Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gott nytt år till alla kattägda!
PS. Fyrverkerier borde förbjudas.
The secret life of Cats - dokumentär från BBC om någon kanske missat under nyårsdagarna!
Jag såg slutet på avsnitt 3 (av 3) nu, mycket intressant, jag måste se resten också. Bara det lilla jag hann se gav mig en del att fundera på angående mina egna två.
Det är roligt med så ambitiösa studier! Tyckte mycket om att katterna fick bära runt på kameror och att deras beteende tillsammans analyserades så fritt från mänsklig inblandning som möjligt.
Min Birgitta, aka Biggan, hittade också en superrolig leksak härom dagen. Hon hittade en oöppnad tampong på golvet. Den är superrolig att leka med och bära runt på. Men det allra roligaste är att lägga den i en av skorna i hallen för att sedan rota runt i skon för att få upp den igen. Så söt hon är när hon stoppar ned hela huvudet i skon för att få tag på tampongen. När hon lyckats så lägger hon åter igen tampongen i skon
Funderar ibland på om djuren lägger grus i skorna här... Men framförallt är det knyta upp skosnören som är roligt med skor!Så där gör gärna min Anton också! Fast inte med tamponger utan vilken leksak som helst som är extra rolig. Ibland kan man vakna upp till ett rejält skokaos i hallen. Det finns uppenbarligen en "gömma-leksaker-i-skor"-gen hos katter.
Det här med att jag satte gammeltanten i bärsele för ett tag sen... Det hände en (!) gång och sen dess har hon kommit på hur bra det är att bli runtburen och klättrar upp på en när man kommer hem.