Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det blev ingenting... De bestämde sig för att fundera lite till, anledningen är hennes känsliga mage som de nu var lite oroliga över. Vi får se hur det går, jag sa att de får höra av sig när de bestämt hur de vill göra.
Tråkigt! Hoppas ni snart hittar ett hem till henne eller den andra. Jag kan inte mycket om katter och så, men ang. försäkringen så kan de nya ägarna bara ringa försäkringsbolaget och be dem skriva över katten på dem. Så gjorde jag iaf med mina minigrisar (japp, sånna ska också ha försäkringar :D ) som var försäkrade hos Agria av tidigare ägare och det var inga konstigheter.

:( har hon haft mycket bekymmer mer magen?

Så länge hon äter nuvarande foder mår hon hur bra som helst, det är när vi försökt byta som hon blir lite lös i magen, men så fort vi byter tillbaka blir det bra igen. Så jag tycker inte att det är så farligt, men jag informerade om det tidigt just för att jag förstår om man hellre vill ha en katt som kan äta vad som helst :/

Så länge hon äter nuvarande foder mår hon hur bra som helst, det är när vi försökt byta som hon blir lite lös i magen, men så fort vi byter tillbaka blir det bra igen. Så jag tycker inte att det är så farligt, men jag informerade om det tidigt just för att jag förstår om man hellre vill ha en katt som kan äta vad som helst :/
Låter ju lindrigt.

Wääääh, jag fick just en liten dipp igen... Vad händer om vi inte hittar ett nytt hem åt någon av katterna? Vad gör vi då??? :(

Det är klart det kommer ordna sig! Varför skulle det inte?

Jo, jag hoppas ju det... Men jag vet inte, det kändes bara tungt. Kanske lite besvikelse från dagens inställda besök. Jag försökte att inte hoppas för mycket men det är ju svårt... Det börjar tära på mattehjärtat att ha katterna åtskilda, vill ju att båda mina fina ska kunna springa runt i huset och vara glada.

En nyfiken spontan fråga. Min Alice låg på mammas stolar och klöste lite på dem så vi köpte nya billiga dynor som vi la på dem. Men! de var gjorda av fårskinn med päls (falsk eller ej vet jag inte) och sedan dess har hon skytt dem som pesten, hon vill inte ligga på dem! Samma sak med mitt fårfäll som ligger på golvet, hon undviker att gå på den. Däremot så älskar hon att ligga i en fåtölj med fårskinn, dock så är den mycket äldre så .. Är det pälsen som känns konstig under tassarna? Eller kanske doften? :idea:

Alltså, jag är mest nyfiken - hur reagerar era katter på fårskinn? Eller något annat dött djurs fäll?

En nyfiken spontan fråga. Min Alice låg på mammas stolar och klöste lite på dem så vi köpte nya billiga dynor som vi la på dem. Men! de var gjorda av fårskinn med päls (falsk eller ej vet jag inte) och sedan dess har hon skytt dem som pesten, hon vill inte ligga på dem! Samma sak med mitt fårfäll som ligger på golvet, hon undviker att gå på den. Däremot så älskar hon att ligga i en fåtölj med fårskinn, dock så är den mycket äldre så .. Är det pälsen som känns konstig under tassarna? Eller kanske doften? :idea:

Alltså, jag är mest nyfiken - hur reagerar era katter på fårskinn? Eller något annat dött djurs fäll?

Det kan ju vara någon konstig lukt (enligt en kattnäsa) på något syntetiskt fårskinn så det kanske är därför? Men man vet ju aldrig med katter. Se bara på kattbäddarna. De kan vara avskydda i månader innan de helt plötsligt är favoriter lääänge, innan de återigen undviks...

Socker ääälskar iaf fårskinn till den grad att han ska dra loss tussar och käka på dem. :cautious: Därför kan jag inte längre ha framme mina två fårskinnsmattor jag hade när han trädde in i mitt liv.:D Koskinnsmattan däremot bryr han sig inte om alls. Anton har varken brytt sig om fårskinn eller koskinn.

Nu har vi haft besök av de potentiella köparna och det gick jättebra :) De var jättetrevliga och kändes väldigt seriösa. Ena barnet på 2 år var med och han var jätteduktig med Tesla, lugn och försiktig. Så nästa helg ska vi åka dit med henne och så får de ha henne på prov i någon vecka eller två för att se hur det verkar fungera. Känns väldigt bra faktiskt, hoppas att det blir bra i slutändan :)

Det kan ju vara någon konstig lukt (enligt en kattnäsa) på något syntetiskt fårskinn så det kanske är därför? Men man vet ju aldrig med katter. Se bara på kattbäddarna. De kan vara avskydda i månader innan de helt plötsligt är favoriter lääänge, innan de återigen undviks...

Socker ääälskar iaf fårskinn till den grad att han ska dra loss tussar och käka på dem. :cautious: Därför kan jag inte längre ha framme mina två fårskinnsmattor jag hade när han trädde in i mitt liv.:D Koskinnsmattan däremot bryr han sig inte om alls. Anton har varken brytt sig om fårskinn eller koskinn.
Fast fårfällen på golvet är köpt på en julmarknad av bonden(?), kom jag ihåg nu, nä den är äkta. Finns en äkta i mitt sovrum i sommarstugan också (men den är krullig) och även om hon kanske inte tar jätteöverdrivna omvägar runt den så föredrar hon tydligt att ta andra vägar om hon kan och ligger aldrig på den :p
Däremot så är min ryamatta helt säkert full med katthår som aldrig kommer att försvinna ut den!
... Knasiga katt. Jag säger ju att hon är en riktig stadskatt; syntetiskt material är bäst och asfalt/sten/grus är bättre än gräs att gå på O_o

Min kattbädd köpte jag mest för att jag tyckte att den var snygg, tyckte jag var smart och den har iallafall hållit sig snygg och ren :D

Jag är tacksam att Alice inte tuggar på fårfällen iallafall, stackars dig :eek: hon äter redan nästan allt annat hon hittar på golvet.

Appropå det (typ),
För ett tag sedan insåg jag att hon hade ätit upp en liten bit plastpapper från en binda (ett litet skydd till en vinge ni vet) :o Har inte sett den komma ut i skiten ännu :cautious:

... Borde väl ha synts med något plastigt vitt i en bajskorv, right? :o

Min Ivan bor ju hos mina föräldrar just nu (tillfälligt enligt mig - permanent enligt dem ;) ) och jag var hemma hos dem i helgen eftersom jag skulle på bröllop. Tyckte Ivan kändes väldigt slank och fin, men att han absolut inte skulle gå ner mer i vikt. Revbenen och midjan var rätt tydliga och resten var muskler typ :). Han har varit med dem i sommarhuset långt ute på landet hela sommaren, med fri tillgång till mat och massor av springande i skogen. Ska även tilläggas att jag inte direkt är den som förespråkar feta djur generellt :D.

Skulle bara för säkerhets skull kolla vikten på honom....

....
6,5 kg
....

:o:D:p:laugh:

Det är ju ingen MCO vi talar om, utan en ganska vanlig huskatt och jag uppfattar honom ju inte som såååå stor heller! Men han är bara så himla lång att vikten blir därefter :D. Gullekatten :heart.

Bildbevis på min tungviktare/magra stackare:

7urbJAL.jpg

GvSS8FP.jpg

6KJDcdA.jpg

Bonusbilder:

Min mamma plågar min katt :(:
BN5wlzC.jpg

Sängkammarblicken :love::
cX7F2yW.jpg

Vad tror ni, bör vi skriva någon form av papper nu när Tesla ska bo på prov hos familjen? Alla papper kommer vara kvar hos oss, kanske undantaget försäkringsuppgifter om det skulle hända något medan hon är där.

