Snacktråd för oss som planerar debut 2010

Sv: Snacktråd för oss som planerar debut 2010

:bump: :bump:

I eftermiddag ska vi på träning igen, agera försökskaninen under tränarutbildnignen :D Jag har åtm fått mina axelskydd till västen och det var ju hur smidiga som helst att rida i :eek: Så nu fattas bara hjälmen... sen kan jag åka av :angel:

Var i landet hittar men denna fina träningsbana? Ser jättefint ut med så många olika typer av hinder. Orättvist!!!:d

Det är Ljuslingsbacken! Suverän träningsbana o framförallt har vi ROLIGT när vi tränar med Björn!:bump::bump:

Ja konstigt är det och tråkigt att de inte ville ändra trots att de höll med om att det var fel...

Hoppades på att alla som såg resultatet skulle förstå att det blivit ngt fel.. jag menar alla utom en rider för långsamt och så skulle jag ridit 45 sekunder för fort? Är ju ganska ologiskt..

Ja alltså hade de flesta andra legat på runt samma tid så hade det kunnat vara logiskt med tanke på att vissa banor är mer lättgalopperade än andra och att dom kanske tar ut svängarna lite när dom mäter som tex i Plönninge. Men att vara typ den enda som rider så fort.... nej då är det ologiskt och särskilt eftersom du inte medvetet satsade på att rida så fort (för jo tro det eller ej, de finns de som gör det).

Det är Ljuslingsbacken! Suverän träningsbana o framförallt har vi ROLIGT när vi tränar med Björn!:bump::bump:

Aha, där vann dotterns häst med tillfällig pilot 100 klassen ifjol. Hon hade def inte problem med de små backarna ni har ;), hon har ju tränat i Kåseberga backarna i flera år! Hästen alltså! :love: Vi tänkte åka dit i år men dottern gör praktik hos Dermott Lennon i sommar :banana:

Ha ha ja våra "små" backar har knäckt en o annan...:o O framförallt brukar det ju visa sig på tiderna...

Jojo precis, men att jag skulle vara den enda att rida 45 sek snabbare än resten liksom.. nää ;)
Vad jag förstod av vad ett par av arrangörerna(involverade i tävlingen var de iaf..) sa så var det i princip omöjligt att rida på den tiden!

Vi tänkte åka dit i år men dottern gör praktik hos Dermott Lennon i sommar :banana:

Häftigt, Jag skall efter Mariestad om Pärlan fortfarande går från klarhet till klarhet i terrängen ta ett ft-uppehåll i sommar och ta tag i hopptävlandet mer, jag känner att han är jäkligt orutinerad där i huvudet.. Nu när det är ft var och varannan helg är det inte så lätt att klämma in massa hopptävlingar men jag känner att det är där som han mest spänd just nu.

Eller nåja det blir ju en ft start i juni och en start i juli men jag skall verkligen ägna tid åt hoppningen i sommar.

Jag trodde annars du skulle öva på att STANNA inom de vita staketen...:angel::D

Det är rätt svårt att riva när hästen står 10 meter från närmsta hinder o småstegrar sig för att den vill ut från banan istället...:o

Det är också svårt att riva när samma häst står 3 meter FRAMFÖR ett hinder o inte går ett steg närmare...:devil:

Så river sällan tja, det kan man väl säga kanske???:grin:

Hej!
Jag och min gamla gubbe planerar att debutera i år ev.. Beror på hur det går på träningslägret i juni!
Jag har tränat massa förr och hoppat * hinder (ni vet då man var 14 år och inte hade vett)
Nu för tiden känns debutanthöjd mera lagom för mig :)
Jag har en fråga! Vart kan man köpa en tävlingsjacka till terängprovet? Jag har googlet massa (suger på det) Men utan resultat.
Någon som har tipps??

Häftigt, Jag skall efter Mariestad om Pärlan fortfarande går från klarhet till klarhet i terrängen ta ett ft-uppehåll i sommar och ta tag i hopptävlandet mer, jag känner att han är jäkligt orutinerad där i huvudet.. Nu när det är ft var och varannan helg är det inte så lätt att klämma in massa hopptävlingar men jag känner att det är där som han mest spänd just nu.

Eller nåja det blir ju en ft start i juni och en start i juli men jag skall verkligen ägna tid åt hoppningen i sommar.

Jag ska också till Mariestad, fast för ponny dååå :D:laugh:

Jacka? Jag brukar oftast bara ha en tröja, tjocklek och armlängd efter väder. Har väl hänt vid riktigt skitväder att man har ridit med regnjacka... Sedan säkerhetsvästen över det:)

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 733
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: kma
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 257
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Vegetariskt julbord
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur