Snälla hjälp mig! Grann & Hund problem!

Lycanthrope

Trådstartare
Vi hade tidigare en korsning med allt möjligt, maximus, som vissa av er kommer ihåg. Han va väldigt lättstressad och behövde mer än vad jag nånsin kunde ge honom, men han va min bebis.

Grannbarnen( Vet ej exakt vilka förutom ett par av dem) kastade sten på honom och slog honom med pinnar på tassarna under dörrkanten (bor i radhus).

En dag smet han ut och bet ett grannbarn i armen så vi fick lämna bort honom till en vän på landet.

Jag har nu flyttat hem igen med min älskade Xerox, schabrador, snäll och vänlig hund som lyssnar. Kan skälla lite men är snäll.
Så skällde han lite på framsidan och grannen säger att jag ska ta in honom, han bor väl ändå inte där.
Så säger jag att jo det gör vi sålänge.
Så säger han att det ska inte bo ngn hund där, vi ska inte ha hund för vi kan inte uppfostra dem. :mad::(
Jag är inte världens kunnigaste, långt ifrån men jag vet grundsaker och bryr mig mycket om mina djur.

Sitter bara och gråter..

Kan han tvinga oss att lämna bort vovven på något sätt?
Han har ju inte gjort något..
Och det med Max va ju snart 2 år sen så det är väl sent att anmäla nu..?
Pappa skulle prata med dem när han kom hem strax.

Jag vill inte förlora ännu en älskad hund :(

Sv: Snälla hjälp mig! Grann & Hund problem!

Har inte hunden gjort något så kan ni inte tvingas att lämna bort den. Det är ju ungefär som att du skulle gå och säga till honom att hans bil måste bort för den låter när han kör förbi ert hus...

Löjligt!

Okey..

Jag ringde pappa och han sa något om att om vi får klagomål så kan de som bestämmer tvinga oss att sälja huset.. Men de finns inget o klaga på väl?

Man kan väl inte klaga på att vi skaffat hund?
Vi tog ju ansvar och lämnade bort max.

Så länge hunden är kopplad eller innom inhägnad så att den inte kan ta sej ut så borde det ju inte vara några problem. Om han inte skäller så att oljudet stör grannarna (som en jättelik stereo som spelar musik för högt och för ofta)

Vi har gård på framsidan, med höga staket så man inte ser in till grannarna bortsett från springorna, och på baksidan staket runt pyttetomten.
Han skäller aldrig på folk som går förbi baksidan lr så, han skäller bara precis när folk kommer hit. Som nu när pappa kom skällde han en gång innan han såg vem det va.

Jag vet inte exakt hur jag ska träna bort skallet, vatten tycker han ju om.

Edit: ALLTID kopplad, till skillnad från vissa andra i området.
Bortsett om vi hittar ngn äng, han kommer alltid när jag ropar.

Senast ändrad:

Att hunden skäller en kortare stund just när det kommer folk borde ju inte vara ett problem för grannarna tycker jag.
Dom kanske bara är väldigt griniga.

jag skulle inte ha hunden i trädgården utan uppsikt, med de där grannarna.

jag skulle inte ha hunden i trädgården utan uppsikt, med de där grannarna.

Jag håller med, de låter som typiska gnällgrannar. Är det några andra grannar som klagat? Att en hund skäller till enstaka gånger är inget som gör att man blir tvungen att göra av med den. Däremot kan ju grannarna vara så jobbiga och gnälliga och otrevliga att man väljer att inte ha hund där, men det är ju en annan sak.

KL

Pappa har pratat med grannen, som erkände att han överreagerat.

Det va lungt med Xerox men han ville inte ha honom skällandes, det är det enda. Eller lös antar jag, men det är han ju aldrig. ;)

Men jag letar ju boende.. ska ev få hyra stugan vid stallet. Hoppas*

Tycker det var synd att ni var tvungna att lämna bort Max, han var så fin och snäll.

Bra att det verkar lösa sig med Xerox, de kan ju inte gnälla på att han skäller lite när folk kommer. Det är ju inte som att han skäller konstant. Huff. :mad:

Tycker det var synd att ni var tvungna att lämna bort Max, han var så fin och snäll.

Bra att det verkar lösa sig med Xerox, de kan ju inte gnälla på att han skäller lite när folk kommer. Det är ju inte som att han skäller konstant. Huff. :mad:

Aww tack Kaka!

Ja Max va ingen barnätare, verkligen inte.
Barnen gjorde sin del i det också tror jag....
Men han har det bättre där han är nu, springer fritt ju.

Xerox SKA vara kvar, så är det bara.
Fast nu flyttar jag(vi) kanske snart ser det ut som :idea:
:banana:

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 986
Senast: Sesca
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 860
Senast: lilstar
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka