Antar att här är några som har både katt och hund? Var får katten mat, så att hunden inte når maten?
Diskbänken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antar att här är några som har både katt och hund? Var får katten mat, så att hunden inte når maten?
Vill helst inte att katten ska ta för givet att den får vara på diskbänken Men nu har jag byggt ett hyllplan med nätkant så matskålen inte kan trilla ner så lätt (nätet går inte längs hela hyllplanet, katten ska ju komma upp ). Och så ska jag sätta ännu ett hyllplan lite snett under det första så att katten kan komma upp till maten. Får se om det blir bra!Diskbänken.
Åh
Lite bakgrundsinfo först: Jag är gravt hörselskadad. Jag har aldrig kunnat gå ut och höra fågelkvitter en vår morgon (om det inte är göken ) och alla mina andra katter har jag varit tvungen att sätta örat intill deras magar för att kunna höra lite av deras spinnande (vilket inte hände så ofta).
Så kom Alice in i mitt liv och hon spinner högre än de förra katterna, nu kan jag faktiskt höra henne spinna när hon ligger i mitt knä. När jag förut kunde bara mest känna.
Och så plötsligt nu så satt Alice framför mig under den vanliga mystiden (dvs under toalettbesök) och när jag tittade på henne så hörde jag något lågt purrande.. Tittade bort och hörde det inte, tittade på henne igen och så hörde jag det igen.
Hon spann! Alltså, är detta på riktigt? Hon verkade höja ljudnivån på spinnandet just när jag tittade på henne - gör katter så? Jag har aldrig hört det förut och känner mig osäker, kan de göra så?
Men vad jag fånlog Av bara ögonkontakt..
Hittade en jämförelse. 60-65 db är jämförbart med ett samtal på kort avstånd.Denna katt skulle jag iallafall inte missa att höra! Som jämförelse, vad skulle kunna låta så högt som 67 dB?
Var slänger man kattlådor? Plastförpackningar? Jag sökte på min kommuns renhållningssida, men just det fanns inte som exempel. Det känns inte så hygieniskt att lägga en använd kattlåda bland glassburkar. Å andra sidan kanske ett sophus inte är så hygieniskt i sig.
Och: jag har två lådor och kände plötsligt för att byta ut bägge. Men bör jag ta en i taget för katternas skull, tror ni?
En hel del bränns nog bara och återvinns som värme/el.Jag har sköljt av och lagt dem bland hårdplasten... Det är väl knappast så att glassburkarna bara tvättas lite och sedan återanvänds. Lite katturinrester borde inte vara det värsta som hamnar i återvinningen.
Hur återvinns plast egentligen? Smälts den ner och omformas?
Egentligen ska du inte slänga den i plastförpackningar, utan slänga den bland plast på återvinningscentralen. Däremot är det inte fel att slänga den bland plastförpackningar. Anledninen till att man egentligen inte ska slänga den bland plastförpackningar i de allmänna små insamlingarna är pga det produktionsansvar som vi har i sverige. Med andra ord betalar de som producerar plastförpackningar för omhändertagandet av det som samlas in som plastförpackningarna.Var slänger man kattlådor? Plastförpackningar? Jag sökte på min kommuns renhållningssida, men just det fanns inte som exempel. Det känns inte så hygieniskt att lägga en använd kattlåda bland glassburkar. Å andra sidan kanske ett sophus inte är så hygieniskt i sig.
Och: jag har två lådor och kände plötsligt för att byta ut bägge. Men bör jag ta en i taget för katternas skull, tror ni?
Egentligen ska du inte slänga den i plastförpackningar, utan slänga den bland plast på återvinningscentralen. Däremot är det inte fel att slänga den bland plastförpackningar. Anledninen till att man egentligen inte ska slänga den bland plastförpackningar i de allmänna små insamlingarna är pga det produktionsansvar som vi har i sverige. Med andra ord betalar de som producerar plastförpackningar för omhändertagandet av det som samlas in som plastförpackningarna.
Nu blev det kanske lite invecklat, men kort sagt: Det går att slänga den som plastförpackning, men det är inte rätt egentligen
Egentligen ska du inte slänga den i plastförpackningar, utan slänga den bland plast på återvinningscentralen. Däremot är det inte fel att slänga den bland plastförpackningar. Anledninen till att man egentligen inte ska slänga den bland plastförpackningar i de allmänna små insamlingarna är pga det produktionsansvar som vi har i sverige. Med andra ord betalar de som producerar plastförpackningar för omhändertagandet av det som samlas in som plastförpackningarna.
Nu blev det kanske lite invecklat, men kort sagt: Det går att slänga den som plastförpackning, men det är inte rätt egentligen