Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättat och burit tvåttpåsar upp och ned. Tagit bort filtar. Lagt tillbaka filtar. Bäddat om i sängen. Allting luktar plötsligt inte katt längre. Missnöjda Fröknar snokar misstänksamt omkring.

Bäddning är roligt iofs. Det är en kattlek som handlar om att komma in mellan madrassen och lakanet för att röja runt hejdlöst därunder och ordna snygga revor i linnet. Sedan inleds moment två som går ut på att komma in i påslakandet och trassla runt med täcket därinne. Möjligen också att skrikande fastna i ena handhålet i påslakanets kortsida uppe vid huvudkudden, och behöva räddas därifrån. Slutligen skoj nummer tre att tokrusa in under överkastet så att det dras omkring och förhoppningsvis ramlar ned på golvet, eller gömma sig där och kasta sig ut helt plötsligt med ett vrål för att ge Serviepersonalen en hjärtattack.

Tack för all er pepp! Det känns så tråkigt eftersom Sally bara är 4 år. Men jag har nog gjort allt jag kan. Hon har tyvärr utvecklat nya allergier hela tiden. För lite mer än ett år sedan när vi var hos veterinären med henne så trodde vi att hon åtminstone var allergisk mot alla fjäderfä, fisk, ev lamm, ev kvalster och troligen en del till. Det går inte att få henne symptomfri. Och nu när det blivit sämre så finns det tyvärr ingenting mer att ta till. Katten måste ju få äta, och BARF vägrar hon.
Det låter verkligen som att ni har gjort allt ni kunnat och mer än så dessutom :heart Fy så hemskt med så mycket allergier, passa på att mysa och ge henne hennes älsklingsmat (om det går utan att hon börjar reagera innan tisdagen?) - många varma kramar! :heart:heart:heart

Tvättat och burit tvåttpåsar upp och ned. Tagit bort filtar. Lagt tillbaka filtar. Bäddat om i sängen. Allting luktar plötsligt inte katt längre. Missnöjda Fröknar snokar misstänksamt omkring.

Bäddning är roligt iofs. Det är en kattlek som handlar om att komma in mellan madrassen och lakanet för att röja runt hejdlöst därunder och ordna snygga revor i linnet. Sedan inleds moment två som går ut på att komma in i påslakandet och trassla runt med täcket därinne. Möjligen också att skrikande fastna i ena handhålet i påslakanets kortsida uppe vid huvudkudden, och behöva räddas därifrån. Slutligen skoj nummer tre att tokrusa in under överkastet så att det dras omkring och förhoppningsvis ramlar ned på golvet, eller gömma sig där och kasta sig ut helt plötsligt med ett vrål för att ge Serviepersonalen en hjärtattack.

Katter är riktigt härliga och roliga djur! :D:love::angel:

Tack för all er pepp! Det känns så tråkigt eftersom Sally bara är 4 år. Men jag har nog gjort allt jag kan. Hon har tyvärr utvecklat nya allergier hela tiden. För lite mer än ett år sedan när vi var hos veterinären med henne så trodde vi att hon åtminstone var allergisk mot alla fjäderfä, fisk, ev lamm, ev kvalster och troligen en del till. Det går inte att få henne symptomfri. Och nu när det blivit sämre så finns det tyvärr ingenting mer att ta till. Katten måste ju få äta, och BARF vägrar hon.

Jag håller med övriga om att du resonerar klokt. Gränsen måste dras någonstans. Min katt har också en del problem och jag har sagt att om något av problemen eskalerar så är det slut, hon mår inte bra av varesig veterinärer eller tabletter och är precis som din Sally allergiker, så all foderrelaterad behandling är utesluten. Dock är min katt 14 år, så jag tycker det är extra starkt av dig att tänka så klarsynt trots att din katt är så ung. Djuren vet ju inte hur gamla de är eller hur gamla de kan bli, de vet bara hur de mår här och nu och det är det vi måste ta hänsyn till.

KRAM!

Jag känner mig som världens hemskaste människa. Jag har bokat tid för att ta bort min Sally :(. Hon har haft allergi under flera år men efter att vi började med rent allergifoder förra året så har allergin hållit sig på en vettig nivå, fram tills nu. Nu har hon börjat klia upp sår igen, och det känns inte rätt mot henne. Det funkar inte att ha henne på medicinering då hon blir deppig och skygg då. Men jag känner mig så otroligt hemsk eftersom hon är frisk och glad för övrigt. Men när hennes allergi var som värst blev hon deprimerad och var helt manisk, och jag vill inte att hon ska hamna där igen :heart. På tisdag är det dags. Hon ska skämmas bort med icke allergifoder sista dygnen tänker jag. Jag har allergitabletter här hemma som jag kan proppa i henne, så förhoppningsvis blir inte allergin för svår.

Vad tråkigt :( men jag håller med de andra, det gör dig inte till en hemsk människa, tvärtom! Klen tröst dock.

Även jag beklagar @Marty ! Det är så svårt att vara den som säger att nu är gränsen nådd, nu är lidandet för stort. Speciellt de dagar lidandet knappt syns, då känner (i alla fall jag) någon gnutta dumt hopp som tar tag i hjärtat och sliter allt det kan. Det är så mycket lättare om valet inte är så passivt, om katten blir akut sjuk och det är dåliga utsikter blir det så mycket lättare att se att man gör valet med kattens bästa i fokus.

Det du gör är så rätt och även om det är så svårt. Kram! :(

Jag behöver tips!
Lova får nu en strykning på ryggen när hon äter- och hon skiter fullständigt i det. Här ska det inte ta år att bli trygg!! ;) Vad är nästa steg?

Vi var ju hos veterinären i onsdags, onsdag kväll + torsdag morgon ryckte hon till när jag rörde henne. Torsdag em + kväll + fredag morgon var det reaktion men inte mer, fredag kväll + nu idag har hon inte brytt sig alls. Jag fortsätter med en strykning ett par dagar, men sen?!

Otålig väntan här :angel:

Även jag beklagar @Marty ! Det är så svårt att vara den som säger att nu är gränsen nådd, nu är lidandet för stort. Speciellt de dagar lidandet knappt syns, då känner (i alla fall jag) någon gnutta dumt hopp som tar tag i hjärtat och sliter allt det kan. Det är så mycket lättare om valet inte är så passivt, om katten blir akut sjuk och det är dåliga utsikter blir det så mycket lättare att se att man gör valet med kattens bästa i fokus.

Det du gör är så rätt och även om det är så svårt. Kram! :(
Tack till alla som peppar och står bakom mitt beslut!

Det är exakt som @Silkisif säger. Dagar som hon inte kliar sig så mycket och ligger och kurrar på min mage tänker jag att beslutet kanske är fel, hon kanske klarar det ett tag till. Men sen ser jag hennes irritation och kliande, och hennes sår och pälsen som blir tunnare och tunnare.... Då inser jag att jo, det är rätt tid. Nu när hon fortfarande har sina bra dagar, men ändå är det allergin som tagit över en stor del av hennes tillvaro.

För att tänka på något positivt är Lumi på dag 62 idag. Hon har bäddat ordentligt i bolådan idag och jag tror att det snart är dags :)

Tack till alla som peppar och står bakom mitt beslut!

Det är exakt som @Silkisif säger. Dagar som hon inte kliar sig så mycket och ligger och kurrar på min mage tänker jag att beslutet kanske är fel, hon kanske klarar det ett tag till. Men sen ser jag hennes irritation och kliande, och hennes sår och pälsen som blir tunnare och tunnare.... Då inser jag att jo, det är rätt tid. Nu när hon fortfarande har sina bra dagar, men ändå är det allergin som tagit över en stor del av hennes tillvaro.

För att tänka på något positivt är Lumi på dag 62 idag. Hon har bäddat ordentligt i bolådan idag och jag tror att det snart är dags :)

Jag tycker det är starkt att ta beslutet innan katten (djuret) blivit riktigt dålig.

Det är inte trevligt, men helt rätt att ta sitt ansvar som djurägare och kunna se var linjen går. Det är bättre att låta dem lämna oss någorlunda smärtfria och ok, och inte vänta ut dem i det längsta.

Heder åt dig.

Haha jag dör lite på den här bilden :rofl::rofl::rofl:

Ikväll har det fötts 5 välskapta bebisar här hemma :love:. Allt gick väldigt snabbt och smidigt och både mor och de 5 bebisarna verkar må bra. Biggan är en stolt storasyster och har varit väldigt nyfiken under hela tiden, och Lumi har låtit henne hållas. Förhoppningsvis får jag lite sömn inatt. Allt verkar lugnt och rofyllt i bolådan :heart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur