Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har Luna äntligen varit hos veterinären. Under gårdagen märkte jag inte alls av någon UVI, men jag förstod ju ändå att något låg och lurade, och att låta bli att åka in var inget alternativ. Ringde en vet.station som faktiskt hade en ledig tid(!) men de hade inget ultraljud. Så ultraljud blir det den 19/1 på djursjukhuset, för de hade inga lediga tider för det förrän då.

Hur som helst åkte vi till en annan vet idag, och fick konstaterat att Luna har en kraftig UVI samt E. coli i urinen. :( Dock inga kristaller. Urinprovet sattes även på odling, så till på fredag får vi förhoppningsvis veta om antibiotikat hon nu får behöver bytas ut.

Till Lunas glädje så skulle hon få dubbel dos av Metacam idag! :bump: Det kan vara så att hon tycker att det är det godaste som finns. :angel: Cosma snackies är också riktigt goda! Hon fick några stycken alldeles nyss, och nu ligger hon och vaktar som en hök på Kallaxhyllan där jag förvarar godiset.

I övrigt känner jag mig ganska ledsen och uppgiven. Jag förstår inte varför Luna ska drabbas gång på gång av ena saken efter den andra. Det blir mer och mer tydligt att det är något i hennes kropp som inte är som det ska. Även om jag såklart vill veta vad det är som felar så är jag livrädd för vad som kan tänkas hittas. :cry:

Täcker det inte med att han springer okastrerad utomhus och främjar huskattsaveln? Ursäkta min bittra ton, men jag bara misstänker att han träffar på både en och två fruar på sina promenader :)

Tack för den passningen! Kändes värmande! :(

Vet du vad, efter sin 3 månaders sejour på en annan ö har det inte fötts en enda tickad unge där. Så nej, uppenbarligen räcker det inte. I våra trakter - där han håller sig finns inte en enda fertil hona som han kommer åt

Han är på chip nu som har full verkan inom kort.

Tack för den passningen! Kändes värmande! :(

Vet du vad, efter sin 3 månaders sejour på en annan ö har det inte fötts en enda tickad unge där. Så nej, uppenbarligen räcker det inte. I våra trakter - där han håller sig finns inte en enda fertil hona som han kommer åt

Han är på chip nu som har full verkan inom kort.
För mig som registrerad uppfödare känns det bara så avlägset att man vill släppa ut sin fertila avelskatt. Jag hade nog inte vågat göra det oavsett var jag bodde. Men vi alla är olika, och det är ju bra att han är chippad nu i alla fall. Då kanske han inte känner sig lika manad att ge sig ut på nya långäventyr på ett tag. :)

För mig som registrerad uppfödare känns det bara så avlägset att man vill släppa ut sin fertila avelskatt. Jag hade nog inte vågat göra det oavsett var jag bodde. Men vi alla är olika, och det är ju bra att han är chippad nu i alla fall. Då kanske han inte känner sig lika manad att ge sig ut på nya långäventyr på ett tag. :)

Ja. Uppenbarligen. För mig är det avlägset att ens ha katt om de inte har utemöjlighet. Jag kommer också registrera mig så småningom.

Skönhetsmissen snarkar i en omöjlig yogapose i soffan. På rygg med tassarna åt fyra håll, rumpan vilandes på högerlår och huvudet bakåtböjt till vänster. Ser obekvämt ut, en lååång gäsp, sprider kattigt lugn och värme genom sin ludna lilla kropp.

Brunetten har under tidigare prassel och stök vält tvättpåsen, och nu krypit in där. En tass sticker ut.

Hundtant ligger platt på sidan på mattan. Långa andetag. Slickar sig om nosen. Sträcker ut en baktass. Långa andetag igen.

Avslappningen näste här hemma. Det är soligt och fint så jag tänkte gå promenad med Tant, men nu känns det himla skönt bara lyssna på alla individer som andas. :love:

När vi precis hämtat hem Hollie, en riktig skyggis, lyckades hon gömma sig så vi trodde hon ramlat ut genom ett fönster (hur nu det skulle gått till, fönstret var öppet kanske 2 cm). Massor med panik och flera timmars letande både inne och ute hörde vi något konstigt från köksfläkten. Öppnade den och där låg katten och tryckte! På något sätt hade hon kommit in i ventilationen till köket och in i köksfläkten.
Underskatta aldrig en katts förmåga att gömma sig!

Hade också en skyggis på besök. Hittade henne i väggventilen. Stängde luckan - hittade henne dagen därpå igen. Stängde luckan och tog bort snöret. Hittade henne dagen därpå igen. Stängde luckan, igen, och spikade fast en platta framför. Dagen därefter var katten borta. Hon hade tagit sig igenom lucka och sedan dessutom lyckats få bort gallret som sitter på ytterväggen, och hoppat ut....

Får ge henne en eloge till hennes idoga arbete. De fångade in henne igen men jag sa att jag inte tar mig an henne på nytt, hon ville uppenbarligen inte alls vara hemma hos mig så det skulle hon slippa! Vet inte hur det blev med henne sedan.

Min älskvärt klantiga katt hade lite bråttom till handfatet för att dricka, så hon ramlade ner mellan människotoan och kattoan:grin:

I morse väckte hon mig genom att ha lyckats hoppa upp på bokhyllan och sen upp på sovrumsdörren (utan att slå ihjäl sig) där hon krampaktigt satt och ylade för att hon inte kunde komma ner. Bara att hämta köksstolen och leka brandmanskvinnan.:cool:

Uscha* kurr kurr nämen åh va bra att du är vaken matte, dörren verkar liksom ha blivit ännu smalare sedan sist och apropå smal, är det inte dax för frukost, eller kanske godis? jo godis är nog bättre purr purr* :cautious::banghead::sneaky::love:

Pälsfröken har precis försökt låta som en morrande hund och trodde jag skulle bli rädd.
Anledningen är att klotången åkte fram så nu är sporrarna klippta och även en bakklo.
Bättre än inget, får ta det som jag kommer åt och fortsätta senare någon gång igen, resterande tid av idag lär jag inte se till henne så mycket.

/elaka hemska och vidriga betjänten.

Pälsfröken har precis försökt låta som en morrande hund och trodde jag skulle bli rädd.
Anledningen är att klotången åkte fram så nu är sporrarna klippta och även en bakklo.
Bättre än inget, får ta det som jag kommer åt och fortsätta senare någon gång igen, resterande tid av idag lär jag inte se till henne så mycket.

/elaka hemska och vidriga betjänten.

Från att ha fullkomligen gått upp i rök och lyckats gömma sig på något säkert ställe (hur man nu lyckas totalt förvinna på 2 rok?) så hördes det plötsligt en duns och pälsfröken landade på skrivbordet.
:banana:
Jag försöker inbilla mig att det inte är den vanliga glömskan hos katter som slagit till :angel: utan att hon försöker vara modig och förstå att jag inte äter katter och inte har som mål och syfte att klippa sönder någon pulpa.

/riktigt förvånad betjänt :p

Luna har kroniska förändringar på njurarna. Just nu är det osäkert hur det ser ut, om vi kanske lyckas fånga upp det innan det blivit riktigt illa. Oavsett är det inte ett dugg roligt. Just nu känner jag mig så jävla tom. Lilla Luna. <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
911
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V