Här är det enkelt att bli påmind, står en fästingbuss utanför var och varannan (känns det som iallafall) mataffär här under vår och sommar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det har du rätt i! Tack för rättelsen!Det är vell 3 år till nästa sedan vart 5:e år.
Spot-on behandling?Näh, men det är inte ett högriskområde här ändå.
Jag förstår inte varför vi inte kan utveckla en spot-on behandling mot fästingarna istället?
Mot fästingarna alltså, inte mot sjukdomen. Tänk om man kunde droppa sig själv i nacken bara som man gör med hunden och katten!Spot-on behandling?
Varför tveka? Det finns ingen bot mot TBE och du är gravid. Ta prutan, så undviker du TBE och undviker kanske att barnet får.Jag borde verkligen, är värsta fästingmagneten. Än så länge har vi inte hög risk här vad jag vet, men det är väl bara en tidsfråga..
Jag vet. Jag borde verkligen.Varför tveka? Det finns ingen bot mot TBE och du är gravid. Ta prutan, så undviker du TBE och undviker kanske att barnet får.
Tidsfråga - väntar du på att du ska få TBE?
Vaccinera dig, snälla
https://www.1177.se/Dalarna/sjukdom...-nerver/tbe---fastingburen-hjarninflammation/
Mot fästingarna alltså, inte mot sjukdomen. Tänk om man kunde droppa sig själv i nacken bara som man gör med hunden och katten!
Men lätt! Jag jobbar på det och sätter redan vinterpäls varje år.Vi får utveckla päls och sluta duscha? I vissa sammanhang känns det som att det skulle kunna vara värt det...