligen ofantligt trög kanske. Tack igen.
 
Sv: Snart kastar jag ut skitdatorn!!!

Tror jag löste det nu. Gick in på Verktyg/konton/egenskaper. Då vsiade det sig att min mailadress och mitt lösen stod på båda kontona. Ändrade detta och hoppas att det kanske löst sig nu.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: malumbub
·
Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 408
Senast: Migo
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 394
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp