Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, den där första om namnen fick mig att börja fundera @Lager.

Alice är såklart det första namnet. Försökte sedan komma på om hon hade ett andra namn och kom då på att jag faktiskt har gett henne ett, även om det inte är lika tjusigt som Munkustrap eller Bombalurina; Mjuktass! :idea:
Efter the badass Kitty Mjuktass i filmen Mästerkatten i stövlar of course :D Passar henne bra också (även om Alice tackolov har aldrig fått klorna borttagna som Kitty fick) då hon rivs aldrig :love:

Kom då på att även min förra katt hade två namn; Tössan och Maximiliam!

Då börjar jag undra vad för hemliga namn de har eftersom det verkar stämma så här långt.. :cautious:
Slår vad om att minst en katts hemliga namn är Bastet/Bast :meh:

Intressant! Har missat att det fanns :) Hur tycker du den är luktmässigt? Tycker ju everclean är oslagbart där (av de vi testat).
Jag har faktiskt haft EC innan Öko nu!
Jag läste din fråga och behövde sedan tömma kattlådan så jag sniffade ordentligt medan jag höll på för att kunna svara ordentligt :D Allra första spadtaget så kände jag en liten doft av katt kiss men sedan kände jag bara lite doftpustar av trä när jag tog upp en andra klump och småklumparna. Bajs doftar såklart men inte så det sprids ut i rummet eller så, men det töms lätt och doften försvinner då.
Om man lämnar någon kiss klump så märks inget, jag är inte så känslig dock, så det är mest ens dåliga samvete som stör en då :D
Med EC störde jag mig lite på att det yrde damm när jag hällde upp nytt, både jag och katten kunde nysa då. Visst det doftade gott av parfymen de har i men man kände ju ändå den där grusdoften bakom. Men med ÖkoPlus yr det knappt alls och det doftar bara (gott) trä :) Annars när den bara står där i rummet så tycker jag inte att den doftar alls.

Dock kan jag inte tala för vad katten tycker att det doftar :p hon krafsar lite länge efter ett toalettbesök så hon kanske tycker att det doftar, eller så gör hon det bara när jag är på toa också för att säga till om att jag ska rensa den .... :cautious:

tack for svar @Asko sambon lat inte helt positiv men jag ar sugen pa att testa, men far kanske vanta tills jag boerjar rensa ladan igen (gravid). tycker du katten luktar tra efter hon har gravt?

tack for svar @Asko sambon lat inte helt positiv men jag ar sugen pa att testa, men far kanske vanta tills jag boerjar rensa ladan igen (gravid). tycker du katten luktar tra efter hon har gravt?
Nä inte alls, nu när jag tänker på det så tycks jag påminna mig om hur hon kunde dofta lite grus (men det fastnade lite grus i baken på henne också) men tycker inte att hon doftar trä. Så starkt doftar det inte. Men skulle inte ha något emot det faktiskt för min del :p
Enda gångerna hon doftar efter toalettbesök är när det fastnat bajs i pälsen på henne :yuck::banghead: Men det beror inte på sanden iallafall :smirk:

Idag har jag lånat en släktings hund för ett par timmar. Denna släkting (inklusive hund) kommer nämligen hem till oss på julafton, och det kändes bäst om katterna och hunden träffat varandra innan. Dessutom kändes det skönt att ägaren inte var med, utan att jag kunde styra hunden utan någon som lägger sig i.

Det har gått över förväntan! Jag var beredd på att hunden skulle vara för på och dum, men det är snarare motsatsen. Hon är nyfiken, men rädd. Mer intresserad av kattmaten än av katterna :grin: M brydde sig inte ett dugg om hunden, han la sig en halvmeter bort och varje gång han rörde sig hoppade hunden flera meter :laugh: Blygis är väl inte superglad, så han har intagit platsen under sängen, men kom fram för att äta utan problem. Känns bra inför julafton nu :)

M är skitsur, han vill gå ut! Att vi redan varit ute på en promenad idag tycks han ha glömt bort. Han går runt och skriker oavbrutet och gör mig galen. Jag är mitt inne i ett bak och kan därför inte gå ut med honom igen, kan inte lämna någonting framme för då kommer tjockis sluka allt :grin: Försöker underhålla honom på andra sätt, utan framgång. Det här blir en lång dag..

//Trött och sliten tjej som vill krypa ihop till en boll och gråta en skvätt

M är skitsur, han vill gå ut! Att vi redan varit ute på en promenad idag tycks han ha glömt bort. Han går runt och skriker oavbrutet och gör mig galen. Jag är mitt inne i ett bak och kan därför inte gå ut med honom igen, kan inte lämna någonting framme för då kommer tjockis sluka allt :grin: Försöker underhålla honom på andra sätt, utan framgång. Det här blir en lång dag..

//Trött och sliten tjej som vill krypa ihop till en boll och gråta en skvätt

Stäng in honom i ett annat rum med låda, mat och vatten och ignorera sedan. När jag måste vädra hemma åker Nikita in i badrummet. Mycket missnöjt jamande och krafsande tills hon somnar på badrumsmattan. Det kommer iofs att ta ett tag innan han förlåter dig och du kommer att få avgrundsblickar när han väl kommer ut igen. Herregud vad långsinta vissa katter kan vara. :meh:

Stäng in honom i ett annat rum med låda, mat och vatten och ignorera sedan. När jag måste vädra hemma åker Nikita in i badrummet. Mycket missnöjt jamande och krafsande tills hon somnar på badrumsmattan. Det kommer iofs att ta ett tag innan han förlåter dig och du kommer att få avgrundsblickar när han väl kommer ut igen. Herregud vad långsinta vissa katter kan vara. :meh:

Jag stängde in mig i ett annat rum, det fungerade det med :p Idag var han ännu tjatigare, gnällde hela morgonen och ville ut. När jag tillslut, ett par timmar senare, klädde på oss och gick ut gick han inte ens ett halvt varv på tomten innan han gick till dörren och ville in igen. Vi var ute i max ett par minuter :meh:

Nu ligger jag på soffan tillsammans med båda katterna :love: första gången, supermysigt! Det här kattköpet kanske inte blev helt som planerat, när ena katten visade sig vara så himla skygg och som nog aldrig kommer kunna bli utekatt, inte på en lång, lång period iallafall, och den andra katten är social men missar lådan varje dag. Men vid sånna här tillfällen, när vi ligger och myser alla tre, då känns det som vi kommer fixa det här :love:

Hur är det nu med julgranar? Är det farligt för katten att dricka julgransvattnet? Hur täcker man för foten på bästa sätt så kise inte kan dricka där?

Lillfisk har äntligen förstått hur man apporterar :D
Vi leker för fullt med toppen av en glittervippa (skaftet har lossnat nån gång längs vägen). Det ser ut som att han springer runt med en drinkdekoration i munnen...

Han går för övrigt bara under namnen Lillfisk och Fisken numera. Det ligger mycket bättre i munnen än Lillebror. Det kommer från "lilla kissen" som sen blev "lilla stissen" följt av "lilla fissen" och slutligen "lilla fisken"

Skönhetsmissen har dödat sin nya glitterspindel - den överlevde ändå 3 hela dagar, det är längre än kattmyntemusen. Nu sussar hon utsträckt som med tassarna i vädret och vilar upp sig efter morgonens eskapader. Brunetten ligger som en knubbig chokladcigarr bredvid henne i soffan. Lugnt och stilla i hemmet idag.

Vi har varit bortresta, så katterna har varit hos kattvakt. L trivs väl någorlunda, men i Ms värld var det inte alls populärt :( Får ju dåligt samvete när de mått dåligt... Hon har mest legat och tryckt i ett hörn medan vi var borta. Inatt sov vi hos kattvakten innan hemfärd, M kommer fram och lägger sig några minuter under husses täcke, sen var allt bra igen och världen ofarlig. Sötkatt!

e014252216c7ebf5b5398385ac0489a2.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
453
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama