Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, vad många veterinärbesök :( Hoppas era katter kryar på sig!

Mina katter ska få bo på hotell i sommar, så nu måste Lova grundvaccineras. Vi ska till veterinären på onsdag, jag är lite osäker på hur i allsin dar jag ska få dit henne men det löser sig nog. Kanske luras med en kycklingvinge i buren..? Hon är skapligt galen i kyckling så det KAN gå...

Mina katter ska få bo på hotell i sommar, så nu måste Lova grundvaccineras. Vi ska till veterinären på onsdag, jag är lite osäker på hur i allsin dar jag ska få dit henne men det löser sig nog. Kanske luras med en kycklingvinge i buren..? Hon är skapligt galen i kyckling så det KAN gå...

Det bästa är om man kan ha buren framme en längre tid så de vänjer sig vid den och rent av använder den till sov/lekplats. Då blir det oftast inga större reaktioner när buren bara byter plats. Var glad också att du bara ska få in en i buren. Det blir genast svårare när man ska få in katt nr 2 när katt nr 1 försöker bryta sig ut... :p

Katter är bra på mycket, inklusive att skrämmas. :D Socker satt blickstilla i flera minuter och stirrade mystiskt in i det stökiga nedre planet i en av garderoberna. Jag tänkte att det säkert var en spindel eller nåt där inne och eftersom jag är spindelfobiker så stålsatte jag mig och drog ut den stora påsen med bråte som låg i vägen. Men istället för att en spindel hoppar ut är det Anton som gör det i hundra knyck och jag får en mindre hjärtattack. :meh: Jag funderar fortfarande över hur han kom in där eftersom det är en mycket smal gång förbi bråten. :D

Det bästa är om man kan ha buren framme en längre tid så de vänjer sig vid den och rent av använder den till sov/lekplats. Då blir det oftast inga större reaktioner när buren bara byter plats. Var glad också att du bara ska få in en i buren. Det blir genast svårare när man ska få in katt nr 2 när katt nr 1 försöker bryta sig ut... :p

Hahaha! Jag har två burar för sådana tillfällen! :D
Får springa ner i källaren och hämta plastburen, har en tygbur framme om det skulle börja brinna och katterna behöver flyttas akut. Den vågar jag dock inte transportera Lova i, tänk om hon biter sig ut?! jag kan inte fånga henne.

Spinner vidare lite på burfrågan. Jag måste köpa två sherpaväskor till sommarens flygning, meen de är ju så svinigt dyra :o Finns det billigare alternativ?
Måtten är max 40x25x23 hos SAS som vi ska flyga med. Det känns lite surt att vi inte flyger med BRA som har mer generösa mått och dessutom lägre kostnad för att ta med katt.

Katter är bra på mycket, inklusive att skrämmas. :D Socker satt blickstilla i flera minuter och stirrade mystiskt in i det stökiga nedre planet i en av garderoberna. Jag tänkte att det säkert var en spindel eller nåt där inne och eftersom jag är spindelfobiker så stålsatte jag mig och drog ut den stora påsen med bråte som låg i vägen. Men istället för att en spindel hoppar ut är det Anton som gör det i hundra knyck och jag får en mindre hjärtattack. :meh: Jag funderar fortfarande över hur han kom in där eftersom det är en mycket smal gång förbi bråten. :D

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

*pust*

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Jag skulle rekommendera att inte låta henne fortsätta äta. Mina blir åksjuka och har de ätit något blir det sju resor värre :meh:

Usch, är det likadant även om man går med dem? Vi har en kvarts promenad till veterinären. Min bärarm kommer vara stendöd! :p:o
Rekommenderar varmt att införskaffa en burryggsäck inför framtida turer. Köpte en sån till mina och den är guld värd för att kunna få med dom smidigt, med bra viktfördelning och händerna fria. Då kan man dessutom cykla :D

Rekommenderar varmt att införskaffa en burryggsäck inför framtida turer. Köpte en sån till mina och den är guld värd för att kunna få med dom smidigt, med bra viktfördelning och händerna fria. Då kan man dessutom cykla :D

Hur är det med burarna, biter de lätt sig genom nätet? Hur säkra är de? :)

Det låter onekligen behändigt...

Hur är det med burarna, biter de lätt sig genom nätet? Hur säkra är de? :)

Det låter onekligen behändigt...
Mina har inte tagit sig igenom, trots vilda försök. Men man kan ha på katten en sele och sätta fast den i ett litet band som finns i väskan, så är man ännu säkrare :)

Nu har vi varit hos veterinären! De tyckte att M var jättefin, i bra hull och att han verkade helt frisk i övrigt, jätteskönt!

Däremot var det bra att vi gick dit, för de kikade lite i munnen och misstänker FORL :( Nu har jag jättedåligt samvete över att jag inte upptäckte det och att han förmodligen har haft ont i ett par tänder enda sen jag köpte honom. Hade tänkt göra en tandkoll på båda killarna i samband med vaccination till hösten, så det känns iallafall skönt att det upptäcktes nu och inte sen.

På herr blygis tog de bort en tand precis innan jag fick honom, men de sa inte ett ord om FORL så jag hoppas att han inte har det också utan att det fanns någon annan orsak :( Jag ska försöka kika i hans mun och ser det något konstigt ut blir det ett besök för hans del också.

Nu har vi varit hos veterinären! De tyckte att M var jättefin, i bra hull och att han verkade helt frisk i övrigt, jätteskönt!

Däremot var det bra att vi gick dit, för de kikade lite i munnen och misstänker FORL :( Nu har jag jättedåligt samvete över att jag inte upptäckte det och att han förmodligen har haft ont i ett par tänder enda sen jag köpte honom. Hade tänkt göra en tandkoll på båda killarna i samband med vaccination till hösten, så det känns iallafall skönt att det upptäcktes nu och inte sen.

På herr blygis tog de bort en tand precis innan jag fick honom, men de sa inte ett ord om FORL så jag hoppas att han inte har det också utan att det fanns någon annan orsak :( Jag ska försöka kika i hans mun och ser det något konstigt ut blir det ett besök för hans del också.
Vad tråkigt med FORL/TR. Har veterinären tandröntgen så de kan ser hur alla tänder ser ut?

Brunetten kom och väckte mig kl 05. De tycker att är solen uppe så ska rimligen även katter och människor vakna. En av de respektive ska servera frukost, och de övriga serveras frukost.

Igår däremot när jag skulle åka tåg i ottan och gick upp först - då fick jag en förfärad bärnstensblick från soffan och två Fröknar som med ilsket kurr kröp in under fleecefilten och sussade vidare.

Det är skillnad på folk och folk. :meh: Hunden bemöts med ungefär samma orangeögda förfäran oavsett vad hon gör.

En ny Da Bird har kommit på avi iaf, och ska hämtas ut under kvällen.

Åh nu blöder mammahjärtat, Lova sitter och piper och försöker ta sig ut och berättar hur ledsen hon är :cry:
Hon sticker ut frambenen genom gallret och gråter, och vi som ska gå om en timme! :cry: Jag trodde hon skulle vara svårfångad..

La på en filt nu, nu är hon tyst men jag känner hennes oro ändå hit! :(

Åh nu blöder mammahjärtat, Lova sitter och piper och försöker ta sig ut och berättar hur ledsen hon är :cry:
Hon sticker ut frambenen genom gallret och gråter, och vi som ska gå om en timme! :cry: Jag trodde hon skulle vara svårfångad..

La på en filt nu, nu är hon tyst men jag känner hennes oro ändå hit! :(

Och nu är det gjort, det var INTE roligt och när jag frågade när hon kanske kan väntas bli trygg svarade de "OM hon blir trygg... ÅR!". Det här med katter är inte längre roligt, allt jag önskade var en knäkatt som kan göra mig sällskap och vad köpte jag? En "knäkatt" enligt säljaren men som legat i soffan med oss TVÅ gånger sen vi köpte henne i februari och inte alls verkar tycka om att bli klappad och en vildkatt som jag i och för sig visste var vild men som "visat fina tendenser till att bli tam fort".

Jag inser (och har alltid gjort) att Lova kanske aldrig blir en gosig tjej, men just nu känns det tungt. Det var ju inte såhär jag ville ha det :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama