Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, äter han ballerina!?
Vid sidan om Bloffe så tror jag att Hnokki är typ min "förälskelse", jag gudomar din häst!
( och det faktum att de verkar vara ganska lika med Bloffe skadar inte heller. )
"Gudomar"??
Kl
Ett tips på ett smalt rakt bett är Finntacks ponnybett (de undre på bilden). De har jag och de hästar jag provat de på har alla gillat de. Dock vill de gärna vrida stängerna framåt men de löste sig med att snurra fast bettringen i huvudlaget/tränset. Skulle vilja ha ett med vanliga fasta bettringar men de finns inte tyvärr.
http://www.lillhastenistav.se/ftbett5.jpg
Whatever, "gud" var nyckelordet och antar att ni förstår vad jag menar.
Håller med, att doppa bettet i betfor eller liknande brukar vara jätteeffektivt! Då förknippar dom det med nått extra bra från början.
Ang metaller finns det en rad som människan behöver, ex är just spårämnet järn som i korta drag gör att vi kan transportera runt syret i kroppen. Långvariga underskott på järn kan få ganska allvarliga konsekvenser, till en början märks det ofta med att man är trött och hängig.
Och framförallt som fertil kvinna är det vanligt med järnbrist eftersom det lagras i blodet och just blod är något vi blir av med ibland! Men självklart finns det även metaller som är riktigt farliga och rent giftiga för oss, även om även de finns naturligt i jordskorpan, ex bly, kvicksilver.
å här skriker du ut din okunskap.... Igen!