Snacktråd för oss som planerar debut 2010

Sv: Snacktråd för oss som planerar debut 2010

Jag har besiktigat före dressyren båda gångerna jag ridit.

Jag vill vara på plats ca 1,5 h innan dressyrstarten helst. Då hinner man besiktiga och sen rida fram till dressyren.

Visning av terrängbanan går ut på att man går med en person som helt enkelt talar om vad man bör tänka på längs banan. Det är bra för det kan vara grejer som man inte tänker på själv.

Nu har dom lyckats lägga den när jag skall starta dressyren!! Och dom skulle inte ha nån mer... hur skall jag då lösa detta???

Och en fråga till: När får man gå banan för hoppningen? Innan dressyren?? För sedan hade man väll bara 30 minuter på sej att byta sadel och hoppa banan?

Jag har alltid gått hoppbanan innan dressyren, tiden imällan är knapp nog ändå.. Då har vi fått avklarat två av tre steg på vägen tillbaks, jag har nu - efter tolv års tävlande (i Norge) nog en gång tagit grönt kort..:/ var och hoppade bana igår, förutom en liten solohoppning ut av kombinasjonen ena gången (gick LITE fort inn, hon fick inte plats ut...) gick det hyfsat - och bena ser bra ut idag..:) Så då är det bara att köra FT kortet 9 juni, hoppa lite till och så satsa på att vi kan stå till start på Trossnäs midsommar :D

Nu har dom lyckats lägga den när jag skall starta dressyren!! Och dom skulle inte ha nån mer... hur skall jag då lösa detta???

Och en fråga till: När får man gå banan för hoppningen? Innan dressyren?? För sedan hade man väll bara 30 minuter på sej att byta sadel och hoppa banan?

Har du ingen tränare som du kan gå banan med? Betydligt bättre än en banvisning. Eller kanske en rutinerad ryttare? Bara att fråga!

Hoppbanan kan du gå innan dressyren.

Nu sitter jag här i stugan i Mariestad, vilken dag det har varit! Börja med att jag glömde ryttarboken vilket gjorde oss en timme sena, sen när vi startanmälde oss fråga dom oss inte ens efter den, aja skulle vi skitit i det skulle dom antagligen frågat efter den! Nu är dressyren och hoppningen gjord och imorgon väntar terrängen, dressyren gick helt okej, banhoppningen va väldigt låg, om man jämför med förra helgens 110... Terräng hindrena såg också löjligt låga ut och väldigt låga hahaha nu lär vi väl få några stopp för det! (:

Kan också nu i efterhand att jag VANN!!
haha herregud silken ponny man har! (:

Tusan vad kul! Stort grattis:banana:

KL
Imorgon är det äntligen dags!:D (eller ja, terrängen är inte förren på söndag:p) Men först och främst ska man ju ta sig igenom dressyren och hoppningen. Vilket kan vara nog så svårt när man rider unghästar :angel:

Jag ska starta debutant med 2st 5 åringar, är debut för båda två.
Den ena är min egen valack e- Cornetto - Bold Irish xx
Den andra tillhör en bekant, sto e-Cardento - Imperator

Ska bli riktigt kul att komma igång igen efter den här långa vintern!:laugh:

Grattis till segern - vad roligt!! :D

Och lycka till med debuten med småttingarna i morgon..

För oss går det trögt om dagen, ridklubben e i karantän sen 3 veckor tillbaks, och jag har därfor ingen ridplan att träna på..:/ Men har varit iväg och hoppat lite, det gick bra, fått ett dressyrpass oxå helt okej mtp vad hon gjort dom senaste veckorna.. Så nu satsar jag bara på att dom öppnar igen den 12 så har jag 1,5 vecka att få hästen dit jag vill ;)
Onsdagen ska vi till Trossnäs och ta FT kortet :)

Menar du den i juli? Jag skulle åkt om dom inte hade lagt enstjärniga dressyren på fredagen... Jag förstår inte varför det ligger på fredag och lördag, och inte lördag och söndag. Jobbar man är det ju inte helt lätt att komma upp på en fredag, särskilt inte om det är x antal mil att köra. Borde det inte vara lättare att få funktionärer till helger också?

Nu är debuten avklarad! Båda hästarna skötte sig fint.
Min egen pålle var lite grinig i dressyren 20*40 bana inomhus passar inte riktigt för en 5åring på 178cm... Det blir väldigt jobbigt att få plats! 56% blev det där. Nolla i hoppningen. Lite tittig i terrängen, en knixig bana med mycket svängar men nolla på hinder. 9 sekunder över tiden då vi har lite problem med att styra, måste bromsa så mycket för att komma runt sen tar det en stund att få upp farten igen:angel: Nackdelen med en stor och valpig häst, dock tar han mycket mark när han väl får ordning på galoppen;)

Stoet var fin i dressyren. Lite missförstånd då vi inte känner varandra så bra än, 67% är jag mycket nöjd med! Även här nolla i hoppningen. I terrängen var även hon lite tittig som inte har varit på en terräng bana sen i höstas. Dock skötte hon sig bra och hoppade när jag bad henne. Lite långsamt även här, då jag valde att korta upp ordentlig inför hindren så att hon fick tid att se vad det var vi skulle över;) Nolla på hinder och 4 straff för tiden.
En terrängbild på La Coracon (stoet)
http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=4202645&id=612779411

Senast ändrad:

Ja, vi ska dit, blir vår debut;). Har tränat där en del så det känns bra!

Grattis till fina debuter med hästarna! :)

*delvis kl*
ska på terrängträning nu på torsdag, ska bli superskoj! :banana: satsar mot P&C i Enköping 1/7, sen om allt stämmer (främst banhoppningen som jag har problem med, mentalt) så blir debut i Botkyrka i augusti eller SFK i september. :)

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 733
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: kma
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 256
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod