Snacktråd för oss som planerar debut 2010

Sv: Snacktråd för oss som planerar debut 2010

90-klass skall i princip vara lokal, står den som regional är det ingen skillnad på svårighet, enda skillnaden är att hästen behöver licens

Men om tävlingen är både reg och lokal (ingår både 90 och 100), måste då hästen ha licens om man skall starta 90??
Är också sugen på att åka till Mariestad men vet inte om vi ännu är färdiga... skulle kanske gått en startfälttävlan först...

Beställt hem Medical Card + plastficka, men undrar nu hur detta skall sitta, nån som har nån bra bild på detta?

Kolla på proppen vad det står

oftast står det på varje klass om den är lokal eller regional, men står det bara lokal/regional i "huvudet" då är 90-klass lokal och resten regional, står det bara regional på proppen då är båda klasserna regionala och hästen behöver licens (men du behöver fortfarande bara lokal-licens)

kl

Den här tråden passar nog jag in i! =)

Jag och Acaddia har varit på terrängbana 2 ggr, första ggn träning för Linda Algotsson och andra gången P&C 90 cm med bedömning av Linda!
Tävlar i vanliga fall 120 hoppning och LB dressyr och iom att terrängen funkade så bra är jag inte ett dugg orolig över vår ft debut som blir på Udden nästa söndag (9/5-10) Det enda jag isf oroar mig för är att inte vara på rätt plats vid rätt tid!

Första terrängträningen:
terrngtr100410043.jpg

terrngtr100410079.jpg

P&C
payandcross019.jpg

payandcross026.jpg

Hoppning:
hoppaccc.jpg

aca120.jpg

Dressyr:
AcaddMari042.jpg

dresssssyr.jpg

Min tränare ska skriva på ft-kortet till mig idag, och sa till mig att med mig papperna att allt fanns på förbundet, hittar inte dom!!! Någon som vet? :o

hej hej!
nu börjar debuten närma sig och jag får ont i magen bara av att tänka på det.
förra veckan gick terrängen bättre men inte helt hundra.
men men våran första fälttävlan blir ju bara som en träning så det får gå som det går. =)

kl

Slänger mig också in här för lite mentalt stöd. Planerar att starta i Mantorp i augusti.. Ingen seriös fälttävlanssatsning, utan mest för att det är kul. Var och träna på just Mantorp igår (10 min med bil) och hoppade nästan alla 90-hinder från tävlingen för 3 veckor sedan.
Lite bilder:
DSC_0362.jpg

DSC_0398.jpg

DSC_0362.jpg

DSC_0384.jpg

Enligt resultatet är Raider_ en flicka som måste lära sig att rida i rätt tempo...600 meters tempo är väl lite VÄL för fort i debutantklass....:eek:

Å efter vad jag hörde om lervällingen underlag så är frågan hur hennes häst mår idag...

Så himla illa var underlaget inte, men om Raider_ verkligen har ridit så fort som resultatet skvallrar om så...

Kan dra ett kort sammandrag från mig och Kamel också :)

Totalt sett är jag nöjd oavsett vad som står i resultatlistan.
Dressyren kanonbra (lite dåligt betalt bara...), hoppningen likaså.
Terrängen - Kamel tyckte att det var jättekul och blev lite stark om man så säger :angel:
Hoppade kanon på allt "svårt", att vi sen fick två stopp beror på att han blev lite väl stark och jag fick inte ihopa honom ordentligt inför hindren (ett bord resp en vedstapel). Sen kan man tycka att han borde hoppat ändå, men nu gör han inte det och då får man lära sig rida ännu bättre... Vi är väl lite ringrostiga fortfarande - tur att det är tävling igen redan på lördag :D

Jag hoppar in lite på en kvart!
Ska tävla fälttävlan för första gången i dagstorp den 29. Maj på ponny.
Min ponny heter Kansas och är ett haflingersto..vi har terrängtränat vid ett par tillfällen nu i vår och kommer att få mitt terrängkort aldeles snart.

Det resultatet är fel! Vet inte hur de lyckats men den rätta tiden ska vara 3,15 och inte 2,15.. Pratade med diverse folk på tävlingen och typ allas reaktion var att det är omöjligt, man kommer typ inte ens runt på det i full sken och folk som tittade sa att det var andra som red betydligt fortare än mig, så du behöver inte vara orolig, Acaddia mår finfint :)
Tyvärr verkade de inte så sugna på att ändra i resultatet.. Men så eg slutade jag på 11:e plats ist för 19:e och red alltså längsammare än optimaltiden ;)

Fio: Det gick bra och jag tyckte det var superroligt! :D Dressyren gick lite sådär.. Hon var fin på framridningen som var inomhus, men när vi kom ut på tävlingsbanan som var 90% gegga blev hon lite ofokuserad på mig och spänd. Jag klantade genom att göra halten väldigt kort, i övrigt inga direkta missar.. Hoppningen nollade vi men där var jag mer nervös än på en 120 hoppning! Kände verkligen pressen att jag INTE fick riva! Men det gick bra =) Sen då i terrängen tog vi oss runt utan stopp eller liknande, gick super och både hon och jag tyckte det var superskoj! :D Tyvärr skrev de ju fel i tiden som jag skrev ovan... Självklart ska det hända just mig.. Blev med rätt tid som sagt 11:a av 26 starter :)

Blir ev tävling igen v.21 :D

Senast ändrad:

Vad bra om det var så Raider, men konstigt att dom kunde klocka fel på 1 minut?

KL

Så har vi varit ute o skuttat lite vi med:

http://www.youtube.com/watch?v=46SwZtJOcrY

Nu kan vi ju t om galoppera mot hinder, kan väl egentligen räknas som färdigkvalade till FT-championatet då???:angel::D

Vad duktiga när är.

Nu förstår jag vad "folk" menar med åsnetravare :D

Var i landet hittar men denna fina träningsbana? Ser jättefint ut med så många olika typer av hinder. Orättvist!!!:d

Ser fram emot debuten...;)

Vad bra om det var så Raider, men konstigt att dom kunde klocka fel på 1 minut?

Inte ett dugg konstigt... och ännu mindre konstigt att det inte gick att rätta :devil:

Verkar vara mer regel än undantag att fel skall sopas under mattan istället för att rättas

Inte ett dugg konstigt... och ännu mindre konstigt att det inte gick att rätta :devil:

Verkar vara mer regel än undantag att fel skall sopas under mattan istället för att rättas

Ja visst är det så :grin:

Jag var på middag hos en kompis i helgen och då berättade hon just att dom hade klockat fel på en tävling oxå på en minut, men hon gav sig inte och dom fick rätta det!

Jättefin och superduktig häst men VAD är det för ogymnastiserad klump som sitter på ryggen :eek:

Den får du genast byta ut :devil:

Ja konstigt är det och tråkigt att de inte ville ändra trots att de höll med om att det var fel...

Hoppades på att alla som såg resultatet skulle förstå att det blivit ngt fel.. jag menar alla utom en rider för långsamt och så skulle jag ridit 45 sekunder för fort? Är ju ganska ologiskt..

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 733
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: kma
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 257
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka