Snart 10 år och visat första brunst.....

Lillsillen

Trådstartare
Ja, det är faktiskt första gången som tjejen verkligen VISAR brunst, genom att vika undan svansen och blippa o skvätta omkring sig.

Är det inte lite konstigt att hon brunstar NU?

Ingenting är förändrat, hon går hemma som vanligt, med sin gamla vanliga polare och ingen ny häst i närheten.

Teorier?????

Sv: Snart 10 år och visat första brunst.....

Haft problem med foder och mineraler innan? Har hästen allvarliga brister har jag märkt (ingen källa) att den kan hoppa över brunst. Dock har jag inte sett några extremt långa perioder utan snarare att hästen har hoppat över ett år.

låter som om hon har dragits med en infektion.

HalyBailey skrev:
låter som om hon har dragits med en infektion.

Hmmm....
jag har haft henne sen hon var 2,5 och vid 4 års ålder behandlades hon mot Borrelia....och vid 6 år mot Erlichia...kan det vara det som har spökat??

Betyder detta att OM hon haft nån infektion, så är den borta nu??

Kan tillägga att hon (mest på höst/förvinter) haft en del problem med urinvägsinfektioner som jag givit henne cirtonkurer mot.
Detta pga bajsbakterier som smugit sig in bakvägen...
Men nu har hon inte visat några sådana symptom på ett bra tag.

Hon har inte visat sån här brunst tidigare, möjligtvis blippat lite när jag pillat runt svansen, men mycket marginellt.

Men VARFÖR brunstar hon NU?
Brunstsässongen är väl över vid den här årstiden, eller??

((Jag har inte så mycket koll på detta med brunst eftersom de inte visat något förut, så har jag inte tänkt på det helt enkelt.....))

Nja, jag har de flesta åren analyserat höet och räknat foderstater, så även i år.
Sommartid lever hon på enbart betet, men det borde vara av bra kvalitet.
Så jag tror nog inte det beror på fodret.

Och det är ju på sommaren som hästarna brunstar som mest, inte i December....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 313
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 626
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka