Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exotic har ju lite liknande problem som persern. Jag håller mig undan kortnosarna, men som du skriver kanske det finns någon som vill ha längre näsa på sina...
Det ska finnas dem som avlar på lite längre näsa, frågan är ju om det är tillräckligt för att undvika problem...

Det ska finnas dem som avlar på lite längre näsa, frågan är ju om det är tillräckligt för att undvika problem...

Jag vet inte, men ställer mig tvivlande. Det är ju det platta ansiktet som är en del av vad som definierar rasen rent fysiskt.

Men någon här kanske har koll på exotic.

En fundering här!

Våra katter äter applaws/porta 21 torrfoder och mjau blötmat men funderar på att helt gå över till blötmat då de inte är direkt smala :p

Vilka märken är bra förutom mjau?

Alltså. Detta med att gömma sin mat... Nu har den snuskiga Skönhetsmissen tömt skålen och smugit iväg med det mesta till sin hemliga gömma under bordet... som iiiiingen vet om.... Betyder detta att hon är osäker och inte vill äta från skålen? Har hon läst om klimatförändringarna och bunkrar upp inför istiden när golfströmmen vänder?

Kan jag på något smidigt sätt minska behovet att smyga iväg och gömma blötmat?

Katten hoppar upp på sin favoritstol - där ligger mina kläder. Katten blänger på mig som ligger inom synhåll i min säng - jag går upp och flyttar på kläderna, katten lägger sig till rätta.
Är man något annat än slav under sina katt-regenter?

Katten hoppar upp på sin favoritstol - där ligger mina kläder. Katten blänger på mig som ligger inom synhåll i min säng - jag går upp och flyttar på kläderna, katten lägger sig till rätta.

Brunetten har "sin" plats i soffan, i vänstra hörnet. Kommer det någon tvåbening som inte känner till det så sätter hon sig mitt framför och stirrar med sina enorma bärnstensögon och bistert ihopknipen nos, tills de förstår vinken och flyttar sig. Den mest tröglärde människa brukar fatta relativt snabbt.

Jag får lov att sitta där om hon är ute på egna ärenden i lägenheten, men kommer hon tillbaka så ska jag med självklarhet flytta mig. Finns inte på kartan att hon skulle lägga sig nånannanstans i soffan. :cautious:

Såg att Mjau ska släppa sin mat i portionspåsar nu och det måste jag bara testa när det kommer ut i butik. Mina har alltid vägrat äta Mjau (och all annan burkmat i övrigt också) och jag hoppas verkligen att det här kan lura dem. :D Fast egentligen ska jag väl inte prata i plural eftersom det bara är Anton som tänka sig att äta blötmat. :p

Grattis i efterskott (8 oktober) älskade lilla surkatt :love: Matte är ledsen att övertid på jobbet gjorde att jag glömde bort att det var din födelsedag tills Agria skickade ett grattis SMS. Hoppas att favoritgodis och mycket gos när jag kom hem vägde upp det lite! :heart

Kort svar: Nej.

Förutom de stunder man är en torterare (aka världens-värsta-matte) som till exempel badstunder (aka dränkningsleken) eller när man försöker reda ut tovor. Då är man så dålig att man inte ens förtjänar att kallas slav ;)

Såg att Mjau ska släppa sin mat i portionspåsar nu och det måste jag bara testa när det kommer ut i butik. Mina har alltid vägrat äta Mjau (och all annan burkmat i övrigt också) och jag hoppas verkligen att det här kan lura dem. :D Fast egentligen ska jag väl inte prata i plural eftersom det bara är Anton som tänka sig att äta blötmat. :p

Tycker det är så smidigt med sådan påsar... trots att jag köper konserver (applaws har inga påsar vad jag vet?).

Men miljöpåverkan har jag tänkt på - hur är det med de där påsarna? De är väl i plast? Ska de brännas, hur farliga är de? Känns ju mest logiskt att ha mat i stora förpackningar, än massa små, men det kanske inte stämmer...?

Tycker det är så smidigt med sådan påsar... trots att jag köper konserver (applaws har inga påsar vad jag vet?).

Men miljöpåverkan har jag tänkt på - hur är det med de där påsarna? De är väl i plast? Ska de brännas, hur farliga är de? Känns ju mest logiskt att ha mat i stora förpackningar, än massa små, men det kanske inte stämmer...?

Applaws har påsar (som mina givetvis ratar :meh:).

Igår fick Kakan lite av Bolls hillsmat - och kräktes. Detsamma hände förra veckan. Himla bra anledning att inte ge tjockiskatten mer av tjockismaten helt enkelt. Att hon fick det beror helt och hållet på min egen lathet, Kakans mat var slut i skåpet intill matskålen så jag tänkte att en matsked hills nog skulle duga så länge så jag inte skulle behöva hämta en ny orijenpåse direkt. Jag hade fel.

Finns det? På zooplus? Ska snoka runt lite och se. Köper de stora konservburkarna, men det brukar alltid finnas kvar i skålen efter nån timme så funderar på de mindre istället.

Hehe - gillar de inte applaws, eller inte pås-applaws?

Japp, jag köpte på Zooplus. De är... kräsna, intill idioti kan vi väl säga. De äter all skit i torrfoderväg (och även de bättre) men blötmat... det enda som passar är Gourmet i sås (gele är ÄCKLIGT :yuck: oavsett märke enligt damerna :meh:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
456
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama