Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har aldrig hört talas om det tidigare@cili: Så synd att Feliway inte fungerar. Har du provat Calmex?
Svullnaden har redan gått ner en del, och det är inte lika ilsket rött som det var igår.@cili: Vi håller tummar och tassar för kisse!
Det ser ju redan mycket bättre ut! Kan faktiskt inte se någonting på den här bildenSvullnaden har redan gått ner en del, och det är inte lika ilsket rött som det var igår.
Nä på den bilden syns inget, men det syns rakt ovanifrånDet ser ju redan mycket bättre ut! Kan faktiskt inte se någonting på den här bilden
Har ni gjort någon slags utredning(?) för att kolla om det kan vara foderallergi?
Fick häromdagen en påse kattfoder med kattliv, det var bilanx foder för överkänsliga. Kan rabbla upp vad den innehåller om du vill
Hoppas du får bukt med såret! Jag kollade lite snabbt på Nuttra nuggets och bara för din informations skull så verkar de INTE vara fiskfria. Alla kattfoder de har innehåller fiskmjöl eller lax. Värt att tänka på om du vill försöka utesluta fisk.Nä på den bilden syns inget, men det syns rakt ovanifrån
Det visar bara hur mycket svullnaden minskat = jättebra
Här ser man att det fortfarande inte är helt bra. Bilden visar dock inte riktigt sanningsenligt, det är lite mer synligt i verkligheten.
Har pratat med veterinärmottagningen nu i alla fall, dom tyckte att jag kunde avvakta. Blir det värre så ska jag åka in och kolla upp det, står det still till början av nästa vecka ska jag också åka in. Men det verkar som att det fortsätter att gå ner, så hon ska ha sin tratt och få såren tvättade med koksaltlösning.
Pratade även om att göra en utredning för allergier, men det sa hon att man helst vill göra på en "ren" katt, så vi ska vänta tills de här reaktionerna gått ner.
Har även beställt nytt, fiskfritt, foder som jag ska se om hon äter. Då får hon fasas över på det istället för Eukanuba som hon har nu. Ratar hon det så får Kakan äta det och jag får jaga vidare efter nåt annat alternativ. Har hittat tre märken som jag kan tänka mig (Nutra Nuggets, Happy Cat och Arion). Börjar med Nutra Nuggets eftersom det fanns på ett ställe där jag hade presentkort. Får säcken imorgon eller på måndag.
Men vad less jag blir. I webbutiken där jag kollade stod det inte med i innehållsförteckningen, och när jag googlat så rekommenderas den. Men nu när jag kollade tillverkarens hemsida så står det en helt annan innehållsförteckning, inkl fisk. Får kolla vad det står på säcken jag får hem. Annars blir det till att reklameraHoppas du får bukt med såret! Jag kollade lite snabbt på Nuttra nuggets och bara för din informations skull så verkar de INTE vara fiskfria. Alla kattfoder de har innehåller fiskmjöl eller lax. Värt att tänka på om du vill försöka utesluta fisk.
Testade foderbilens fodersök och valde att resultatet skulle visa fiskfria produkter. I listan låg flera "Namnpåmärke Salmon", vet inte om man ska skratta eller gråta.Det är helt hopplöst det där med innehållsförteckning! En av mina tjejer har visat sig ha en del allergier, och det är helt hopplöst att hitta foder som fungerar. Förr hade James Wellbeloved ett foder med Lamm och Ris (inga andra protein i fodret). Lamm sägs vara väldigt bra för allergiker, men ändå finns det egentligen inget foder längre som har Lamm som enda proteinkälla... Dumt som tusan!
Oh, det låter ju intressant!Jag har ingen erfarenhet av något av dessa foder. Arion verkar ju vara fiskfritt om man läser innehållsförteckningen. Jag har ju lite tvärtomproblem då min tjej verkar vara överkänslig mot Kyckling. Eventuellt även fisk men det kan jag inte säkert säga än. Och kyckling är det i nästan allt också. Går inte att ge ens några blötmatssorter då de flesta använder kyckling som bas. Just nu äter hon James Wellbeloved torrfoder med anka. Fördelen med deras foder är att de endast baseras på en protein. Så i anka är det bara anka och i kalkon är det endast kalkon.
Och nu har hon spytt för tredje gången idag!Usch stackars lilla Alice Nu har hon spytt vid två olika tillfällen idag, en gång såg jag inte då jag hade varit ute men alldeles nyss så spydde hon igen tre gånger (alltså spyr upp en liten pöl och går sedan undan liten bit och spyr igen). Det verkar dock bara vara vatten/saliv/magsyra(?), ser ingen mat eller något främmande i spyan. Hoppas att inget är på tok! Vi var ute en liten stund vid lunch men nu är det ändå deprimerande väder så hon ska nog få vara inne resten av dagen för säkerhets skull.
Då är vi två. Mina gillar inte rått! Två av dem ogillar egentligen blötmat över huvud taget. Den ena slickar av såsen och den andra äter litegrann...Oh, det låter ju intressant!
Hade gärna velat barfa, men har på tok för dålig kunskap om sånt. Dessutom äter kattskrället inget rått utöver pyttelite nötfärs nån gång per månad så det vore dömt att misslyckas ändå
Stackars Alice .Och nu har hon spytt för tredje gången idag!
Fortfarande bara vatten/saliv. Kanske hon har fått i sig något olämpligt men det kan inte komma upp?
MycketStackars Alice .