Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Luna har kroniska förändringar på njurarna. Just nu är det osäkert hur det ser ut, om vi kanske lyckas fånga upp det innan det blivit riktigt illa. Oavsett är det inte ett dugg roligt. Just nu känner jag mig så jävla tom. Lilla Luna. <3
Fy då. Hoppas att ni fångat upp det i tid så att hon kan leva länge med specialkost och allt vad det innebär. Hon är ju inte alls gammal. Stora kramar :heart

Vad använder ni för kattsand? Finns det någon som man kan köpa i vanliga butiker, som inte är snordyr och lätt att hålla på med? Vi har i flera års tid beställt hem extreme classic från zooplus men det har blivit asdrygt med leveranserna, tydligen kan de inte lämna utan kvittens längre och man vet aldrig när de kommer så sist fick jag åka 3 mil enkel väg för att hämta sanden :down:

Vad använder ni för kattsand? Finns det någon som man kan köpa i vanliga butiker, som inte är snordyr och lätt att hålla på med? Vi har i flera års tid beställt hem extreme classic från zooplus men det har blivit asdrygt med leveranserna, tydligen kan de inte lämna utan kvittens längre och man vet aldrig när de kommer så sist fick jag åka 3 mil enkel väg för att hämta sanden :down:
Andra nätsidor, ex vetzoo, animail och petsonline lämnar utan kvittens. Själv använder jag Ever Clean Less trail i första hand. Har även en låda med utvärdering av Monster kattsand för långhåriga. EC är överlägset, men Monster är ändå helt klart godkänt. Är dessutom nästan halva priset mot EC

Andra nätsidor, ex vetzoo, animail och petsonline lämnar utan kvittens. Själv använder jag Ever Clean Less trail i första hand. Har även en låda med utvärdering av Monster kattsand för långhåriga. EC är överlägset, men Monster är ändå helt klart godkänt. Är dessutom nästan halva priset mot EC

Tack, får beställa därifrån kanske då! :)

Skönhetsmissen har precis pressat upp ändan emot kattlådans insida och klämt ur sig en jätteskit som kladdat sig fast över hela väggen. Sedan kom hon dundrande gemensamt med kattskitgasmolnet som vällde ut ur rummet... pep och berättade att kattlådan inte är rengjord. What´s the deal with that? I min bok står det att katter är renliga och ska gräva ned sin skit i sanden. :cautious: :meh: Nu sitter Snuskisen och kuttrar charmant helt utan känsla för toalettlivets vett och etikett. :devil:

Skönhetsmissen har precis pressat upp ändan emot kattlådans insida och klämt ur sig en jätteskit som kladdat sig fast över hela väggen. Sedan kom hon dundrande gemensamt med kattskitgasmolnet som vällde ut ur rummet... pep och berättade att kattlådan inte är rengjord. What´s the deal with that? I min bok står det att katter är renliga och ska gräva ned sin skit i sanden. :cautious: :meh: Nu sitter Snuskisen och kuttrar charmant helt utan känsla för toalettlivets vett och etikett. :devil:

Härlig start på en lördag.
Molnen kan vara ordentligt grymma ibland :yuck:

Tack dock skönhetsmissens bidrag till dagen asgarv :angel::rofl:
Ps. om du inte vågat innan idag så kan du nog försiktigt testa att närma dig lådan nu @Lager ;) Ds.

Jag köpte en "cat cave" idag som katterna har roat sig med. Tjockis tyckte att hela konceptet var väldigt spännande. När man ligger där inne i den mörka hålan är det någonting som rör sig som man måste attackera! Att det är hans egen svans verkar han inte riktigt först. Det är väldigt spännande när M är där inne också, då fattar han ingenting. Han ser att det rör sig och låter, men vad är det? :nailbiting:

Dem turas iallafall om att ligga i den eller på den, förutom vissa stunder när en katt ligger i och en katt ligger på. Hmmm.. :rofl:

Brunetten har sovit i sängen halva natten och varit extra gosig. Hon vill ligga i mitten på madrassen. Inget täcke, och om jag råkar peta till henne med ett ben höst ett ilsket mjuiee. 5,7 kg pälsboll. :love:

Lilla Skönhetsmissen har burit mat ifrån skålen och lagt i en kladdig hög på mattan i vardagsrummet. Oklart varför. Hon har ätit en del, och sedan lämnat resten.

Vandringsryggsäcken är upphämtad från källaren. Brunetten klättrade genast in i den och har blivit runtburen i vardagsrummet på skoj. Lite klätter, men sedan slog hon sig till ro därinne. När hon tar stöd och sträcker upp sig så sticker det knubbiga huvudet upp. Skönhetsmissen tittar ointresserat på från soffan. Äventyr är inte hennes kopp te.

Vad gör ni för att lugna era katter som löper, låter ni dom bara vara eller finns det något en kan göra?
Jag hittade detta klippet men tycker det ser konstigt ut.

Vad gör ni för att lugna era katter som löper, låter ni dom bara vara eller finns det något en kan göra?
Jag hittade detta klippet men tycker det ser konstigt ut.
Jag gör ingenting speciellt för att lugna mina löpande katter. Det är ju tyvärr en naturlig del när man har fertila katter. Men däremot brukar jag försöka göra så att de slipper gå många tomma löp eftersom det ökar risken för livmoderinflammation. Om inte katten ska gå i avel bör hon kastreras så snart hon löpt klart.

Jag gör ingenting speciellt för att lugna mina löpande katter. Det är ju tyvärr en naturlig del när man har fertila katter. Men däremot brukar jag försöka göra så att de slipper gå många tomma löp eftersom det ökar risken för livmoderinflammation. Om inte katten ska gå i avel bör hon kastreras så snart hon löpt klart.
Ger du p piller till dina katter?
Jag funderar på att kanske ta en kull på henne, hon är fin och bra mentalt.
(Jag tänkte ta hjälp avmin uppfödare för att hitta en bra hane i så fall)
Efter kullen ska hon kastreras.

Ger du p piller till dina katter?
Jag funderar på att kanske ta en kull på henne, hon är fin och bra mentalt.
(Jag tänkte ta hjälp avmin uppfödare för att hitta en bra hane i så fall)
Efter kullen ska hon kastreras.
Nej, jag undviker helst P-piller då jag har erfarenhet av en hona som fick livmoderinflammation och fick kastreras. Jag parar hellre. Hur gammal är honan? Jag tycker att du ska prata med din uppfödare och råda med hen vad hen tycker. Vad är honan för ras?

Du får ju ta en kull enligt SVERAK utan stamnamn men om du tänker dig föda upp skulle jag ändå rekommendera dig att fixa stamnamn. Jag vet inte riktigt hur det är inom andra raser men inom rasen jag pysslar med är det nästan omöjligt att få låna hane om du inte har stamnamn.

Nej, jag undviker helst P-piller då jag har erfarenhet av en hona som fick livmoderinflammation och fick kastreras. Jag parar hellre. Hur gammal är honan? Jag tycker att du ska prata med din uppfödare och råda med hen vad hen tycker. Vad är honan för ras?

Du får ju ta en kull enligt SVERAK utan stamnamn men om du tänker dig föda upp skulle jag ändå rekommendera dig att fixa stamnamn. Jag vet inte riktigt hur det är inom andra raser men inom rasen jag pysslar med är det nästan omöjligt att få låna hane om du inte har stamnamn.
Hon är en birma hon är inte ett år än så det dröjer ett tag till.
Måste jag skaffa ett namn då gör jag det för att låna hane.
Vilken ålder tycker du det ärbäst att ta första kullen?
Hur många kullar tar du på en hona (2st?)?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
911
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V