Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Min krämis sprang in i en glasdörr av äldre modell i höstas, den och han gick sönder. Han blev sydd på tre ställen på perfekt tvätta-sig-ställen utan att behöva röra mer än huvudet.
Han fick inte ha tratt pga placeringen av såren, så veterinären rekommenderade bebiskläder så fick åka till närmsta H&M och handla. ;)
Efter att ha testat att ha en body på en katt så kommer jag undvika tratt i fortsättningen.

Han skulle ha det i två veckor, en vecka gick han med body, tog av den i stunder varje dag och sista veckan kunde han gå utan.
2013-11-03-0830_5275fb82ddf2b37b605476f4.jpg

Om man är riktigt liten på jorden funkar det också med en strumpa som matte klipper hål i.:D
P9240013.jpg

Näää, vilken urgullig unge, borde vara förbjudet att vara sådär gullig :eek:

Önskar att min fick plats i en strumpa, för strumpor fulla med hål har jag gott om - dock så väger min "tant" 3 kg :meh:

Och bebis-kakan! :love:

Önskar nu att jag hade några gamla bebiskläder kvar, men hon verkar vänja sig lite nu. Får låta henne ha kragen i ett par dagar - om såret ser bra ut så kanske jag tar det av, verkar lite onödigt med hela tio dagar.

Nu hör jag iallafall när hon kommer, plasten låter nämligen lite när hon går in i grejer :D

Nyss gav jag henne hennes medicin och hon var så duktig :love: Lapade nästan i sig den! Undrar om de hade någon särskild god smak på den :d

Nyss gav jag henne hennes medicin och hon var så duktig :love: Lapade nästan i sig den! Undrar om de hade någon särskild god smak på den :d

Så där var det med Socker i samma veva han hade strumpan på sig. Antibiotikan han fick var helt oemotståndlig och han blev småtokig när det var medicindags.:D

Nu som vuxen är han betydligt kräsnare. Inte ens kattgodis duger.O_o

Så där var det med Socker i samma veva han hade strumpan på sig. Antibiotikan han fick var helt oemotståndlig och han blev småtokig när det var medicindags.:D

Nu som vuxen är han betydligt kräsnare. Inte ens kattgodis duger.O_o

Det skulle vara bra! :D

Ha, min mamma ville ge Alice skinka varje morgon (för det hade hon gjort med min förra katt) och filmjölk ibland men det tröttnade katten snabbt på, så nu vill hon bara ha det då och då, bortskämda katta :o
Men min jordgubbskräm är god! :d

Grattis! Påminn mig igen, vad för ras var det? :)

*kl*
Har märkt att lilla gumman slickar sig väldigt ofta om munnen nu när hon har kragen på sig, och även kragen i sig - tycker synd om henne som brukar vara noga med sin fina päls :( jag undrar om hon gör så pga hon inte kan putsa sitt ansikte eller för att hon är törstig eller för att hon känner sig sysslolös?

Näe, jag tror faktiskt att hon var törstig och hungrig :mad: så nyss rotade jag fram en gammal tröja som jag bara använt ett par gånger och klippte till den. Och nu har katten förflyttat sig till kattburen och trycker där i skam över sin matte :o

Var tvungen att klippa fyra hål då den inte täckte såret om jag inte trädde den över bakbenen också, behöver jag säga att hon jamade djupt olyckligt? Men hon slickade sina tassar och putsade sitt ansikte väldigt glädjefullt och åt av sin mat, så hon får minsann vänja sig :devil::D

Meeeeeh, allt går visst fel :meh: Tröjan var ju bättre då hon fick iallafall slicka sig, men hon drar sig för att gå så nu undrar jag om inte tyget skaver mot såret när hon går.

Hur gjorde ni då?? :crazy:

Du kan inte prova att töja ut den lite genom att dra hårt i den? Så gjorde iaf jag med vissa strumpor som var för små och som begränsade rörelsefriheten.

Jag har gjort det och den sitter så löst som jag vågar, men nu när jag tog av den henne en stund så ledde jag henne till matskålen. Hungrig! Och sen till vattenskålen. Jättetörstig!

Alltså, om hon varken dricker eller äter som hon ska med någon av de grejerna på sig så blir det ju meningslöst! :crazy: Min förra katt hade vi inget av dem och hon klarade sig bra, och så skrämmer de upp oss :nailbiting:

Vad göra??

Ja jag funderar på det, vi alla i hushållet blir så jäkligt stirriga pga detta och ingen mår ju bra av det :banghead: Höll ett öga på henne när hon slickade sig och jag tyckte att hon ville mest bara slicka pälsen, inklusive den päls som sitter runt den rakade biten då den är kletig av medel från operationen men då blev en annan här helt stirrig och tyckte att det kunde typ förflytta sig till såret. Vi är knäppa hela bunten :crazy:

Så jag tänkte att hon kunde ha kroppsstrumpan på sig under natten men vara fri under dagen. Har ju gått mer än ett dygn sen operationen nu. Låter det kanske bra?

Har hon utanpåliggande stygn? Då kan man vilja ha kvar kragen/tröjan för att de inte ska dra i stygnen. Annars har jag aldrig haft krage på mina.

Vi hade en socka på vår lilla efter kastreringen. Funkade bra.

Just nu sitter jag med två snarkande hårbollar i soffan och myser. Mys mys! Lillan har haft några fail moments när hon vänt på sig, soffan var visst kortare än hon trodde :D

Har hon utanpåliggande stygn? Då kan man vilja ha kvar kragen/tröjan för att de inte ska dra i stygnen. Annars har jag aldrig haft krage på mina.

Jag tror faktiskt inte det, jag kan inte se några stygn när jag tittar på såret (som är väldigt litet som sagt) och de sa att stygnen skulle typ lösas upp på egen hand.
Vi blev bara så skrämda när de sa att det kunde bli infekterat med ett enda slick :meh:

En maine coon-pojk :) Stackars lilla Alice, hoppas hon kan slippa ha nåt på sig snart.
rose.gif

Visa bilder när han kommer! :love: Och tack!

*kl*
Efter jag tog av henne den en stund idag (så hon kunde äta och dricka) så gick jag igenom den och klippte bort några ojämna bitar. Då märkte jag också att ett av hålen till bakbenen var mindre än den andra så jag klippte till den innan jag satte på henne den.

Och nu har hon faktiskt kunnat hoppa upp till o ned från min säng, och gå fram med några flera steg än innan så att hon når iallafall fram till toaletten :banana: Just nu ligger hon i mitt knä efter ha själv kommit ned som hon brukar ibland :love:

Ett litet steg för katten, ett stort steg för mänskl... nja, familjen :D

Nu oroar jag mig över att hon inte har gått på lådan i kroppsstrumpan ännu, så jag vet inte om den sitter i vägen :crazy: Men det skulle inte vara rätt om jag inte hade något att oroa mig över! :D

Night update: Hon gick på lådan! Hon kissade och inget hamnade på kroppsstrumpan! :banana:

Duktig lite kisse! Och det är eländigt när man tagit dem till veterinären och de tittar på en som om de säger "Jävla förrädare" :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama