Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har M varit ute själv för första gången. Eller ja, själv och själv.. Jag hängde ju efter för säkerhetens skull :angel: Max fem minuter var han ute innan han gick till dörren och ville komma in igen, lite kallt om tassarna var det :D

Jag inbillade mig att jag skulle kunna lämna Lunas "godispåse" framme under natten. Jag hade fel.
12400575_1741849899380195_4310718028794822395_n.jpg

Klippte just klorna på Siggan och sjöng som värsta operasångerskan och markerade med tänderna mot min hand - redan innan jag ens hade tången vid klon... :confused: Har aldrig klippt henne i pulpan kan tilläggas och hon är generellt en väldigt snäll katt.

Myser med killens två katter eller ja mutar dom med kattgodis :D

Jag åker hem till mina två imorgon jag lär ha kattsand på hela toaletten nu som är utsprätt ! Mina katter heter Texas och Mimmi och killens två honkatter Mysan och Sigge(eller signe )

Väckt och runtjagad av två upphetsade Fröknar.
Öppna fönster vi vill titta på snön!
Stäng fönstret det drar!
Vi har vält ut vattnet, fixa det!
Vi blev blöta!
wiuäääwwuii
pardam paradam av tassar runt runt
Ny mat vill vi ha!
Nu ska vi kissa tillsammans!
pardam pardam, prassel, gräv, gräv
Var är maten nu då?
wiuäääwwuii

Jag och hundtant inser vår sociala plats och pausar gemensamt i sängen medan Kattmaffian styr med järntass.

Nikita älskar att ligga och softa på fönsterbrädan. I nya lägenheten finns det breda fönsterbrädor med spjälor över elementen. I söndags låg hon i förmiddagssolen och njöt. Försökte ta några bilder i söndags men mörkbrun katt mot gnistrande vintersol och snö funkade inte helt. Hon är så rolig, när jag går och lägger mig för att läsa ligger hon någon annanstans men så fort jag släcker lampan kommer hon genast och ska ner under täcket där hon rullar ihop sig mellan mina ben så högt det bara går och sedan får jag en sträv liten tunga och klor i uh, ganska känsliga områden på kroppen. Plus en viftande svanstipp på låret är inte så jätteskönt. Jag har lärt mig att somna med ena benet böjt och foten på madrassen för att ge Nikita en liten grotta. Någon gång under natten migrerar hon till att ligga med nosen i min armhåla. Lilla älskade skruttkatt.

Känns skönt att läsa att mina katter inte är de enda som är missnöjda med vädret. Kattpojken sätter sig gärna i dörrhålet och blänger ömsom på mig ömson på vädret. Sen går han in igen och ser missnöjd ut. Det underliga är att han plötsligt låter valpen terrorisera honom, förut gick hon r undor runt honom och han morrade åt henne. Räven sprattlar ut i tid och otid han verkar inte bry sig ett skit om vare sig kyla eller regn. Bråkan ligger nära mig hela tiden. Sötsur som vanligt.

Igår var vi hos veterinären för en bokad vaccination hos en leg.djurskötare.

Men det slutade med ett veterinärbesök och antibiotika = kattsnuva. Kattungen har alltså inte blivit så frisk som vi trodde från när hon fick kattsnuvan i december :( Tur att storkatten är vaccinerad så hon slipper bli smittad.

Det börjar dra ihop sig till borstning. Tar jag i någon av Fröknarna så yr det upp ett luftigt litet moln med päls. Särskilt brunetten har så mycket underull att det ger en svag Michelin-känsla av fluff när jag lyfter henne. Skönhetsmissen har lite längre päls, och slätare, den yr mer också iofs. Får avsätta en timme om dan för att beta av kroppsdel för kroppsdel.

En ordentligt oborstad brittisk korthårsfröken ger man sig inte på med furminator hur som helst... :devil:

Det börjar dra ihop sig till borstning. Tar jag i någon av Fröknarna så yr det upp ett luftigt litet moln med päls. Särskilt brunetten har så mycket underull att det ger en svag Michelin-känsla av fluff när jag lyfter henne. Skönhetsmissen har lite längre päls, och slätare, den yr mer också iofs. Får avsätta en timme om dan för att beta av kroppsdel för kroppsdel.

En ordentligt oborstad brittisk korthårsfröken ger man sig inte på med furminator hur som helst... :devil:
Jag har iofs en ragdoll, men vi kör på ett bad, toppen för att få hår att lossna, iaf lång päls. (Sen är vår fröken väldigt mild, så processen är lindrig.)

Jag har iofs en ragdoll, men vi kör på ett bad, toppen för att få hår att lossna, iaf lång päls. (Sen är vår fröken väldigt mild, så processen är lindrig.)

Det kanske ska testas! En början på pälsutrensningen iaf. Just underullen tar fasen aldrig någonsin slut. Jag kan borsta i evigheter, tycker inte att en liten katt på 4,5 kg borde kunna bestå av så mycket päls.

Det kanske ska testas! En början på pälsutrensningen iaf. Just underullen tar fasen aldrig någonsin slut. Jag kan borsta i evigheter, tycker inte att en liten katt på 4,5 kg borde kunna bestå av så mycket päls.
Bad med schampo och balsam, skölj nooooga. Sen ska det bästa vara att blåsa dem, men det gör inte jag, hon torkar rätt fort ändå.

@Lager Tycker också att just ett bad är outstanding. Utställningsbadade 2 av mina förra veckan, och det låg en stor hög med päls i avloppet efteråt. Dessutom har fällningen minskat markant. Ska orka bada de sista två pälsbollarna också, men det är ju lite jobb.

Jag upplever också att fällningen blir mycket bättre efter bad och det gäller både lång- och korthåret :up:

Att de hatar och vill döda matte efteråt är en biverkan man inte kommer undan :meh:

Burmor ska inte ha underull enligt rasbeskrivningen men det är en sanning med modifikation. Nikita har isbjörnsblod någonstans i sin stamtavla. Det ryker hår här och eftersom hon är mycket benägen att gosa så närgånget som möjligt slutar det med mun och näsa fulla med hår för att inte tala om kläder fullkomligt indränkta med små bruna hår. Så det borstas en eller två gånger i veckan med gummiskrapan vilket Nikita älskar. Furminator hatar hon däremot så den använder vi inte enligt Nikitakattens bestämda åsikt :cautious:

Hur sjutton en liten katt kan fälla sådana enorma mängder undgår mitt förstånd, särskilt inte en katt som inte behöver pälsvård :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
450
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama