Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åhh vad är de för tävling där man gör galoppombyten? denna klass har jag missat helt. Ja om det är islandshästtävling du ska tävla så klart=)
!
Övergångar måste vara i stort sett omöjliga att bedöma med flera ekipage på banan som gör övergången ungefär samtidigt, inte ens domare har 3 par ögon.
Var på hingsfestivalen idag och såg en hel del fina hingstar. Dock så måste jag säga att nivån generellt inte var sådär toppenhög. Få som blixtrade till och verkligen gjorde ett intryck. Fler som inte gick rent och visades halvdant, stor förståelse för att vissa hingstar mest gått med ston och knappt blivit ridna, men ändå. Sen är det verkligen så att det är skillnad på hästar som verkligen har utstrålning och gör sig bättre i show/sport än de som bara rör sig fint och korrekt.
Det var i mina ögon två stjärnor på plats, Kraftur och Midas, där Midas låg hästhuvudet före. Häftig häst!
Bra arrangerat, mycket folk och en trevlig dag.
Så är det med alla moment, så får domaren inrikta sig på en och en i taget. Så är det något du ska vara noga med så är det övergångar, nedtagningar osv för visst sjutton bedöms de.
Personligen skulle jag önska en öppen klass där man inte behöver rida ökad tölt. Det skulle vara perfekt för duktiga hästar som inte kan prestera ökningar och egentligen varken platsar i öppen eller lättklass.