Snacktråd för oss som planerar debut 2010

Sv: Snacktråd för oss som planerar debut 2010

*kl*
Jag planerar att ta ft kortet och få upp min foderhäst i toppform till sommaren så vi kan vara med i debutant på hemmaklubben Hofors RS :)

Information om "min" häst då

Cigar Courant , nyss fyllt 10 år.
Eng Fullblodsvalack ,kallas Cigge till vardags.
Haft det kämpigt med honom sedan jag fick honom , hovar + att nu blev han sjuk och åkte på vila och penicillin. Men äntligen frisk häst och ska sättas igång snart. Planerar att vara i toppform i slutet av maj, debutera lite lokala hopp och dressyrtävlingar och åka på massa hopp och dressyrträningar innan.
Import (GB)¨
Han har kapacitet, hoppad 125 med mig under en träning när han var i form men har ej tävlat meer än 50 och 70 och 90 clear round ^^

Här är film på honom:
http://www.youtube.com/watch?v=apN1LvXQ3wU

Topp form till slutet av maj??:crazy:
Det kan jag ju lova dig att det kommer han inte och vara;) Han har inte vart i toppform nångång när du haft han, så tyvärr så tror jag inte att han kommer att vara det till sommar, och nu har han ju stått i 3 månbader och du ska sätta igång han nu snart.. Men till nästa år så är han nog i toppform:)

Topp form till slutet av maj??:crazy:
Det kan jag ju lova dig att det kommer han inte och vara;) Han har inte vart i toppform nångång när du haft han, så tyvärr så tror jag inte att han kommer att vara det till sommar, och nu har han ju stått i 3 månbader och du ska sätta igång han nu snart.. Men till nästa år så är han nog i toppform:)

Menade inte det, råkade skriva lite fel. Däremot i slutet av maj kommer han ha betydligt bätte kondition och vara mit mer musklad än innan eftersom han är frisk . Men till augusti tävlingarna kommer vi nog iaf vara i form nog att tävla. även om det inte är "topp"

Menade inte det, råkade skriva lite fel. Däremot i slutet av maj kommer han ha betydligt bätte kondition och vara mit mer musklad än innan eftersom han är frisk . Men till augusti tävlingarna kommer vi nog iaf vara i form nog att tävla. även om det inte är "topp"[/QUOTE

Ja det låter ju lite mer rimligt, trodde du hade gått och blivit helt knäpp:p
Ja du kan ju försöka med att komma ut och tävla till augusti:)
Man vill ju så gärna att dom ska komma igång och vara i prima skick på engång, men man får tänka på att det viktigaste är att hästen kommer att vara i bra skick när den väl är igång så att det inte går för fort med allt..
Men jag lovar ni kommer att hinna med allt!:D

Jadå jag ska inte stressa, jag vet att det är viktigt att ta det i lagom takt. Men det blev lite fel när jag skrev ^^

Tjoho vad kul! Det finns hopp för oss då trots allt ;)

Nu måste jag vara dum här och fråga vad ett medical card är? Något man behöver när man startar FT ?

Finns det inga lätta terrängtävlingar med enbart terrängdelen i Sthlms län? Har hört talas om dessa förut, bland annat en i rosersberg?

Stället i Rosersberg har ju bytt ägare sen dess och jag har inte hört något mer från dem på den fronten, tyvärr.

Vår klubb hade en klubbtävling terräng ute på Näs tillsammans me den annan klubb för två år sen, och vi hoppas på att ha en i år också. Vi behöver bara tillräckligt många deltagare (med ft-kort) och en ansvarig tränare som håller ordning på oss, och helst att alla inblandade har tid ungefär samma dag...

(Medical card är en lapp med medicinsk information som du ska ha på dig när du tävlar, för att det ska gå att få fram informationen snabbt vid en olycka. Den innehåller t ex uppgifter om anhöriga, om huruvida man äter mediciner, har några sjukdomar, och vad det nu är.)

Tjoho vad kul! Det finns hopp för oss då trots allt ;)

Nu måste jag vara dum här och fråga vad ett medical card är? Något man behöver när man startar FT ?

Finns det inga lätta terrängtävlingar med enbart terrängdelen i Sthlms län? Har hört talas om dessa förut, bland annat en i rosersberg?

2 april har SWFRK en prova på fälttävlan på Runsten som kallas "Fälttävlan för alla" mer om detta finns att läsa om på deras hemsida www.swfrk.com. Står under aktuellt.

Nu börjar det verka som ni får en till deltagande på 4 bens klubbtävling i terräng :)
Annars har jag faktiskt även planerat att vara med på några startfälttävlan i maj, juni och sedan kanske prova en debutant i hofors. Känner dock att dressyren är vår absolut svagaste sida, Rembo har en förkärlek för att ladda järnet och tro att dressyrstaketet är något som ska hoppas :P

2 april har SWFRK en prova på fälttävlan på Runsten som kallas "Fälttävlan för alla" mer om detta finns att läsa om på deras hemsida www.swfrk.com. Står under aktuellt.

Den info jag hittar handlar om en informationsdag med demonstrationer och sådant, plus att man kan anmäla sig till prova-på-träning, inte om en prova-på-fälttävlan.

*kl*

vad hopplöst allting känns :( har legat sjuk i maginfluensa sen i lördags, jag som skulle ha hopptränat på lör kväll.. nu har han stått i 4 dagar, ska verkligen piska mig ut imorrn till hästen!
just nu känns det som om jag aldrig kommer komma igång med träing o tävling :(

Tyvärr så är 2 april inte aktuellt längre, nytt datum blir 22 maj pga snön.
Då blir det massor av info o även möjlighet att prova på att rida terräng. Hemsidan gäller ju fortfarande som info-källa :)

Jaså du fick också den varianten? Jag låg förra mån-ons o trodde jag skulle dö på kuppen....inget blev bättre av att vi då befann oss på skidsemester i Sälen..:crazy:

Men nu är det borta o Majken har fått komma ut o lufta sig för första gången på 9 dagar! Vi kan nu även galoppera både ute o inomhus o har travat våra första bommar...De ni! 4-års championatet here we come!:D

usch då, vad skönt att du är bättre nu! ja det är inget man går o önskar folk direkt.. :crazy:

åh, vad skoj att ni kommit igång! :bump: hm, hade du inte en grålle på sisådär 7 år? har inte riktigt hängt med :p

igår lånade jag hem två hoppsadlar som jag ska prova på pållen senare idag, ska bli spännande..

Nej här gäller det att hänga med o läsa allt, inte hålla sig borta så där!;)

Grållen är utlånad till Bettibets dotter pga att jag pluggar....men jag var så eländig utan häst att jag skaffade mig ett litet projekt....därav min 4-åring. Köpte henne i januari, då var hon inte ens hanterad alltså inte ens stått på stall mer än 1 månad o var inte ledbar. Nu rider jag i alla gångarter både utomhus o inomhus o har idag skuttat våra första skutt över säkert 60 cm hinder...!:cool::D

rolig tråd.
jag och mitt 9 åriga fullblod ska försöka debutera i år.
varit iväg på våran första inomhus terräng träning och det gick jätte bra. han var lite tveksam på det första hindret men sedan flöt det på.:D
tävlat en lb på 53% si sådär men jag är nöjd
och tränar på 110 banor och tävlar 1m.
våran debut hoppas jag blir på runsten den 15 maj då det är våran hemma bana:D

Pärlans debut närmar sig med stormsteg, det blir i Plönninge 25 april. I år har vi lyckats klämma in 2 hopptävlingar och 1 dressyrtävling hittills och kommer hinna med en utomhushopptävling och en utomhusdressyrtävling innan start.
Terrängträningen börjar nästa vecka , och jag har tänkt att hinna med minst 3 st iallafall innan Plönninge :)

Har inte bestämt än vilken bana, men troligtvis i Falkenberg...

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 734
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: kma
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 257
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V