cili
Trådstartare
Ta det lugntOch nu är det gjort, det var INTE roligt och när jag frågade när hon kanske kan väntas bli trygg svarade de "OM hon blir trygg... ÅR!". Det här med katter är inte längre roligt, allt jag önskade var en knäkatt som kan göra mig sällskap och vad köpte jag? En "knäkatt" enligt säljaren men som legat i soffan med oss TVÅ gånger sen vi köpte henne i februari och inte alls verkar tycka om att bli klappad och en vildkatt som jag i och för sig visste var vild men som "visat fina tendenser till att bli tam fort".
Jag inser (och har alltid gjort) att Lova kanske aldrig blir en gosig tjej, men just nu känns det tungt. Det var ju inte såhär jag ville ha det
Mina huskatter som jag haft sedan dom var små blev inte knäkatter förrän dom var sisådär 5 år gamla, men nu är dom nästan överdrivet klängiga. Har din ena varit knäkatt tidigare lär det gå fortare än så, hon behöver bli trygg med sin nya bostad och dig vilket kan ta lite tid.
Dom har bara varit hos dig i tre månader, och skyggis har ju gjort fina framsteg på den tiden .
Mina vildungar som jag var jourhem åt mutade jag med godis för att få klappa. Dom fick äta om jag fick ta på dom. Ganska snart insåg dom att det där med att bli klappad faktiskt var ganska skönt. Kan det funka på din eller struntar hon i godbiten då?
Vad händer om du tar tryggis och placerar henne i knät? Stannar hon kvar eller springer iväg?