Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laddar för att bada Missia (borde gjort det för länge sedan men det har av någon anledning blivit uppskjutet... :cautious:) :meh:

Förslag: Klipp klorna rejält innan, fram och bak. Hon som talar av egen erfarenhet :crazy: Nikita vrålar som jag torterar henne till döds. Bara tur att ingen granne anmält mig för djurplågeri. Ibland fattar jag inte hur en så liten kropp kan låta så högt :meh:

Förslag: Klipp klorna rejält innan, fram och bak. Hon som talar av egen erfarenhet :crazy: Nikita vrålar som jag torterar henne till döds. Bara tur att ingen granne anmält mig för djurplågeri. Ibland fattar jag inte hur en så liten kropp kan låta så högt :meh:

Klippa klorna är ännu värre :meh: Missia är iaf till största delen tyst :D

Vi har hund på besök idag och därför är tjockis instängd på övervåningen. M däremot fungerar bra med hunden, alltid något :) Problemet är bara att tjockis har blivit för smidig, han har lyckats ta sig förbi dubbla kompostgaller (en på plan mark, en i en trappa) inte bara en utan två gånger idag :rofl: Han vill verkligen inte sitta där uppe trots att jag har laddat upp med godsaker och går upp med jämna mellanrum för att gosa med honom. Så han kommer nersläntrande för trappen lite graciöst och blir sen besviken när jag bär upp honom igen :rofl:

M har matvägrat sin mush i en vecka eller så och har endast ätit gourmet :meh: Nu, peppar peppar, åt han inte bara en utan TVÅ mushbollar så jag håller tummarna för att perioden är över och han kan återgå till att bara äta det :nailbiting:

Är uppe hos min familj nu och har Lava med mig. Har med mig Lavas egen mat såklart men hon föredrar att äta mammas katts mat. RC såklart! Lava är överlycklig - mat med socker och annat skräp i! :bump:
Jag är dock mindre överlycklig då jag har fått en katt som är hyperaktiv/spökig och fiser något kolossalt :yuck:
Min övertygan om att RC är bajs har cementerats ytterligare :mad:

Köpte en lädersele på rea idag för 50 spänn. Hade ju egentligen tänkt köpa en tre ponti men "mormor" vill så gärna att stackars Lava ska få gå ut, så blev ett impulsköp. Selen ledde till akut helkroppsförlamning och STOR skam för Lava, som krälade in under soffan :D
Men bar ut henne och hade en garnstump som koppel och hon insåg rätt snabbt att hon fick gå precis som hon ville. Fick onda ögat några gånger för att jag förföljde henne, men annars en mycket lyckad premiärrunda!

Idag dög varken mush, gourmet eller torrfoder för M. Hittade en påse mjau i skåpet och provade den istället, succé! :up::grin:

Tjockis är iallafall lätt han, han äter fortfarande sin mush med god aptit och nu får han den tinad, han är nöjd även fast det går fort att äta upp :D

Katterna är hos svärföräldrarna eftersom vi ska bort idag. De åkte igår och jag håller på att gå under i vårt tysta, tomma hus :cry:

Att det ska vara så jävla svårt att hitta en bra veterinär i Malmö! :rage:

Blev (efter att jag fick påminna dem) uppringd av veterinären idag angående Lunas avföringsprov. Som jag förstod det så skulle allt ha visat negativt, vilket ju är jättebra! Men coronaviruset, då? Då har de tagit betalt 2400 kronor för ett avföringsprov som INTE VISAR OM KATTEN HAR CORONAVIRUS om man inte har jävlig tur (eller, ja, otur). Detta TROTS att jag flera gånger påpekat att katten tidigare har fått viruset konstaterat. Då kan jag känna att det är OTROLIGT RELEVANT att använda ett prov som visar om katten har coronavirus. Det var liksom lite poängen också med provet.

Det som har gjorts på Luna av den här vet.stationen är att ta emot oss på besök, kika på såret hon hade i nacken för att konstatera att det var konstigt, tagit blodprov som alla var negativa och sedan det här avföringsprovet. Och det ska de ha över 5000 kronor för. :meh: Tänkte försöka få ut journalen/provsvaren imorgon för att få kika med egna ögon, men det vill de väl också ha betalt för.

Mvh,
Arg och bitter Caoimhe som nu kommer att behöva ta ytterligare prov på katten för att få reda på hur det går med coronaviruset.

Blev (efter att jag fick påminna dem) uppringd av veterinären idag angående Lunas avföringsprov. Som jag förstod det så skulle allt ha visat negativt, vilket ju är jättebra! Men coronaviruset, då? Då har de tagit betalt 2400 kronor för ett avföringsprov som INTE VISAR OM KATTEN HAR CORONAVIRUS om man inte har jävlig tur (eller, ja, otur). Detta TROTS att jag flera gånger påpekat att katten tidigare har fått viruset konstaterat. Då kan jag känna att det är OTROLIGT RELEVANT att använda ett prov som visar om katten har coronavirus. Det var liksom lite poängen också med provet.

Det som har gjorts på Luna av den här vet.stationen är att ta emot oss på besök, kika på såret hon hade i nacken för att konstatera att det var konstigt, tagit blodprov som alla var negativa och sedan det här avföringsprovet. Och det ska de ha över 5000 kronor för. :meh: Tänkte försöka få ut journalen/provsvaren imorgon för att få kika med egna ögon, men det vill de väl också ha betalt för.

Mvh,
Arg och bitter Caoimhe som nu kommer att behöva ta ytterligare prov på katten för att få reda på hur det går med coronaviruset.
Usch vad tråkigt att de inte verkar ha tänkt alls på vad de faktiskt vill ha ut av avföringsprovet. Jag antar att du iaf har koll på att du själv kan skicka in avföringsprov till SVA? Det har jag gjort vid flera tillfällen, och man får svar väldigt snabbt :).

Smokie är inte riktigt sig själv. Hon går runt och jamar, som när hon tigger mat fast det finns mat framme. Hon verkar lite orolig eller rastlös, eller missnöjd på något sätt. Vet inte vad det kan vara.

Kanske känner sig ensam? Eller så är maten som serveras inte tillräckligt god. Suck, hon gör matte orolig i varje fall.

Mvh,

Håller med dig, man känner sig så vansinnigt hjälplös när vet inte kollar vad man vill att de ska kolla och sedan debiterar dyrt för typ, tja det här ser bra ut. Uh ja, förutom att det inte var det jag ville att du skulle kontrollera. Grrr :rage: dessutom verkar de ofta vara mer intresserad av debitering än behandling.

Jag har hittat en jättebra vet på Södermalm - tyvärr i Stockholm - han har en privatklinik och är inte uppköpt av någon riskkapitalist så har vettiga priser och bra och snabb återkoppling. När Nikita hade UVI kom jag in med prov, han ringde upp senare samma dag (har eget labb) och konstaterade att hon hade UVI redan skrivit ut metacam och antibiotika och även leverproblem och vi hade en bra diskussion om vilket foder som skulle vara bäst. Han försökte inte alls pracka på mig det foder han sålde utan tyckte jag skulle pröva mig fram och se vad som föll Nikita bäst i smaken. Jag ringde tillbaka några gånger för att prata mer om Nikitas mående och vad jag skulle göra, han tog sig verkligen tid, kom med bra råd ville ha uppföljning och debiterade mig inte en krona för alla samtal.

Han har dessutom ett bra handlag med katter och kommer ihåg och behandlar Nikita som en individ, hahaha, han känner uppenbarligen igen henne mycket bättre än han gör hennes matte :rofl:

Vi är ute på landet och M är jättebusig. Far runt som en tornado i huset och rullar runt under soffor och bänkar. Tjockis tycker att det är jättespännande och vill hänga på och jag har fullt sjå att hålla honom på tillräckligt stort avstånd. När M är på det humöret är det bäst om de är på olika håll ;)

Det har kommit massa snö och M har inte vågat sig längre än till trappen. Jag får skotta upp ett spår runt huset så han kan gå ut och springa av sig lite :laugh:

Kommer hem efter en långpromenad och katten är försvunnen, letar överallt och lockar med godis och favvoleksaken men icke.:(
Står i köket och funderar på om jag borde börja bli orolig när hon plötsligt bara är där och med ett sömndrucket kurrande vill hon ha den utlovade godisen.

Vart tusan tar katten vägen?
Några fler som har samma problem med att katten helt plötsligt blir osynlig hemma?

Kommer hem efter en långpromenad och katten är försvunnen, letar överallt och lockar med godis och favvoleksaken men icke.:(
Står i köket och funderar på om jag borde börja bli orolig när hon plötsligt bara är där och med ett sömndrucket kurrande vill hon ha den utlovade godisen.

Vart tusan tar katten vägen?
Några fler som har samma problem med att katten helt plötsligt blir osynlig hemma?

Ja, min M brukar försvinna. Det spelar ingen roll hur väl jag letar, tillslut är man helt desperat och då kommer han släntrande från något mystiskt hörn där han tydligen legat och sovit :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
911
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka