Kanske jag skulle gjort, men nu gjorde jag inte detDu skulle gått till landstingsansluten vaccinatör. De tar 375 kr för vuxna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske jag skulle gjort, men nu gjorde jag inte detDu skulle gått till landstingsansluten vaccinatör. De tar 375 kr för vuxna.
Vi har alltid använt samma vaccinatör. Landsbygdsvaccinatören. Gratis för barn 3-19år och billigast för vuxna.Kanske jag skulle gjort, men nu gjorde jag inte det
Vart få? Jag gick till hälsocentralen som iofs är privat men högkostnadsskyddet gäller ju annars så den är ansluten till regionen.Du skulle gått till landstingsansluten vaccinatör. De tar 375 kr för vuxna.
I Sörmland där jag och @cambodia bor.Vart få? Jag gick till hälsocentralen som iofs är privat men högkostnadsskyddet gäller ju annars så den är ansluten till regionen.
Jag har inte tagit på 14 år eftersom det knappt finns fästingar där jag bor nu. Men dumt ändå för händer ju att jag åker till andra platser och ska dessutom skaffa hund nu så tog tag i det och vaccinerade mig förra veckan.
Vad har ni fått betala för vaccination?
Synd du är över 19. Men jag tror att de som är landstingsanknutna hos oss ligger lägst i landet. En del företag/fack erbjuder gratis vaccin.Hunden får fästingmedel, har fått en dos sådan i år för en del veckor sedan, men jag har inte alls sett någon fästing på varken honom eller mig i år ännu. Hoppas att det blir så fortsättningsvis. När det är så mycket TBE i Sörmland som det påstås borde priset för vaccination vara betydligt lägre/gratis rent av eftersom det ju är riskområde. Tills dess så väntar jag, har inte råd helt enkelt. Förstår inte varför en sådan sak ska vara så dyrt, men regionen ska ju spara/tjäna pengar på allt.
Ja haha jag är rätt mycket över 19Synd du är över 19. Men jag tror att de som är landstingsanknutna hos oss ligger lägst i landet. En del företag/fack erbjuder gratis vaccin.
1500? Tre vaccinationer första året får jag till 1100 i alla fall.Ja haha jag är rätt mycket över 19
Men det säger inte så mycket liksom, i andra regioner har man inte så mycket TBE som här, så det är inte så mycket plåster på såret att betala typ 1500 kr för att få vaccination för att inte få det. TBE-vaccin är ju lite överflödigt om man bor i Malmö och rör sig mest där, men här är det ju inte alls så.
Ah, trodde det var i Sörmland någon betalade över 500 kr per dos.1500? Tre vaccinationer första året får jag till 1100 i alla fall.
Finns ju olika vaccinatörer. Ett tips är landsbyggdsvaccinatören.Ah, trodde det var i Sörmland någon betalade över 500 kr per dos.
Jag tog 4 doser förra året. Nästa blir om typ 2.5 år.Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa.
Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att de också ska vaccinera sig.
När jag tog dos 1 och 2 var det mycket folk på mottagningen och väldigt rörigt. Vill undvika det nu.
7 dagar? 14 dagar?Jag tog 4 doser förra året. Nästa blir om typ 2.5 år.
Mitt schema såg ut så här
Dos 1 dag 0
Dos 2 efter 7 dagar
Dos 3 efter 14 dagar
Dos 4 efter 6 månader
Dos 5 efter 3år
Dos 6 efter 5år
Vart tog du dem? Konstigt om det finns olika scheman…Jag tog 4 doser förra året. Nästa blir om typ 2.5 år.
Mitt schema såg ut så här
Dos 1 dag 0
Dos 2 efter 7 dagar
Dos 3 efter 14 dagar
Dos 4 efter 6 månader
Dos 5 efter 3år
Dos 6 efter 5år
Nope, inte enligt min läkare7 dagar? 14 dagar?
Det är vell efter 1-3 månader och sedan 5-12 månader eller?