Vad tror ni, bör vi skriva någon form av papper nu när Tesla ska bo på prov hos familjen? Alla papper kommer vara kvar hos oss, kanske undantaget försäkringsuppgifter om det skulle hända något medan hon är där.
Man hör ju mycket om att ha papper, papper, papper på allt. Kanske om det skulle hända en olycka som orsakats av oaktsamhet (hoppas verkligen inte!) från deras sida och så täcks det kanske inte av försäkringen, då kan det ju vara skönt att ha det på papper vem som då får betala osv under provperioden.

Hellre överdrivet försiktig? :p

Idag lämnade vi Tesla hos familjen, vi stannade ett par timmar för att se att hon slappnade av. I början var hon lite rädd, mycket nya ljud och lukter. Men det gick över undan för undan och hon undersökte alla vrår i huset, åt lite mat, lekte lite och vi visade henne kattlåda och klösträd. Barnen var uppspelta eftersom de längtat hela veckan men Tesla tog det bra, de var ju aldrig dumma på något sätt men väldigt uppspelta.

Kändes väldigt konstigt att lämna henne där men ändå bra i magen. Har fått sms om att hon har gått på lådan också så det är bra :D Jag hoppas nu verkligen att det ska gå bra, att vi har hittat hennes nya hem!

Älskade, tokiga lilla katt! :love:
10254217_1037402046284535_2053626065_n.jpg

Sessan är på fortsatt kollo hos makens mamma, vi skulle hämtat hem henne ikväll men kom på att vi ska passa på att olja in köksbordet medans här är kattfritt :p

Idag lämnade vi Tesla hos familjen, vi stannade ett par timmar för att se att hon slappnade av. I början var hon lite rädd, mycket nya ljud och lukter. Men det gick över undan för undan och hon undersökte alla vrår i huset, åt lite mat, lekte lite och vi visade henne kattlåda och klösträd. Barnen var uppspelta eftersom de längtat hela veckan men Tesla tog det bra, de var ju aldrig dumma på något sätt men väldigt uppspelta.

Kändes väldigt konstigt att lämna henne där men ändå bra i magen. Har fått sms om att hon har gått på lådan också så det är bra :D Jag hoppas nu verkligen att det ska gå bra, att vi har hittat hennes nya hem!

Älskade, tokiga lilla katt! :love:
10254217_1037402046284535_2053626065_n.jpg

Sessan är på fortsatt kollo hos makens mamma, vi skulle hämtat hem henne ikväll men kom på att vi ska passa på att olja in köksbordet medans här är kattfritt :p
Håller alla tummar för att det går bra med nya familjen. Måste bara passa på att säga att hon är otroligt fin :heart

Vad löjligt nördig man känner sig när jag blir glad över att ha lyckats lura i Lumi mjukmat från Bozita. Vanligen äter hon BARA mjukmat i mousseform. Gourmet Gold mousse är det enda vi lyckats lura i henne. De senaste veckorna har jag däremot börjat fasa in Bozita i mjukmaten. Först jäääättelite som jag mosade noggrant ihop med moussen. Sen har jag successivt ökat på mängden Bozita och minskat mängden mousse. Igår åt hon endast Bozita med god aptit för första gången. Förvisso var den något mosad, men ändå :). Äntligen kan man ge lite vettig mat som mjukmat!

Håller alla tummar för att det går bra med nya familjen. Måste bara passa på att säga att hon är otroligt fin :heart

Tack Marty :) Ja visst är hon fin :love: Lilla hjärtat.

Fick sms i morse att allt hade gått bra hittills! Hon hade inte gått omkring och jamat utan legat i soffan med familjen på kvällen, sovit i deras säng i natt och kurrat massor. Gjort både nummer ett och nummer två på lådan :up: Fick flera bilder :)

Vad skönt att Lumi ville äta den nya maten! Ibland är de ju bra envisa, de där katterna :D

@zassoo : Härligt att det gått bra med Tesla :). Brukar ju ta ett par dagar innan de kommer tillrätta.

Katter är fruktansvärt envisa! Så jag tror inte jag kommer kunna byta mat hejvilt som vissa verkar kunna. Får vara glad så länge hon äter en vettig sort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
457
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama