Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Min förra katt hade ett elefantsminne på äldre dagar :p
En gång så råkade jag lämna en macka på armstödet som hon hade brukat hoppa upp på när jag satt i fåtöljen, så hon fick smör på tassen och aldrig igen hoppade hon upp dit :meh: flera såna saker hände och hon gjorde aldrig de sakerna igen.
Väldigt skönt med en mera förlåtande katt nu! :D

Din förra katt var motsatsen till min nuvarande: Isola påminner starkt om Dory i "Finding Nemo". :D

:rofl::rofl:

*kl*
Tog av bodyn en stund nu så hon fick slicka sig lite över kroppen, äta och bajsa (hon vill inte göra något av de sakerna med den på - envisa katta :meh:) och när jag skulle sätta på den så jaaaamade hon såå ömkligt och protesterande. Man undrade om hon hade ont, men sen åt hon glatt av en köttpinne som belöning :devil: Hon bara känner sig extra ömklig med den där på sig :D

Haha, vår lilla har gjort sånt till en grej. Om hon "råkar" landa på en macka, semla, tallrik med potatismos eller nåt annat smarrigt så är det hennes :p

Haha, vår lilla har gjort sånt till en grej. Om hon "råkar" landa på en macka, semla, tallrik med potatismos eller nåt annat smarrigt så är det hennes :p

Typ som att slicka på en kaka - "HA, nu vill ingen annan ha den, den är min!"? :rofl:

Kom på Socker med att slicka på de sotiga insidorna av kakelugnsluckorna.:cautious: Kattgodis duger inte, men sot är smaskens. Knaskatt.:D

KL

Min ena katt lyckades just tända eld på sig själv! :nailbiting: Tur att hon kom undan med lite svedda morrhår och svedd päls, men jag kommer aldrig mer våga ha tända ljus. :crazy: En mattes värsta mardröm!

Ja verkligen, blev så himla rädd och chockad. :crazy: Vi har en barstol där vi alltid haft tända ljus och katterna har aldrig varit i närheten av att hoppa upp där, tills idag.. Hon kan helt enkelt inte ha sett ljuset, för hon hoppade upp på stolen och hamnade med ljuset under magen. Tur att husse var snabb med att få bort och släcka henne för vem vet hur det hade kunnat sluta annars. Så läskigt. :( Även om hon knappt verkade förstå vad som hade hänt.

Jisses, under magen?? :eek: Säkert att hon inte är skadad då?

*kl*
En liten uppdatering från Alice. Jag tog en titt på såret alldeles nyss och det såg jättefint ut :banana: formen var fortfarande likadan (som en liten knölig navel) men det som var lite rött eller annan färg där är nu jättefint rosa! Lite typiskt nu när hon äntligen vant sig vid bodyn :meh: men hon äter inte lika mycket som hon brukar göra och går inte riktigt normalt, vill liksom inte springa eller leka, så både hon och jag ser fram emot när hon kan vara Alice Sprallis (ja det är hennes smeknamn här hemma :D) igen :love:

Fast ... tidigare ikväll hoppade hon upp på tvbänken som hon brukade, jag stönade och tänkte att nu börjas det igen :grin:

Skönt att det går framåt!

Jag lämnade Isola hos veterinären för en liten stund sedan. Hon hade inte mycket tandsten men de ska ta bort vad som finns och så ska de ta lite blodprover och göra en allmän seniorkoll på henne. Hon är ju ändå elva år, tanten. Så nu sitter jag och är nervös, tänk om något är fel? :nailbiting:

+ Sorbe. Hon har päls kvar där hon blev svedd, kan det vara brännskadat ändå? Glad över att hon har så mycket och tjock päls ändå. Vet inte hur länge hon brann, nån sekund kanske. Husse var blixtsnabb som tur var... Ska ringa och fråga hur hon mår, husse är hemma med henne idag.

KL

Måste passa på att fråga om kastration också! Hur långa snitt hade ni på era katter? Blir lite fundersam då min katt nog hade ett snitt på 10-13 cm och verkligen ingen "navel"! Stygnen var i nåt sorts plastmaterial som vi fick klippa bort sen. Man kan fortfarande känna ärret rätt tydligt, nästan prick ett år sedan nu. Är det onormalt? Funderar på om jag ska byta veterinär. :crazy:

Kontakta veterinär!
Jag bränner mig rätt ofta på jobbet, har ofta rejält ont i flera dagar så din katt kan behöva hjälp med en kylande salva eller liknande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur