Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Tack för svar, det var vad veterinären sa också! Nu är i alla fall tid bokad och det är bara att hoppas att allt är som det ska.

AskoII - Jag tycker också du ska kastrera så snart som möjligt, löp är verkligen inte kul! Min lilla hann löpa två gånger innan vi kastrerade henne och hon mådde jättedåligt. Kröp/smög runt på golvet och skrek, åt knappt nånting.

+ TinyWiny

Håller med, ringde vetrinären igår för att boka en tid men de har inte helgöppet så jag måste först hitta en bra dag så jag kan få skjuts :meh:

*KL*

Hit vill jag resa nästa gång :love:

Det makalösa (med tanke på hur många katter det är!) är att de katter man kan se på bilderna verkar vara i god fysik och dessutom vana vid människor :)

Cats have long been thought by the locals to represent luck and good fortune, and doubly so if you feed and care for them. Thus, the cats are treated like kings, and although most are feral because keeping them as “pets” is generally considered inappropriate, they are well-fed and well-cared-for.

Senast ändrad:

Men tyvärr så kommer det en dag att bli för många katter där, hoppas att de tänker på möjligheten att kastrera de katter som finns då :/

... Skulle ändå vilja åka dit för att se det med mina egna ögon :p

ja då får man la kika in göra ett inlägg här med :p

min Gråzin är en hankatt blandras bondkattblandning som är väldigt stor väger nästan 7 kg är ej överviktig utan fint hull säger vetten..snart 4 år... är ute katt som kommer och går som han vill och boss på vår gata pga storleken kan jag tro:D

v'ldigt lekful och extrem jägare tar fåglar ekorrar harrungar:( de bästa han tar är la våra mullvadar så for de kommer och inkräktar men dom äter han ej smakar la inte gått

så här ligger han på nätterna jämte mig
1000786_10151663846864771_1838191875_n.jpg

182156_10151084754589771_857929974_n.jpg

1501084_10152140524089771_59792955_o.jpg

1526742_10152140524569771_1333014468_n.jpg

1548226_10152140525349771_1036192123_o.jpg

liten film med sen är de slut på bildbomben.. vi har akvarium och ett av dom kom vi på honaom att han drack ur men vi lätt han fortsätta med de..
http://www.youtube.com/watch?v=q6-95r1RusE

Jisses så lik vår Simon! :eek::love:

Också en bjässe, 8 ½ kg, Kung i området och de katter som vågar sig in på vår tomt får ett välkomnande som de sent skall glömma! :sneaky: (:o)

994573_10151799853508180_1250251863_n.jpg

1235383_10151961004898180_1258570836_n.jpg

427921_10151200487918180_957920578_n.jpg

396026_10150549716938180_1389446641_n.jpg

:love::love::love:

*kl*
Jag känner mig som en usel kattägare :( Jag leker sällan med mina katter. Dom har leksaker och så förstås, men jag är sällan med i leken. Tror ni det gör katterna "illa" på nått vis?

Nej det tror inte jag om de inte uppenbart visar att de mår dåligt. Du har ju dessutom två och då brukar de ju kunna roa varandra också :)

Tror nog dina djur får nog med hjärngympa när de räknar ut hur de ska ta sig högst upp i garderoben (gardinstången, badrumshyllan etc.). :D

Isola är rätt värdelös att leka med. Hon kan leka själv med sina älskade fiskar, men så fort man kommer nära slänger hon väck fisken och lägger sig på rygg. Gosa är mycket bättre än leka.

Aaaaw :love:

Ja, du ser ju hur hon beter sig, min blåpricka :love: Hon förgyller livet :p Men tanken att hon gör sånt för att hon har tråkigt finns ju där :(

*KL*

Jag har en katt på sju månader nu och pga omständigheter så kan jag bara ha en katt just nu. Men hon får mycket sällskap om dagarna och är bara ensam typ ett par timmar i veckan så det funkar ju.

Dock så funderar jag på i framtiden, när jag kan, skaffa en andra katt då det kanske blir mindre mänskligt sällskap om dagarna - och det ligger jag å grämer mig över om nätterna :crazy: För går det ens? Eller finns det någon "gräns" i åldern för när en katt slutar kunna acceptera en ny katt?

Min förra katt var ensamkatt och när min syster kom över på besök i ett par veckor hade hon med sig sina två katter. Vi hade dem åtskilda såklart men det råkade sig att hennes kille mötte på min katt och han försökte jaga bort henne (hon flydde) trots att det var hennes hemmaplan.

Kanske det går bättre med en kattunge? Eller en väldigt snäll katt från ett katthem?

Tacksam för alla tankar!

När jag skaffade en till katt var enda alternativet en kattunge, min äldre blev/blir väldigt argsint om han träffar på andra katter, skriker, jagar och slåss med dom så fort tillfälle ges. Jag funderade länge och väl om jag skulle testa med en kattkompis, för jag kände att inte var helt nöjd med sin tillvaro. Med tanke på hans beteende vid möte med andra katter så blev det en kattunge för att det skulle gå så lätt som möjligt. Han accepterade den nya på bara några veckor.

Om jag varit osäker på hur min katt kunnat reagera vid nya katter så hade jag kört på en kattunge eller ungkatt. Om din katt skulle vara som min så skulle inte en snäll katt hjälpa utan det hade blivit jakt/slagsmål ändå. Men om man är tålmodig vid introduktionen så kanske :)

Sedan trivs ju vissa katter med att vara just ensamkatter, det får man försöka spåna ut om katten mår bäst ensam eller med sällskap. På min katt så syntes det tydligt att han saknade något, sedan kanske han hade föredragit ett lugnare sällskap än vad det blev. Jämna temperament är att föredra.

Nu är det snart dags att packa Linus och åka till veterinären. Var där med honom igår, men vet hade glömt skriva in honom i sin kalender och var inte på plats.

Jag tror det är helt beroende av individen. Sessan var 7 år när Tesla flyttade in och det har gått jättebra :) En kattunge är generellt sett absolut lättast att introducera, även om det kan gå bra även med två vuxna katter.

*KL*

Ni som har en balkong som ni gjort i ordning till era innekatter, vad använder ni för nät?
Jag söker en stadig/hållbart nät då våra gärna klättrar. Hur fungerar de näten som finns "speciellt" till katter? Tycker de ser klena ut, någon annan form av nät som ni använder? =) Vad ska man tänka på när man nätar in en balkong?=)

Börjar planera redan nu, vill ha möjlighet att ha öppet nu i vår för både vår och katternas skull =)

*KL*

Ni som har en balkong som ni gjort i ordning till era innekatter, vad använder ni för nät?
Jag söker en stadig/hållbart nät då våra gärna klättrar. Hur fungerar de näten som finns "speciellt" till katter? Tycker de ser klena ut, någon annan form av nät som ni använder? =) Vad ska man tänka på när man nätar in en balkong?=)

Börjar planera redan nu, vill ha möjlighet att ha öppet nu i vår för både vår och katternas skull =)

Vi har rådjursnät. Diskret, lätt att bygga med och hållbart. Går att klippa upp med vanlig sax om olyckan är framme.

Vill du kunna ha katterna där utan konstans uppsikt är det en stadig "bur" som gäller, inga lösa nätkanter åt något håll.

Jag funderar på hur mycket mina odjur förstår egentligen? Husse hade skurat kattlådor och somnat ifrån att ställa ut dem igen över natten. På morgonen hade någon av de nödiga katterna kissat i en gammal vattenskål som står i ett hörn och inte används. Av alla möjliga toalettföremål (filtar, mattan framför kattlådan, tidningarna som ligger framme eller vad som helst som påminner mer om en strödd kattlåda) har de valt det enda kärlet som bara är att skölja ur och slänga? :D Inte en fläck på golvet ens...

Hanoo gjorde likadant är han levde (det var innan jag lärde mig att ha dörrstopp till badrummet där lådan står). De gånger dörren gått igen använde han skurhinken om den stod framme, och någon gång tidningsinsamlingen. Aldrig kläder eller möbler.

Vad praktiskt! :D De få gånger som det hände min förra katt så valde hon min säng och sen mitt fårskinn som låg i min fåtölj ... behöver jag säga att den aldrig blev sig lik igen? :meh:

Och tack för era svar! Känns lite tryggare då familjens katt (inte katten som blev bortjagad) för längesen flyttade hem till oss pga ägaren hade köpt en ny katt som sällskap ... kort sagt så gillade hon aldrig honom :crazy: Därför har jag fått för mig att de flesta katter har någon slags gräns vid någon slags ålder, men hon kanske var lite av ett speciellt fall?

*kl*

Nyss lade min lilla älskling sig i mitt knä och när hon hade lagt sig till ro så suckade hon plötsligt högt och mycket nöjt :love: det blev varmt i det ömma mattehjärtat!

Tur att hon inte vet vart hon ska på torsdag ... då ska hon nämligen äntligen till veterinären och kastreras, lär inte vara lika populär efter det :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25