Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Åh vad skönt :) har hon fått slippa tratten ännu?

Imorgon ska vi till veterinären igen, men kulan där jag misstänker det sista varet finns är fortfarande kvar. Lika bra att vi åker dit så de kan se till att det är inget som ligger i vägen för varet, vilket skulle vara just typiskt vår otur :meh:

Jag trodde inte att jag skulle säga detta :p men jag längtar tills Alice blir sitt vanliga full i bus jag!

Nej, hon har ju stygnen från operationen i fredags som vi ska åka in och ta på tisdag. Så hon får ha på sig tratten tills dess minst.

Men då, vad typiskt :(. Du får berätta om besöket här sen.

Jag vakna upp av att klinikchefen ringde, hon sa att jag kommer få tillbaka pengarna för kastreringen (800). Det andra skulle hon prata med högre chefer om och hon hade bett om journalerna från jkp. Vi får väl se, men känns inte så troligt. Sammalagt har Singhas kastrering gått på nästan 8000 :o

Vakna med mina två hundar i sängen och Lo. Ropar på Singha, ingen reaktion. Men sen kommer hon galopperandes i fullfart och flyger upp i sängen :love:. Lite morgonmys blev det, känns extra värdefullt när man varit påväg att förlora henne.

+ Asko
Hoppas era tjejer fortsätter att återhämta sig bra!

Kl
Idag är vår sista dag som "enkattsföräldrar"! :nailbiting: Det löste sig så himla bra, en annan köpare kunde hämta och ta med Farai hem till sig, så vi behöver bara köra 25 mil istället för 45. Så kan han dessutom få lite mat och kisspaus där. Kan knappt fatta att vi äntligen ska få träffa den där lilla killen som vi har väntat på sedan november. :love:

Det var ett par djurskötare som tog en titt på det först men de sa, precis som jag hoppades, att en veterinär borde ta en titt. Stygnen och dräneringsröret var rätt sjaskiga och det luktade illa också :crazy: så veterinären klippte bort allt! Både dräneringsröret och stygnen är nu borta. Lite blod runt hålet men det blöder iallafall inte hela tiden även om det lilla hålet känns lite läskigt riskabelt (kollade nyss å det hade blivit lite mera ovalt så det verkar ju dra ihop sig). Medicinen vi fått skulle användas bara i fem dagar men veterinären sa att vi kunde använda upp allt istället.

Men hon är piggare! Busade liite igår med en papperstuss för första gången sen operationen och nyss gick hon fram när mamma kom hem för att hälsa. Längtar tills hon galloperar fram i lägenheten som en tok :D

Får verkligen försöka hålla efter det där hålet, för nu ska hon för fasisken bli frisk!

Men vad bra att du får pengarna tillbaka! Alices kastrering har än så länge kostat ca 4-5000 spänn, tackolov för försäkringsbolaget. Kanske värt att kontakta kliniken hon kastrerades på första gången?

Linta: Ååh lycka till med er nya pälskling! Bilder obligatoriska :love:

Senast ändrad:

Så dumt, så dumt :banghead:

Nyss när jag försiktigt tvättade såret så såg jag att jag misstog mig :p Stygnen är visst kvar! Jag såg bara inte dem då de är genomskinliga, och de stygn jag såg veterinären ta ut var de som höll dränageslangen på plats. Känner mig så dum :o

Men känner mig iallafall tryggare nu, nu ska allt gå som det ska för fanken :D Hoppas verkligen att det inte bildas något nytt dumt var innanför såret igen, jag har tvättat en-två gånger om dagen med en blöt handduk (pga varet som kom ut förut och nu blodet som fanns kvar efter borttagningen idag) och försöker inte röra såret för mycket. Finns det något annat bättre sätt att hålla det rent på också? Tips mottages tacksamt!

Ja, 800 är ju bättre än ingenting tillbaka i alla fall.

Skönt att hon är piggare! Jag tvättade Singhas sår med egengjord koksaltlösning. Det är tydligen bra om vattnet är lite varmt fortfarande. Ville inte pilla på det för mycket så max en gång per dag. Efter att vi tog bort dränage röret har jag bara behövt tvätta det en gång, sen slutade det rinna var. Nu börjar det se rätt fint ut tycker jag :)

KL

Måste bara berätta vad min ena katt har lärt sig... det är så gulligt (och töntigt!)... Jag säger: -Alla som är gulliga räcker upp en hand!
Och då gör hon det, rakt upp i luften och spretar med tårna :love::D

kl

Är man en crazy cat lady om man precis skapat ett eget instagramkonto till sina katter..? :o :angel:

Inte förrän man meddelar vad kontot heter här. Så kom igen, fullfölj ditt crazy cat lady-kall! ;)

Haha, det extremt fyndiga namnet är tesla_sessan :D En bild hittills, more to come ;)

*kl*

Viker era katter också bak öronen när de har tratt på sig? :) Har sett båda våra (Lo har dock inte tratt längre) gå runt så. Och de verkar lägga bak öronen med mening, mer än att de skulle "fastna" så bara

Jag skulle nog ha skaffat ett om inte mitt eget redan är kattens egna instagramkonto, skulle bli ödsligt tomt på mitt konto om jag la till alla kattbilder på hennes konto istället :o:D

Viker era katter också bak öronen när de har tratt på sig? :) Har sett båda våra (Lo har dock inte tratt längre) gå runt så. Och de verkar lägga bak öronen med mening, mer än att de skulle "fastna" så bara

YES! Jag har undrat över det också faktiskt, min Alice gör det ofta nu när hon bär tratten. Jag tycker att det ser så obekvämt ut men när hon går någonstans med tratten på sig ska hon prompt lägga (eller försöka iallafall) öronen bakåt så gått det går och när hon ligger har hon bara ibland båda öronen framåt.

*kl*
Jag kan ha funnit något som jag "behöver" köpa till henne (jippi! :angel:). Hon har på sista tiden valt min dataväska som liggplats, vette sjutton varför då den inte kan vara jättebekväm. Men den ligger på golvet och nära där jag brukar sitta om kvällarna. Så jag blir sugen på att köpa en snygg bädd som hon kan ligga på istället :love:

Nää, vad gulligt! :love: Film-/bildbevis? :D

*halv-kl*
Appropå detta, har någon lyckats lära sin katt något trick; som sitt, vacker tass osv?
Har kikat lite på videor på youtube där de visar steg för steg olika sorts trick. Undrar om det var en särskilt lättlärd katt eller om man kan lära en "vanlig" katt trick också, och om någon lyckats? :)

Kakan kan sitt, och hon är inte direkt den skarpaste kniven i lådan :D
Tog helt enkelt fram något hon tycker är väldigt gott (majs), tog handen mot henne så hon satte sig, berömde direkt och gav godis. Upprepade flera gånger. La till kommandot. Sen räckte det med att säga "sitt", så satte hon sig. Sen började jag låta henne vänta på kommandot, dvs kom hon fram och satte sig självmant fick hon inte godis. Stod hon upp och satte sig på kommando fick hon godis.
Nu är hon något ringrostig dock, har inte tränat på länge. Och några fler tricks har jag inte orkat öva in.
Gammal film på Kakan: https://www.youtube.com/watch?v=lQne5KBHLKo

Boll däremot är inte tillräckligt enkel att muta med godis för att hon ska tycka att det är värt att göra ett trick i utbyte :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama