Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla för tips! :)

Nu är den lilla hemma, hämtades igår. Jätte duktig i bilen, jamade lite och somnade sedan, väl hemma var hon lite osäker med fick upptäcka lägenheten i sin egen takt. Åt lite och drack vatten och varit på lådan så nu vet hon vart mat och vatten serveras och var lådan finns. Inatt sov hon i sängen med mig och sambon hela natten :love:

Idag är det fullfart, leker och busar runt, hoppar upp och ner i klösträdet varvat med race i hallen :P Sitta i fönstret och leka med växter och kika ner på gatan utanför är mycket populärt det med ;)

Däremot vill hon inte äta torrfoder så har gett extra blötmat, hon luktar på torrfodret men vill inte ha.

Mindhole-fucked.jpg

Var bara tvungen att visa den här :rofl:

Nu är lilla hemma, hämtades igår. Jätte duktig i bilen, jamade lite och somnade sedan, väl hemma var hon lite osäker med fick upptäcka lägenheten i sin egen takt. Åt lite och drack vatten och varit på lådan så nu vet hon vart mat och vatten serveras och var lådan finns. Inatt sov hon i sängen med mig och sambon hela natten :love:

Idag är det fullfart, leker och busar runt, hoppar upp och ner i klösträdet varvat med race i hallen :P Sitta i fönstret och leka med växter och kika ner på gatan utanför är mycket populärt det med ;)

Däremot vill hon inte äta torrfoder så har gett extra blötmat, hon luktar på torrfodret men vill inte ha.
Åh grattis! Du har säkert talat om det förut :o men ras? Bild? :D

Vad åt hon förut? Man ska helst ha samma mat som uppfödaren i början.

Nu är den lilla hemma, hämtades igår. Jätte duktig i bilen, jamade lite och somnade sedan, väl hemma var hon lite osäker med fick upptäcka lägenheten i sin egen takt. Åt lite och drack vatten och varit på lådan så nu vet hon vart mat och vatten serveras och var lådan finns. Inatt sov hon i sängen med mig och sambon hela natten :love:

Vill hon inte ha torrfodret så behöver du inte ge. Blötmaten är bättre och nyttigare för katten är torrfodret, så det är en smart liten kisse :love:

@Asko: En liten "bondkatt" blev det till slut, en hona som är svartsmoke semilånghår. Har en lite urgullig tuss med vitt på magen :love:

Har köpt samma som hon åt innan hämtning, kollade innan och hon har ätit av det nu :)

@MissFideli: Så länge hon äter så känns det bra, vill ju gärna få henne att börja äta torrfoder med som kan stå framme hela dagarna. Håller tumamrna för löp! :)

Idag har hon rusat runt och busat som en galning för att sen komma och mysa upp bredvid. Hon har blivit så mycket mer trygg här hemma jämfört med igår, hon "kuttrar" och jamar och vill bara mysa hela tiden.:love: Ska se om jag kan ordna bild, har tyvärr kass kamera.

Ena kissen blev hysteriskt glad när jag kom hem igår, den andra gjorde mig hysterisk eftersom hon inte visade sig på en gång (hon var ute när jag kom). Hann vara hysterisk i telefon med bästa väninnan (vars son varit inneboende kattvakt) samt särbon... när hon tillslut spankulerade in nonchalant och började äta :meh: Ja, jag är lite fjantig med mina katter :D Den som var översvallande har nu suttit och dominerat mig bredvid datorn och hoppade sedan ner och dödade sin Kong. Den andra var tillgiven men ville definitivt gå ut. Hon har säkert dödat någon fågel.

Blåprickig katt möjligtvis till salu. Tillbringar gärna nätterna kraffsandes på garderobsdörrar och klättrandes i dörrkarmar samtidigt som hon berättar för halva grannskapet vad hon gör. Så för lugnets skull börs sånt kanske inte finnas. När det är gostid (på hennes tid förstås) visas det gärna genom att pilla på ägarens läppar med klorna ute. Även detta mestadels nattetid. När man vaknar av smärtan, så finner man henne oftast stirrandes på en på ca 1 dm avstånd. Och då är gostiden slut. Och återkommer ca 1,5 h senare. Men dagtid är hon jättesöt, för då sover hon mest. Hon sägs vara av rasen brittiskt korthår, men då det står; lugn, markbunden och tystlåten i rasbeskrivningen så är jag osäker.

*mutter*

Blåprickig katt möjligtvis till salu. Tillbringar gärna nätterna kraffsandes på garderobsdörrar och klättrandes i dörrkarmar samtidigt som hon berättar för halva grannskapet vad hon gör. Så för lugnets skull börs sånt kanske inte finnas. När det är gostid (på hennes tid förstås) visas det gärna genom att pilla på ägarens läppar med klorna ute. Även detta mestadels nattetid. När man vaknar av smärtan, så finner man henne oftast stirrandes på en på ca 1 dm avstånd. Och då är gostiden slut. Och återkommer ca 1,5 h senare. Men dagtid är hon jättesöt, för då sover hon mest. Hon sägs vara av rasen brittiskt korthår, men då det står; lugn, markbunden och tystlåten i rasbeskrivningen så är jag osäker.

*mutter*
Ska du verkligen avla på såna högljudda apor? :angel:

Socker har sina egenheter har jag märkt nu när det snart är dags för 2-årskalas. Bland dem en udda svansföring. Han har gärna sin svans i en båge över ryggen, ibland väldigt nära ryggen och svanstippen kan då nudda öronen. :D

P6180031.jpg

P6180030.jpg

Någon som också har en katt med udda svansföring? Skulle vara kul att se bilder i så fall. :)

Socker har sina egenheter har jag märkt nu när det snart är dags för 2-årskalas. Bland dem en udda svansföring. Han har gärna sin svans i en båge över ryggen, ibland väldigt nära ryggen och svanstippen kan då nudda öronen. :D

P6180031.jpg

P6180030.jpg

Någon som också har en katt med udda svansföring? Skulle vara kul att se bilder i så fall. :)
Jag har tänkt att min Alice kanske har lite udda svansföring ibland, ni vet hur en katt ibland har svansen rakt upp med bara svanstippen vippa åt sidan lite grann? Men när Alice ibland har sin svans upp och så istället för bara svanstippen så är det halva svansen som viker ned, typ lite för lång svans :p Har tyvärr ingen bild dock.

Ps. Sockers päls är väldigt vacker med sin färg och mönster :love:

Jag har tänkt att min Alice kanske har lite udda svansföring ibland, ni vet hur en katt ibland har svansen rakt upp med bara svanstippen vippa åt sidan lite grann? Men när Alice ibland har sin svans upp och så istället för bara svanstippen så är det halva svansen som viker ned, typ lite för lång svans :p Har tyvärr ingen bild dock.

Häftigt, har nog inte sett det förut! Vet hur svårt det kan vara att få dessa egenheter på bild för ofta har man ju inte kameran till hands när det händer.

Ps. Sockers päls är väldigt vacker med sin färg och mönster :love:

Han tackar och bockar för berömmet! Jag tror han vet om det med tanke på särbehandlingen han kräver ibland. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 398
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama