Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur bra minne har katter egentligen? :) Jag hämtade hem en katt från ett ställe för lite mer än tre månader sedan och för två veckor sedan hämtade jag ännu en katt från samma ställe. Enligt förra ägarna var dessa katter bästa vänner där, men nu beter de sig som om de aldrig träffats. Kommer de inte ihåg varandra efter tre månader? Jag är en hundmänniska och en hund kommer ju absolut ihåg en hundkompis även om de inte träffats på tre månader.

Hur bra minne har katter egentligen? :) Jag hämtade hem en katt från ett ställe för lite mer än tre månader sedan och för två veckor sedan hämtade jag ännu en katt från samma ställe. Enligt förra ägarna var dessa katter bästa vänner där, men nu beter de sig som om de aldrig träffats. Kommer de inte ihåg varandra efter tre månader? Jag är en hundmänniska och en hund kommer ju absolut ihåg en hundkompis även om de inte träffats på tre månader.
Katter går på lukt mestadels. Jag har kunnat åka iväg på utställning med min ena katt och när jag kom hem efter två dagar kände inte den andra katten igen henne. Men så fort hon började lukta som vanligt så gick det bra igen. De kommer säkert bli kompisar igen dina två, men det kanske tar ett tag.

Jag veckopendlade dock med en katt när jag gick på gymnasiet. Hemma hade vi en annan katt, och de kunde vara ifrån varandra i någon månad ibland om jag inte åkt hem på länge, och de var ändå bästisar. Men där luktade kanske min katt som jag, och det var ok eftersom den andra katten kände mig. :)

Katter går på lukt mestadels. Jag har kunnat åka iväg på utställning med min ena katt och när jag kom hem efter två dagar kände inte den andra katten igen henne. Men så fort hon började lukta som vanligt så gick det bra igen. De kommer säkert bli kompisar igen dina två, men det kanske tar ett tag.

Jag veckopendlade dock med en katt när jag gick på gymnasiet. Hemma hade vi en annan katt, och de kunde vara ifrån varandra i någon månad ibland om jag inte åkt hem på länge, och de var ändå bästisar. Men där luktade kanske min katt som jag, och det var ok eftersom den andra katten kände mig. :)
Intressant! Tack för ditt svar :) Då får jag hoppas att de kan bli kompisar igen trots att de luktar annorlunda mot förr :)

För drygt 2 helger sen så trodde vi inte att vår kattunge skulle överleva då hon var riktigt dålig. Men ja, sen hon piggnade till så har hon visat vad aktiva kattungar kan :angel: Äldsta katten är dock överlycklig över att äntligen ha en vettig lekkompis , även om hon stundtals kan bli så hårdhänt att hon får gå ut :o

Herr blygis har lärt sig att leka själv :D Han studsar runt här hemma efter bollar och plyschmöss. Mattor är också roliga att leka med :up: M tittar skeptiskt på och undrar vad tusan han håller på med.

Blygis är som en jobbig lillebror som härmar storebror M i allt, och storebror M tycker att lillebror Blygis är skitjobbig och pinsam ibland :p Har M hittat en ny sovplats ligger blygis där dagen efter, utan undantag.

M är fortfarande innekatt. Sen snön kom vill han inte gå ut :rofl: Med Blygis är tanken att han ska fortsätta som innekatt, och han verkar helt ointresserad av att gå ut. Jag ska läsa på lite om bantning av katt eftersom herr Blygis är överviktig. Jag har ingen våg, så just nu vet jag inte vad han väger, så det blir väl steg ett. Svårt det där, tycker jag. Jag tycker inte att han äter så mycket. Han får mjau blötmat och så finns torrfoder framme, men det är sällan han äter av det. Hmm.. :confused:

Skönhetsmissen är arg. Hennes säng har blivit tvättad, är därför besmittad med tvåldoft och förstörd för alltid. Hon har numer ingen plats att sova på och berättar detta bistert och ljudligt. Soffan går INTE. Stolen går INTE. Mattan går INTE. Fruktansvärda övergrepp!

Brunetten tittar ut genom fönstret och gäspar. Sneglar ibland gulögt inåt rummet för att följa händelserna. Bakifrån ser hon ut som en liten chokladbrun snögubbe med staplat huvudboll-magboll-rumpboll. Tillsammans med örontipparna med en knubbig svans ser hon ut som en karikatyr av en kattsiluett.

Skönhetsmissen är arg. Hennes säng har blivit tvättad, är därför besmittad med tvåldoft och förstörd för alltid. Hon har numer ingen plats att sova på och berättar detta bistert och ljudligt. Soffan går INTE. Stolen går INTE. Mattan går INTE. Fruktansvärda övergrepp!

Brunetten tittar ut genom fönstret och gäspar. Sneglar ibland gulögt inåt rummet för att följa händelserna. Bakifrån ser hon ut som en liten chokladbrun snögubbe med staplat huvudboll-magboll-rumpboll. Tillsammans med örontipparna med en knubbig svans ser hon ut som en karikatyr av en kattsiluett.
Sådär blir Siggan när hon badat :eek: Sist tog det fyra dagar, se. Till slit tvångsla jag henne i hennes fotölj och klappade henne intensivt. DÅ var fåtöljen plötsligt OK igen. Vad den nu hade med badet att göra...

Sixten fick finpost idag :heart
12479357_1679940162291213_679109294_n.jpg

Fröknarna har varit ute på gården och stirrat på all snö. "Bor vi plötsligt i en frysbox?!" Försiktiga tassar, någon nysning, en snabb reträtt in i värmen. Skönhetsmissen till min förvåning betydligt tuffare än Brunetten - ute och trippar, smakar, rullar sig en gång, storögd fascination.

Biggan ÄTER saker! Jag blir fullständigt gråhårig på denna lilla skapelse :banghead:. Mina katter brukar gilla att stjäla mina hårsnoddar. Likaså Biggan... men nu har jag upptäckt att hon inte bara stjäl dem, hon äter upp dem också! Inte alls bra, och det känns som den där katten ständigt lever farligt på grund av allt hon stoppar i munnen. Igår spydde hon upp drygt 10 cm hårsnodd. Strax innan hade jag hittat två stumpar av två olika hårsnoddar. Hon har även ätit av upphängningen till katternas hängmatta och snören till leksaker, ätit upp armarna på deras leksaksbläckfisk m.m.

Det är tur att hon är söt! Extra söt igår när hon tog husses headset och målmedvetet drog iväg till andra sidan lägenheten innan vi fick fatt på henne. Annars hade hon väl ätit upp det till kvällsmat. :angel:

Finaste gulligaste Skönhetsmissen. Jag vaknade idag av en mjuk tass som försiktig petade mig på kinden. Kikade över kudden rakt in i två bärnstensögon. Morrhårskittling på näsan i arla morgonstund. :love::love:

Brunetten har lärt sig att få igång vattenkranen i badrummet. Jag får dra åt den hårt som tusan för att hon inte ska starta vattnet för att dricka och leka en stund, och sedan låta den stå och rinna hela dagen.

Finaste gulligaste Skönhetsmissen. Jag vaknade idag av en mjuk tass som försiktig petade mig på kinden. Kikade över kudden rakt in i två bärnstensögon. Morrhårskittling på näsan i arla morgonstund. :love::love:

Brunetten har lärt sig att få igång vattenkranen i badrummet. Jag får dra åt den hårt som tusan för att hon inte ska starta vattnet för att dricka och leka en stund, och sedan låta den stå och rinna hela dagen.

Det är vad jag kallar lyxig väckarklocka! :up: :)

Haha,Mini har inte jättemycket övers för mig utan är verkligen husses katt. Senaste dagarna har hon däremot kommit och ska tokgosa med mig- efter att husse kommit hem :grin::p skämtade lite om det igår men idag har vi faktiskt suttit på samma stol hela frukosten.

Synd jag inte hann ta en bild häromdagen när jag kom hem från en promenad och såg Socker och Anton sitta i köksfönstret. Tyckte Anton gjorde något konstigt och när jag kom närmare såg jag att han satt och höll i Sockers ena öra med munnen. :D Var väl på g att bli något bus eller så kom han av sig, men oavsett så såg det så himla roligt ut. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
453
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama