Snacktråd för oss som planerar debut 2010

Sv: Snacktråd för oss som planerar debut 2010

Ingen som skall vara med i Mariestad den 05/29-30 ? :) ponnisar

Haha! Tänkte just säga det, hur GÖR han för att hoppa jämnfota ner i vattnet?;) Ser ju fin ut annars:) Vad är det för stam?

hahahahah ja du det undrar jag med:D men han lär sig nog. han kommer i och upp i alla fall :d
u:Be my chief
e:sweet form
ue: Formidable

Jag hade ju tänkt att starta den 15 maj på runsten som våran debutant men den tävlingen är nu enbart regional från att ha varit lokal också:(
känner inte att det är någon ide att betala alla licenser för en enda tävling:(
bleb sååååååååååååå besviken då vi verkligen har laddat för den tävlingen

Men du...debutant är ALLTID lokal även om tävlingen är regional. Det innebär att du får rida på din lokallicens men hästen måste ha hästlicens.

okej tack!:D det brukar stå lokal men på tb står det regional.
då är det bara han som behöver licens då:D
det kan jag nog ordna:D

va roligt.
såg jätte fint ut:D
jag undrar lite över detta med veterinär besiktningen?
när gör man det och vad ingår?

Tiderna för veterinär besiktning står i ryttarmeddelandet, viktigt att ha koll på när det är så man inte missar veterinären för då får du inte starta.

Det som ingår är att veterinären synar din häst, en del palpera. Sen springer du i trav fram och tillbaka på anvisad plats. Det är allt :)

Jag har en liten fråga

Är de flesta tävlingar inom fälttävlan regionala?
nästan varenda tävling man kollar på som det står debutant 90cm el 1m så står det (regional) efter är det mycket mycket svårare än lokal? för det finns typ inga lokala fälttävlandstävlingar...

90-klass skall i princip vara lokal, står den som regional är det ingen skillnad på svårighet, enda skillnaden är att hästen behöver licens

100-klass får inte vara lokal utan är alltid regional (även om den går på en elit-tävling)

kom precis hem från min andra terräng träning och är så missnöjd med min insatts:(
stackars min polle som måste bära omkring på mig.
jag blev en nybörjare igen. fixar med handen , är rädd för farten, tittar ner, lutar mig framåt o.s.v
debutanten känns långt borta just nu:cry:

Svarar som i andra tråden, prova att korta lädren fyra hål eller så, du kommer att känna en helt annan säkerhet (om jag går efter din film):idea: Kanske även annan sadel, jag vet inte. Det kan göra stor skilnad i stabilitet och balans,

Hej detta kanske kan vara en tråd för mig och min lilla häst. har ett 9 årigt sto på hela 158 cm av "rasen europeiskt halvblod" ;) ( hon är en korsning av svenskt, polskt och ungerskt halvblod. Vi ska iväg på vår första terrängträning på torsdag på gärds :). Jag fick lite smak för fälttävlan när jag var i england föra våren och jobbade i ett FT-stall. Vi går stadiga rundor på 90 i hoppningen. Så vi ska börja smyga igång nu. Hur är det, är det hoppkval när man ska börja tävla debutant sedan? Helt nybörjare på den biten.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 734
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: kma
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 257
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka