Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Från och med i år är Brittisk långhår en preliminärt godkänd ras inom Fifé. Detta innebär att den troligen kommer bli helt godkänt inom kort. Vad jag vet har man avlat på Långhår ganska länge, och är ju en syskonras till korthår. Tror aveln är rätt utbredd och utvecklad, utan skuggor.Brittisk långhår? Vad säger ni om det? @MissFideli har du någon koll? Jag vill ha en hälsosam, lugn katt och bidra till en bra avel. (Min partner vill eg ha korthår, men britt är vi överens om.)
Meda fyller 6 år idag och firades med en liten bakelse. Hon var mycket nöjd med den bortsett från persiljan som hon började tugga på men ilsket spottade ut igen.
Vad är den gjord av? Ost och skinka?
En bit bortskuren fettrand från biffen vi åt igår, chèvreost och smulade Dreamies. Vi kom på att man i en människovariant skulle kunna byta ut fettranden mot carpaccio av oxfilé och Dreamisarna mot kavring.
Brittisk långhår? Vad säger ni om det? @MissFideli har du någon koll? Jag vill ha en hälsosam, lugn katt och bidra till en bra avel. (Min partner vill eg ha korthår, men britt är vi överens om.)
Asch, pälskvalité är ju superviktigt på långhår, eller ja, jag tycker det så man får rimligt med pälsvård.Långhåren är ofta "bara" en miss i planeringen så att säga, eller har varit hittills. De har länge varit godkända i andra förbund, men SVERAK som är störst i Sverige har först nu gått med på att godkänna dom. Det har gjort att man inte direkt avlat på brittiskt långhår. De är oftast väldigt fina typmässigt, men pälsen är väldigt skiftande. Endel är mer som perser, dvs massor av ull medan de andra är mindre ulliga. Jag vet inte riktigt vad som kommer vara "enligt standard" inom SVERAK, men tror att det om några år kommer vara mer homogent. Så man bör nog vända sig till nån som verkligen avlar/har erfarenhet av långhåren så man vet vad man får gällande pälsvård och skötsel.
Asch, pälskvalité är ju superviktigt på långhår, eller ja, jag tycker det så man får rimligt med pälsvård.