Idag var jag med Chloe till veterinären då hon hostat och rosslig några dagar.
Allergisk bronkit blev diagnosen och 25 dagar på kortison. Blä.
Stackars Missan. Hoppas hon blir bättre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag var jag med Chloe till veterinären då hon hostat och rosslig några dagar.
Allergisk bronkit blev diagnosen och 25 dagar på kortison. Blä.
Laddar för att bada Missia (borde gjort det för länge sedan men det har av någon anledning blivit uppskjutet... )
Förslag: Klipp klorna rejält innan, fram och bak. Hon som talar av egen erfarenhet Nikita vrålar som jag torterar henne till döds. Bara tur att ingen granne anmält mig för djurplågeri. Ibland fattar jag inte hur en så liten kropp kan låta så högt
Katterna är hos svärföräldrarna eftersom vi ska bort idag. De åkte igår och jag håller på att gå under i vårt tysta, tomma hus
Har dessutom två SIAMESER så det är extra tyst och lugnt när de inte är här Det är hemskt
Usch vad tråkigt att de inte verkar ha tänkt alls på vad de faktiskt vill ha ut av avföringsprovet. Jag antar att du iaf har koll på att du själv kan skicka in avföringsprov till SVA? Det har jag gjort vid flera tillfällen, och man får svar väldigt snabbt .Att det ska vara så jävla svårt att hitta en bra veterinär i Malmö!
Blev (efter att jag fick påminna dem) uppringd av veterinären idag angående Lunas avföringsprov. Som jag förstod det så skulle allt ha visat negativt, vilket ju är jättebra! Men coronaviruset, då? Då har de tagit betalt 2400 kronor för ett avföringsprov som INTE VISAR OM KATTEN HAR CORONAVIRUS om man inte har jävlig tur (eller, ja, otur). Detta TROTS att jag flera gånger påpekat att katten tidigare har fått viruset konstaterat. Då kan jag känna att det är OTROLIGT RELEVANT att använda ett prov som visar om katten har coronavirus. Det var liksom lite poängen också med provet.
Det som har gjorts på Luna av den här vet.stationen är att ta emot oss på besök, kika på såret hon hade i nacken för att konstatera att det var konstigt, tagit blodprov som alla var negativa och sedan det här avföringsprovet. Och det ska de ha över 5000 kronor för. Tänkte försöka få ut journalen/provsvaren imorgon för att få kika med egna ögon, men det vill de väl också ha betalt för.
Mvh,
Arg och bitter Caoimhe som nu kommer att behöva ta ytterligare prov på katten för att få reda på hur det går med coronaviruset.
Att det ska vara så jävla svårt att hitta en bra veterinär i Malmö!
Blev (efter att jag fick påminna dem) uppringd av veterinären idag angående Lunas avföringsprov. Som jag förstod det så skulle allt ha visat negativt, vilket ju är jättebra! Men coronaviruset, då? Då har de tagit betalt 2400 kronor för ett avföringsprov som INTE VISAR OM KATTEN HAR CORONAVIRUS om man inte har jävlig tur (eller, ja, otur). Detta TROTS att jag flera gånger påpekat att katten tidigare har fått viruset konstaterat. Då kan jag känna att det är OTROLIGT RELEVANT att använda ett prov som visar om katten har coronavirus. Det var liksom lite poängen också med provet.
Det som har gjorts på Luna av den här vet.stationen är att ta emot oss på besök, kika på såret hon hade i nacken för att konstatera att det var konstigt, tagit blodprov som alla var negativa och sedan det här avföringsprovet. Och det ska de ha över 5000 kronor för. Tänkte försöka få ut journalen/provsvaren imorgon för att få kika med egna ögon, men det vill de väl också ha betalt för.
Mvh,
Arg och bitter Caoimhe som nu kommer att behöva ta ytterligare prov på katten för att få reda på hur det går med coronaviruset.
Kommer hem efter en långpromenad och katten är försvunnen, letar överallt och lockar med godis och favvoleksaken men icke.
Står i köket och funderar på om jag borde börja bli orolig när hon plötsligt bara är där och med ett sömndrucket kurrande vill hon ha den utlovade godisen.
Vart tusan tar katten vägen?
Några fler som har samma problem med att katten helt plötsligt blir osynlig hemma?