Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni tog rätt beslut @zassoo, men jag förstår att det känns väldigt tungt. Kommer sakna bilderna på fina Tesla <3

Ja, det är väldigt tråkigt :( Men samtidigt, när jag ser att Tesla verkar trivas i nya familjen och framför allt - när jag ser hur bekväm Sessan är med att vara ensam hos oss, hur stressen släpper hos henne likväl som hos oss, då känner jag att det är rätt.

Tesla är tacksam för hon blir nästan alltid bra på bild, Sessan gör sig bättre IRL :laugh:

Kul! TV-kändisar. Kvinnan i slutet med den underbara raggisen äger även pappan till Lumis kull :)

Nu har jag bokat en veterinärtid till min älskade Alice. Jag vet inte, men jag går runt och nojar mig att det är något fel på henne. Hon är lite smal och går inte upp oavsett vad jag gör. Sen sover hon väldigt mycket. Det har hon förvisso alltid gjort, men när man börjar tänka på det så känns det inte helt normalt. Men det som känns jobbigast egentligen är nog att hon är lite utstött. Lumi gillar henne verkligen inte, och Sally kan vara lite elak ibland. Så jag funderar på om de känner att det är något fel på henne. Men annars är Alice som vanligt. Hon är glad, gosig och fin i pälsen. Men nej, jag vill inte gå runt och noja så jag gör hellre en hel genomgång av henne.

De hittade inget fel på Alice :)! Var hos veterinären med henne men ingenting verkar vara fel på henne. Blodprov och alla undersökningar såg bra ut. Veterinären tyckte säkert att jag var helkonstig som kommer dit med en frisk katt, men jag ville vara helt säker. Veterinären trodde att det som jag upplever troligen beror på att Alice är stressad av att Lumi är elak. Vi tänkte testa ge zylkene till både Lumi och Alice i en månad så får vi se om det gör någon som helst skillnad. Det är ju inte så att de bråkar jämnt, men det är spänt mellan dem vilket känns onödigt och jobbigt.

Ja, det är väldigt tråkigt :( Men samtidigt, när jag ser att Tesla verkar trivas i nya familjen och framför allt - när jag ser hur bekväm Sessan är med att vara ensam hos oss, hur stressen släpper hos henne likväl som hos oss, då känner jag att det är rätt.

Tesla är tacksam för hon blir nästan alltid bra på bild, Sessan gör sig bättre IRL :laugh:

Vad skönt att det löste sig så pass bra ändå! Du är en fantastisk djurägd människa, alla djur som får äga dig under hela eller delar av livet är lyckligt lottade. :love:

Vad skönt att det löste sig så pass bra ändå! Du är en fantastisk djurägd människa, alla djur som får äga dig under hela eller delar av livet är lyckligt lottade. :love:

Men duråå :love:

Jag gör så gott jag kan! Sessan håller inte med, hade jag älskat henne hade jag givit henne mer torrfoder :cautious: :laugh:

De hittade inget fel på Alice :)! Var hos veterinären med henne men ingenting verkar vara fel på henne. Blodprov och alla undersökningar såg bra ut. Veterinären tyckte säkert att jag var helkonstig som kommer dit med en frisk katt, men jag ville vara helt säker. Veterinären trodde att det som jag upplever troligen beror på att Alice är stressad av att Lumi är elak. Vi tänkte testa ge zylkene till både Lumi och Alice i en månad så får vi se om det gör någon som helst skillnad. Det är ju inte så att de bråkar jämnt, men det är spänt mellan dem vilket känns onödigt och jobbigt.

Jag har också varit till veterinär med en fullt frisk katt :o Dock trevligt, veterinären tyckte hon var i utmärkt skick speciellt med tanke på hur gammal hon var (inte gammal enligt mig men visst, hon var ju nästan 10 år).

Jag kommer inte ihåg, har ni testat Feliway? Här funkar det jättebra men för en del funkar det ju inte alls.

Jag har också varit till veterinär med en fullt frisk katt :o Dock trevligt, veterinären tyckte hon var i utmärkt skick speciellt med tanke på hur gammal hon var (inte gammal enligt mig men visst, hon var ju nästan 10 år).

Jag kommer inte ihåg, har ni testat Feliway? Här funkar det jättebra men för en del funkar det ju inte alls.
Det blir ju en ganska angenäm upplevelse, men dock en dyr sysselsättning. Har gjort samma sak med hästen ett par gånger :angel:.

Vi har testat feliway men märkte ingen skillnad. Vi hade bara en dosa, men enligt deras rekommendationer skulle det räcka i vår lägenhet. Så nu ska vi prova zylkene och hoppas på bättre resultat. Tyvärr fanns det inte på vårt apotek, hos veterinären eller i djuraffären, så jag har beställt på nätet. Det kommer väl i början på nästa vecka misstänker jag.

Sura katter.

Jobbat mycket denna veckan och varit hemifrån långa dagar, nu är det konferens och jag är borta hela dagarna även på helgen. Hundtant är bortlämnad på SPA i skogen. Missarna är hemma själva och hälsar argt att det händer f***ing ch**ist ingenting!

Kom hem nyss och möttes av en iskall blick från Brunetten som satt i hallen och stirrade med skrynklad näsa. Skönhetsmissen har pipit grinigt en stund och kommit förbi två varv utanför klappavstånd.

Försöker fjäska med extragott i matskålen och utspridda dreamies men det duger icke. :o

Nu börjar det snart luta åt den allra grövsta mattebestraffningen - kiss-i-sängen. :cautious:

Åh vad skönt, det kändes lite extra när jag läste om din Alice, lite svårt att låta bli när man har en Alice själv också :p
Kan det inte bero på att Lumi just blivit mamma och vill vakta sina ungar lite? Då kanske det blir bättre när ungarna fått flytta hemifrån :)

Hej allihopa!
Finns det någon här som föder upp mellanstora katter som jag skulle kunna bolla lite tankar med över PM? Jag är lite orolig inför kommande kattungeköp då min tingade pärla är mindre än sina kullsyskon, och jag kan inte låta bli att oroa mig.

Jag skulle bli evigt tacksam!

Hej allihopa!
Finns det någon här som föder upp mellanstora katter som jag skulle kunna bolla lite tankar med över PM? Jag är lite orolig inför kommande kattungeköp då min tingade pärla är mindre än sina kullsyskon, och jag kan inte låta bli att oroa mig.

Jag skulle bli evigt tacksam!
Min oro är lugnad och moderator får gärna ta bort ovanstående inlägg. :)

Åh vad skönt, det kändes lite extra när jag läste om din Alice, lite svårt att låta bli när man har en Alice själv också :p
Kan det inte bero på att Lumi just blivit mamma och vill vakta sina ungar lite? Då kanske det blir bättre när ungarna fått flytta hemifrån :)
Det har säkert blivit värre sedan Lumi fick kullen. Alice fick ju smäll en gång när hon gick fram till bolådan. Men grejen är att ingen av våra katter någonsin varit jättesnäll mot Alice. Varken Lumi, Sally eller våran tidigare katt Kitty. Alla har varit lite dumma ibland. Inte hela tiden, men då och då. Veterinären misstänkte att Alice hade dålig social kompetens och därmed blir de andra katterna osäkra på henne.

Det har säkert blivit värre sedan Lumi fick kullen. Alice fick ju smäll en gång när hon gick fram till bolådan. Men grejen är att ingen av våra katter någonsin varit jättesnäll mot Alice. Varken Lumi, Sally eller våran tidigare katt Kitty. Alla har varit lite dumma ibland. Inte hela tiden, men då och då. Veterinären misstänkte att Alice hade dålig social kompetens och därmed blir de andra katterna osäkra på henne.
Men åh lilla Alice då :( skönt att det är bara ibland iallafall!
Påminner om min egen Alice, hon har nog inte heller så bra social kompetens - hon har ju varit ensamkatt länge :p

Vi funderar lite löst på en katt till. Vi har idag Sigrid, en ragdoll, kom till oss efter två kullar, nu femårig kastrat.

Det vi söker i så fall är en katt med låg energi, en soffpotatis, lättskött päls, lång eller kort inte så viktig. Vi vill ha en frisk ras. Förslag?

Vi funderar lite löst på en katt till. Vi har idag Sigrid, en ragdoll, kom till oss efter två kullar, nu femårig kastrat.

Det vi söker i så fall är en katt med låg energi, en soffpotatis, lättskött päls, lång eller kort inte så viktig. Vi vill ha en frisk ras. Förslag?

Brittisk korthår! :love:

Brunetten har flyttat in i lådan som kattmaten kom i. Hon ägnar sig åt att långsamt bita sönder den inifrån. Den tuggas och prasslar välderliga därinne nu.

Skönhetsmissen är lycklig över att det kom tonfisk i lådan. Hämtar munfull efter munfull och gömmer i hörnan under matbordet för att frossa i enskild ro... *note to self, städa i hörnan under matbordet senare ikväll*

Det är en av de raser jag haft i huvudet :) Exotic en annan, men isf måste jag hitta nån långnäsa från en uppfödare som avlar på lite längre näsa. (Vill stötta bra avel.)

Exotic har ju lite liknande problem som persern. Jag håller mig undan kortnosarna, men som du skriver kanske det finns någon som vill ha längre näsa på sina...

Titta på britt-uppfödare i ditt område, kanske har de något på gång. Jag är verkligen nöjd med mina två brittfröknar, trevligare innekatter får du leta efter. Finns småproblem inom brittrasen, men titta på http://www.brittringen.se/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
456
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama