Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Schabrakstorlek avgörs av sadeln, är sadeln mer än 16" eller har längre kåpor så lär det behövas ett schabrak i storlek full för att inte schabraket ska försvinna under sadeln, men det blir ju att se ut ungefär som ett täcke på en islandshäst :p Grimmor på mindre islandshästar brukar vara lite knepigt, vissa ponnystorlekar som är lite större samt cobstorlekar som är lite mindre brukar funka bäst, men där måste man mer lära sig uppskatta med ögat vad som är stort och litet.

Tycker också att täcket är jättefint :) Tror tyvärr inte att det skulle passa våra hästar...

KL

Liten uppdatering från oss. Var och tävlade på lördagen med G, slutade på 5,2 i V1 och 5,33 i T3. Skulle nog ha kunnat gå bättre, men G betedde sig så bra under hela dagen. :D

Liten bildbomb:

Ökad tölt:
33011610.jpg

33011617.jpg

Galopp:
33011625.jpg

Dessutom har vi fått tillökning, är på foder tillsvidare. :laugh:

33014415.jpg

Fina lilla Rebbi, nu är han dock mycket ljusare nu. :D

Schabrakstorlek avgörs av sadeln, är sadeln mer än 16" eller har längre kåpor så lär det behövas ett schabrak i storlek full för att inte schabraket ska försvinna under sadeln, men det blir ju att se ut ungefär som ett täcke på en islandshäst :p Grimmor på mindre islandshästar brukar vara lite knepigt, vissa ponnystorlekar som är lite större samt cobstorlekar som är lite mindre brukar funka bäst, men där måste man mer lära sig uppskatta med ögat vad som är stort och litet.
Hon har världens minsta sadel :D Aldrig sett nåt så litet o göllit!! Det hon har nu ser ut som ett täcke på henne ;) Ville hitta ett ljusrosa med hennes namn broderat på som present, men svårt när jag inte kan uppskatta strlk, aldrig köpt nåt hästigt förr :/ Å rosa grimma ville jag ju att hon skulle få också..

Nån som har en lite mindre Isis och bild med mindre schabrak? Tror inte hon kan ha full, men frågar jag blir det ju ingen surprise liksom ;)

Vikket fint täcke!!! Frågar här inne också.. Vad köper ni för strlk på tex schabrak och grimma till era Isisar av nättare typ? Och tips om rosa saker också :)

Min nätta donna har full då ponny blir nån cm för korta. Hon drunknar i dem, men å andra sidan så syns det inte så bra om pålle är dammig eftersom det syns så lite av hästen :D Hon är dessutom skitkort i kroppen så schabraken täcker verkligen mycket. Men jag har vant mig :D

Japp :) Gissade litet att någon skulle känna igen honom.

Edit: hehhe, såg att ja hade en hel del skrivfel i förra texten, skyller på febern. :D

Har ridit/träffat honom :love: Han stod på samma ställe som jag står uppstallad på under en sommar. Jag var SÅ kär och hade gärna köpt honom om det inte varit så att han är på tok för bra för mig och mina ambitioner. Även min fina lilla Sagoponny var urkär i Rebbi :love:

Blir lite avis faktiskt :angel: Men får väl tvinga mig att önska lycka till ändå ;)

Nån som har en lite mindre Isis och bild med mindre schabrak? Tror inte hon kan ha full, men frågar jag blir det ju ingen surprise liksom ;)

Jag hade massa fina ponnyschabrak till min lilla plutt. Han var 128 i mkh, jättekort rygg. Hade en kort 16,5" sadel med ganska korta kåpor och det fick precis plats. Kan lägga in en bild ikväll när jag är hemma.

På min nya lite större isis har jag en 17" sadel med längre kåpor (där benen får plats ordentligt :p) och på henne ser det urlöjligt ut med schabrak. Ponny är alldeles för litet, och hon drunknar i full. På henne har jag en slags vojlock. Dem går liksom ner lite på sidorna, den är från formiga och funkar väldigt bra.

Tyckte väl jag kände igen hästen :idea: Han borde komma igång i o med han får mer muskler och ork, får vi hoppas!

Ajamen, Kjarni med två extra tecken på nosryggen, han ser för hemsk ut nu:D
Jag tror också han kommer över trösken snart och blir piggelin :-)

Jag hade massa fina ponnyschabrak till min lilla plutt. Han var 128 i mkh, jättekort rygg. Hade en kort 16,5" sadel med ganska korta kåpor och det fick precis plats. Kan lägga in en bild ikväll när jag är hemma.

På min nya lite större isis har jag en 17" sadel med längre kåpor (där benen får plats ordentligt :p) och på henne ser det urlöjligt ut med schabrak. Ponny är alldeles för litet, och hon drunknar i full. På henne har jag en slags vojlock. Dem går liksom ner lite på sidorna, den är från formiga och funkar väldigt bra.
Denna tös är runt 133 kanske och rätt nätt hela hon, tror hon hade ett i full sist och det va säkert 25-30 cm som stack ut där bak, ända till rumpan :D ser gärna bild :)

Hon har världens minsta sadel :D Aldrig sett nåt så litet o göllit!! Det hon har nu ser ut som ett täcke på henne ;) Ville hitta ett ljusrosa med hennes namn broderat på som present, men svårt när jag inte kan uppskatta strlk, aldrig köpt nåt hästigt förr :/ Å rosa grimma ville jag ju att hon skulle få också..

Här är en bild på Jorunn och ennes ena schabrak, jag köper alltid u full för Ponny blir för litet inte snyggt. Och vojlock är nog de fulaste som finns enligt mig:crazy:

Jorunn tillhör nog en liten islänning hon är inte mätt men de flesta islandshästfölk som ser hene utbrister alltid OJ så liten och söt så hon måste väl va liten:D

bilder025.jpg

Jag tycker inte hon badar i sitt schabrak utan de passar lagom=)

Här är en bild på Jorunn och ennes ena schabrak, jag köper alltid u full för Ponny blir för litet inte snyggt. Och vojlock är nog de fulaste som finns enligt mig:crazy:

Jorunn tillhör nog en liten islänning hon är inte mätt men de flesta islandshästfölk som ser hene utbrister alltid OJ så liten och söt så hon måste väl va liten:D

bilder025.jpg

Jag tycker inte hon badar i sitt schabrak utan de passar lagom=)
Det där satt ju bra :) Så¨där satt INTE det på lilltösen ;)

Men så finns det ju olika varianter också... allround, blabla och blabla... Vilket ska man ha då??? Sikken djungel :/

Har du en allroundsadle ska du ha allroundschabrak
Dressyr och islandshästsadlar så ska du ha dressyrschabrak=)

Släng in en bild på din häst och schabrak?

Kan fota henne i morrn :) Ska ut och pussa på henne då nämligen och hon är inte min, men jag tycker hon förtjänar nåt nytt fint för hon e så söööööt ;)

Kan fota henne i morrn :) Ska ut och pussa på henne då nämligen och hon är inte min, men jag tycker hon förtjänar nåt nytt fint för hon e så söööööt ;)

Ha ha ja de brukar ha den egenheten för sig dessa mså lurvisarna=)=)

Knapplån

Åhhhh jag svävar på moln idag var nog den bästa ridlektionen på långe för tränaren.
Vi tränade på mycket nyttigtOS-ringar dvs man rider på en volt med baken utåt och så sväger man och så går den andra volten åt andra hållet i den andre man nyss ridit.Eeee ja nått sånt haha:D

Sedan travökningarna där målet är att hon ska ha ett genomsläpp och ta i med bogarna och ta i genom hela kroppen.

Idag blir det lite trumpinnespring de första stegena, sedan blir det lite slängtrav för att sedan bli mot slutet några fina steg.

Men just nu vill jag bara få upp hennes lyhördhet att hon vet vad jag vill när jag kräver en ökning. Och mot slutet ökade hon så kraftigt att jag höll på att sätta mig utanflr sadeln bakpå:D

Så där behövs det jobbas en del på,
Sedan tränade vi på att ta galoppen på rakt spår lite trixigt har fuskat och tagit den på böjt spår(fy på mig):o Men vi fick till några fina fattningar

Sedan tränade vi på saxsen och de var sjukt svårt men när jag väl fattade så gick det bättre.

Tränaren filmade få se när jag får filmen av henne så kan ni få se en snutt från dagens pass0)

Jag köper ju te x inte schabrak då jag tycker de är på tok för fula på en islänning, ser ut som man lagt på ett badlakan.:o Annars storlek full på vojlock, har ett schabrak Back on track till vår ålderman men den har jag fått så då tar men emot och tackar.:D

Cob i grimma, vill nog till att det är ett litet huvud för att rymmas i ponny storlek. De använde jag sist till åringen, storlek ponny.

Jorunn måste vara betydligt längre än min donna, min dam har typ hela bålen dold av schabraket :D Min dam är riiiiiktogt kort å andra sidan :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 972
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 555
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 553
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 420
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar