Lätt att de gör! Har du inte sett alla naturfilmer där tigrarna smyger i träden på jakt efter en riktigt mogen papaya? Enda anledningen till att lejon jagar antiloper är ju att antiloper har stulit lejonen grönkål. Duh, det vet väl alla!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lätt att de gör! Har du inte sett alla naturfilmer där tigrarna smyger i träden på jakt efter en riktigt mogen papaya? Enda anledningen till att lejon jagar antiloper är ju att antiloper har stulit lejonen grönkål. Duh, det vet väl alla!
Blir veterinärbesök för Luna på torsdag.Såret i nacken blev bättre efter tvätt med koksaltlösning två gånger om dagen i ett par dagar (vilket jag blev rekommenderad när jag ringde vet första gången). När jag kollade in det några dagar senare såg det ut precis som innan jag började tvätta, så jag tvättade lite igen. Nu är såret plötsligt mer än dubbelt så stort och ser inte alls roligt ut. Huden omkring känns också underlig, som om sår är på väg där också.
Dessutom var hon otroligt lös i magen igår. Jag hoppas att det bara var tillfälligt, men har det inte gått över imorgon så får jag ju ta upp det också med vet.
Jävla skit.Varför kan min lilla flicka inte få vara frisk någon gång?
Ras?Åhåhåh, har fått bilder på blivande foderhonanJag och uppfödaren har bestämt att det blir lättare att jag tar en av kattungarna istället för mammakatt. Så i mitten av januari flyttar en liten chockladtickad flicka hit, som förmodligen kommer få tilltalsnamnet Myrra
![]()
Du kan ha tagit in det med dina skor.Hur får katter mask? Min innekatt spydde precis upp två maskar, hon är alltså 100% innekatt. Trodde de fick mask av att äta möss och liknande? En lite random fråga såhär på måndagskvällen![]()
Oj, nu blev det avancerat. Men förstår jag rätt är det en utparad Oci? F2, är det andra generationen? Jag håller ju på med en ras som inte behöver paras ut som läget ser ut idag, så jag har lite dålig kollTack!
Det är en f2 oci/aby outcross![]()
Jaa precis! Mammakatt är 50/50 och pappakatt är ren oci. Så dom är "25%". Antar att man precis som inom hundavel egentligen inte kan säga att dom är en viss procent. Meen, ena morföräldern är renrasig aby iafOj, nu blev det avancerat. Men förstår jag rätt är det en utparad Oci? F2, är det andra generationen? Jag håller ju på med en ras som inte behöver paras ut som läget ser ut idag, så jag har lite dålig koll![]()
Då förstår jag. Det är verkligen ett gediget arbete som uppfödarna lägger ned på utparningar. Det tar ju ett par generationer innan man har det slutgiltiga resultatet. Och alla som vet något om avel vet ju också att mycket kan hända på vägen och det inte är säkert att det alltid blir som det är tänkt.Jaa precis! Mammakatt är 50/50 och pappakatt är ren oci. Så dom är "25%". Antar att man precis som inom hundavel egentligen inte kan säga att dom är en viss procent. Meen, ena morföräldern är renrasig aby iaf![]()
Verkligen! Outcrossmamman är dessutom importerad från Kanada för att få hit nya oci-gener!Då förstår jag. Det är verkligen ett gediget arbete som uppfödarna lägger ned på utparningar. Det tar ju ett par generationer innan man har det slutgiltiga resultatet. Och alla som vet något om avel vet ju också att mycket kan hända på vägen och det inte är säkert att det alltid blir som det är tänkt.