Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lava är kränkt, så kränkt. För idag har hon fått ett avmaskningspiller nertryckt i halsen!!! :rage:
Så ikväll hämnas hon med att bitas. Hon envisas med att sitta på skrivbordet, mellan mig och tangentbordet och titt som tätt ta ett bett ur min arm. Och ibland trycka upp en tass i ansiktet på mig.

KRÄNKT!

Båda Fröknar borstade och kloklippta. Båda Fröknar snarkandes i köket.

Tycker Skönhetsmissen börjar bli för smal... Vi har problemet med en fet respektive en tunn kissekatt här i familjen. Skulle vilja ha någon lämplig extramat till Skönhetsmissen som hon kunde tänka sig att äta så pass snabbt att fläskis-Brunetten inte hinner springa fram och snika till sig den.

Nu får de applaws mjukmat två gånger om dagen och Brunetten ser jättefin ut, men Skönhetsmissen behöver lite extra.

Luna är inne i en period där köksdörren måste vara stängd, då hon annars hoppar upp på bänkar/spisen/whatever och helt enkelt inte kan uppföra sig. Igår kväll öppnade jag balkongen (som ligger i anslutning till köket) en stund, och eftersom hon var där ute så länge så tänkte jag att okej, vi kan väl testa en stund då. Inte lång tid efter hör jag duns och kras och klang.

15337551_1887182331513617_3918301171073598313_n.jpg

En av mina favoritskålar. :cry: Modellen finns inte heller att köpa längre.
Kattjäveln hade även ner min iPad (som höll) och lyckades fixa några fula skråmor i mitt fina golv. :cry:

Uppenbarligen kan kise inte hantera att vara ensam i köket.

Killarna fick en självgående mus igår som byter håll när den stöter emot något. M lekte med den en kort stund innan han insåg att det var under hans värdighet, men tjockis springer runt och har kul ;)

M insåg idag att det där vita, äckliga på marken inte verkar försvinna så han pulsade iväg genom snön. En kvart senare kom han hem extremt stolt efter sitt äventyr och helt utsvulten :D

Vad ska jag göra åt min höjdrädda katt :banghead:? Soda klättrar högst upp i klätterställningen för att sedan ligga där och skrika. När vi sedan tar ned henne skriker hon i högan sky på vägen ned, men blir nöjd när hon når marken. Jag försöker ignorera henne när hon skriker där uppe, och säger till henne att "har man kommit upp så kommer man ned", men det skär i mammahjärtat så att jag till sist måste ta ned henne :(

Hon skriker även när hon ska upp i sängen, men det är mest för att hon är lat och har märkt att hon får "åka hiss" då. Därifrån hoppar hon dock ned själv. Bortskämd? Vaddå? Jag förstår inte alls...:angel:

Vad ska jag göra åt min höjdrädda katt :banghead:? Soda klättrar högst upp i klätterställningen för att sedan ligga där och skrika. När vi sedan tar ned henne skriker hon i högan sky på vägen ned, men blir nöjd när hon når marken. Jag försöker ignorera henne när hon skriker där uppe, och säger till henne att "har man kommit upp så kommer man ned", men det skär i mammahjärtat så att jag till sist måste ta ned henne :(

Hon skriker även när hon ska upp i sängen, men det är mest för att hon är lat och har märkt att hon får "åka hiss" då. Därifrån hoppar hon dock ned själv. Bortskämd? Vaddå? Jag förstår inte alls...:angel:

Min tjockis är också höjdrädd, men han blir mer paralyserad av skräck och när jag ska plocka när honom hänger han fast som bara den i klorna såklart. Jag är också höjdrädd, bra kombination :grin:

Men han vågar sig faktiskt ett steg högre i klösträdet nu! Har herr M lagt sig på våningen under kommer han dock inte ner, för herr M gillar inte att bli kliven på av en fet klumpeduns :rage::rofl: Så jag får alltid plocka ner tjockis därifrån innan jag går och lägger mig eller går till jobbet, för säkerhetens skull ;)

Vet precis vad du menar även om Nikita inte är höjdrädd utan bara en riktig klätterapa. Hon hoppar upp på dörrar, skåp och bokhyllor och sedan sitter hon och skriker. Ibland har jag försökt låta henne klättra/hoppa ner själv, vilket hon gör tillslut, men ibland orkar jag inte med hojtandet.

Vad som verkligen gör mig galen är när jag plockat ner henne och hon omedelbart hoppar/klättrar upp på samma ställe och sedan sitter och skriker. Ibland kan vi leka denna 'lek' fyra, fem gånger innan jag tröttnar och stänger öronen :banghead: :meh: men det är på gränsen till öronproppar som behövs. :mad:

Vad är det egentligen med katter och att försöka bädda nya lakan i sängen? katten blir helt bananas och far runt som ett jihu i min bäddning:arghh:

Kattskrälle:love:

Hah, undrar samma sak. Bäddade med nya fräscha lakan och Nikita blev heltokig och dundrade runt upp och ner på sängen och började kaninsparka lakan. För att sedan parkera sig mitt i sängen och vägra flytta på sig. Ta ner katt, snabbt försöka släta ut lakan och vika in under madrassen. Ta ner katt igen. Lägg på påslakan som plötsligt fått en klump i mitten. Förklarar för katt att hon kan få rulla när jag bäddat färdigt men katt har drabbats av plötslig dövhet. Det tog ungefär tre gånger så långt tid som det ska ta. Älskade goset mitt. :heart

Socker har många positiva sidor men hans extrema noggrannhet med att gräva över sitt bajs/kiss (samt även åt kompisen Anton...) tillhör inte en av dem. Speciellt när han bajsat grävs det något enormt och nu och då blir det bli en flera centimeter hög sandhög utanför lådan när han är färdig. :meh: Detta trots en låda med huv och "svängdörr". Vissa gånger lyckas han till och med få sand på listen utanpå lådan. O_o :D

Tjockis har blivit med rörlig och kan nu både klättra upp i fönster och hoppa upp på köksbänken från golvet, lyckan är total! Särskilt om M har någon mat kvar uppe på bänken som han kan slänga i sig ;) Den självgående musen är fortfarande rolig att springa efter och imorse låg det en vippa i kalendern med massa olika saker man kan sätta på som var superpoppis hos båda killarna, så vi motionerar på :D

Vet ni hur långt min katt går ungefär varje dag?

Jga har ju en GPS på Räven numera och han är klockren på hur reviret ser ut. Han inspekterar det två gånger om dagen (om jag tillåter det). Rundan är ungefär 5.5 kilometer och det gör cirka 1.1 mil om dagen.

Det är otroligt intressant att följa honom. När han är längst bort och sen bestämmer sig för att gå hem så är han hemma inom 15 minuter. Men han kan strosa omkring bland stugorna LÄNGE. Han är borta ca 3 timmar varje runda

Att försöka somna med en katt är ibland rent hopplöst. jag ligger på sidan, ena armen under kudden och andra vilande på höften. Mraaaaooo * katten kommer, jag brukar klappa lite innan hon lägger sig på filten i fotändan. Katt har istället bestämt sig för att gå på mig från fötterna upp till axeln där hon lägger sig och kilar fast armen. känner hur katten flinar sitt allra största cheshire flin och börjar peta mig på näsan:grin:
-Nej uscha, matte är trött och vill sova, sluta peta mig på näsan!
pet pet pet pet kurr pet pet pet pet mraaaoo pet pet pet pet

:banghead:

Idag var jag med Chloe till veterinären då hon hostat och rosslig några dagar.
Allergisk bronkit blev diagnosen och 25 dagar på kortison. Blä.

Hade de någon aning om vad det är hon är allergisk mot?

Jag testade EverClean Less Track den dagen, så troligen parfymen i den. Har haft MultiCats förr utan problem, men alltid blandat med en oparfymerad. Nu hällde jag i en halv låda Less Track och på natten började hon hosta. Testar förvisso ny mat också, kanske får ta bort den med för säkerhets skull...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
911
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
585
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka