Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Vi har rådjursnät. Diskret, lätt att bygga med och hållbart. Går att klippa upp med vanlig sax om olyckan är framme.

Vill du kunna ha katterna där utan konstans uppsikt är det en stadig "bur" som gäller, inga lösa nätkanter åt något håll.

Jag funderar på hur mycket mina odjur förstår egentligen? Husse hade skurat kattlådor och somnat ifrån att ställa ut dem igen över natten. På morgonen hade någon av de nödiga katterna kissat i en gammal vattenskål som står i ett hörn och inte används. Av alla möjliga toalettföremål (filtar, mattan framför kattlådan, tidningarna som ligger framme eller vad som helst som påminner mer om en strödd kattlåda) har de valt det enda kärlet som bara är att skölja ur och slänga? :D Inte en fläck på golvet ens...

Hanoo gjorde likadant är han levde (det var innan jag lärde mig att ha dörrstopp till badrummet där lådan står). De gånger dörren gått igen använde han skurhinken om den stod framme, och någon gång tidningsinsamlingen. Aldrig kläder eller möbler.

De är smarta de små liven :love: Min katt jag hade för snart 20 år sedan råkade bli instängd i en garderob (en sådan man går in i) när jag låg på sjukhus. Min dåvarande sambo hade inte så bra koll så när jag kom hem dagen efter (som tur var!) och Lucas inte kom och mötte mig som han alltid gjorde när jag hade varit borta så frågade jag ju var han var? Dåvarande sambon visste ju givetvis inte och Lucas var ingen hög jamare så hur jag än ropade och letade så svarade han inte så att jag hörde. Till slut öppnade jag till garderoben där han var och en lycklig Lucas kommer emot mig :love: Där inne hade vi ju diverse på golvet och jag tänkte att nu lär väl mina väskor vara förstörda som stod på golvet eller stövlarna eller skorna eller... Men nejdå, han hade satt sig i den öppnade säcken med kattsand :p det var kanske en dm stor öppning i säcken och där hade han satt sig :D Han var så enormt rumsren den katten så det var helt fantastiskt. Han skulle aldrig sätta sig någon annanstans än där det fanns kattsand. Jag saknar honom fortfarande :love:

*kl*

Det är ju varmt här så mina primadonnor gick ut med glädje igår (har inte hänt ofta under vintern :meh:). Missia kommer in men Tassa kommer inte. "Jaja, det är varmt så hon är väl på upptäcktsfärd" tänkte jag. När hon inte kom in när det blivit mörkt och kallare blev jag lite orolig men hon är den som brukar dra längre rundor så fine. Tillslut när jag ropade hörde jag ett YNKLIGT jam. Hon hade lyckats smita in i förrådet (det utan katthål i golvet) när jag var in med grejor där. Hon var VÄLDIGT glad när matte kom och öppnade :D

Knapp på mig själv*

Hur mycket sällskap tycker ni en ensam innekatt minst ska få per dag?
Undrar då jag har en bekant som inte är hemma med sin så mycket,
eller är det jag som är känslig?

Hur mycket katten lider eller bryr sig om att vara ensam är omöjligt att veta, katter är så in i bänken individuella, men jag personligen förstår överhuvudtaget inte varför man skaffar djur om man inte vill vara med dem.

Jag lämnar ogärna Isola ensam mer än 5-6 timmar per dygn. När jag jobbade blev det lite mer, men då hade hon dels kattkompis och dels en balkong som hon kunde gå ut på som hon ville (plus en granne som alltid pratade med henne :D ). Nu studerar jag och sambon jobbar skift, så hon är sällan ensam mer än några få timmar åt gången.

Gud man känner sig som en riktig förrädare när man lämnar över en skrajsen kisse till helt främmande människor fastän man vet att det är nödvändigt :( bara sex timmar och en halv tills jag får ha min skugga hos mig igen :D

Visst är det lite otäckt. Jag har lämnat in Isola många gånger, och det är dags igen på måndag (ta bort tandsten) och det är lika läskigt varje gång.

Usch ja, och idag var också hennes första bilfärd sen hon kom hem till oss :crazy: hon fräste åtminstone inte när de vägde henne, dutti flicka!

Känner mig mest dumt orolig över att hon ska bli misstänksam pga detta efteråt, men försöker intala mig att hon kommer att vara som vanligt imorgon..!

Känns märkligt tomt här hemma nu, men bara tre timmar kvar tills jag kan hämta henne :D

Senast ändrad:

*kl*

Igår fyllde mina småttingar redan ett halvår och var iväg och kastrerades och tatuerades i örat. Stackarna, det är inte lätt med den där tratten. Och inte är det lätt att gosigt stryka sig mot matte eller hundarna som förskräckt backar undan när den där plasttratten kommer farandes. Känns som Lo tycker lite synd om sig själv och är extra gosig :).

Vet ni hur länge dom ska ha förband runt örat för tatueringen? Glömde fråga om det, och det står inte i pappren jag fick med mig.

Förband? Det fick då inte mina och jag har faktiskt inte hört talas om någon annan som fått det heller.

Men nu har du ;).

Ja, lite tejp runt en liten bit av en gasbinda ser det ut att vara. Antar att jag kan ta bort det nu då. Har för mig från när jag själv tatuera mig att man bara hade plast över typ en dag? Borde väl vara samma för kissarna då :)

*kl*

Kissen är äntligen hemma sen ett par timmar, men hon gillar verkligen inte kragen :( hon kan inte tvätta sig (på andra ställen än magen menar jag då) eller klia sig, hon har rusat runt några gånger och vridit sig på golvet pga att kragen är så obekväm vilket kan inte vara så bra då hon borde väl vila sig?

Och de sa att den borde sitta kvar i tio dagar! :eek:

Annars så har hon iallafall lyckats äta, och såret ser ok ut. Vad tycker ni? :/

Jag skulle testa att ta bort kragen och se om hon bryr sig om såret. Gör hon inte det kan hon vara utan, däremot om hon börjar slicka väldigt mycket eller bita på stygnen så bör hon ha någon slags krage.

Jag skulle testa att ta bort kragen och se om hon bryr sig om såret. Gör hon inte det kan hon vara utan, däremot om hon börjar slicka väldigt mycket eller bita på stygnen så bör hon ha någon slags krage.

Jag tänkte också så, såret är så himla litet som i storleken av en navel och så har hon fått ett recept på smärtstillande, men så sa de hos veterinären att en enda slick kunde typ ha förödande konsekvenser :crazy: kändes lite skrämmande!

Gör en body!

Sy en tub eller klipp av en gammal tröjärm. Gör hål för benen. Klart!

DSC_2929.jpg

Det är astuff-tonåring-Kakan ;)
Har för mig att hon kastrerades i mars, och hon är född i maj så runt 10 månader på den bilden

Bebis-Kakan såg ut såhär:
090728065.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25