Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, jag köpte på Zooplus. De är... kräsna, intill idioti kan vi väl säga. De äter all skit i torrfoderväg (och även de bättre) men blötmat... det enda som passar är Gourmet i sås (gele är ÄCKLIGT :yuck: oavsett märke enligt damerna :meh:).
Mina håller med; gelé är oätbart. Sås ska det vara.

Inte nog med det: den blötmat som går bra ena dagen är snoräcklig dagen därpå. Matte har anpassat sig naturligtvis. I köksskåpet finns nu åtta (jag räknade!) olika sorters blötmat! Tyvärr inte bara nyttiga sorter, men jag orkar inte envisas. Huvudsaken är att majoriteten av den mat jag serverar är blötmat.

Japp, jag köpte på Zooplus. De är... kräsna, intill idioti kan vi väl säga. De äter all skit i torrfoderväg (och även de bättre) men blötmat... det enda som passar är Gourmet i sås (gele är ÄCKLIGT :yuck: oavsett märke enligt damerna :meh:).

Jotack, hade blötmatsaffär hemma (26 olika sorter provades) och särskilt om Nikita ätit med god aptit och matte glatt sprungit ut och köpt ett lager så vägrade kattskkrället att äta en munsbit mer :meh: katter har en mycket pervers humor och det finns inget det gillar bättre än att få sina mänskliga slavar att dansa efter sin pipa, om det kostar pengar och ansträngning och tid, så mycket bättre! :devil:

11986946_965649073532194_6193733796413680948_n.jpg

Sitter och småfnissar (tyst så Missia inte ska höra). Hon äter torrisar från automaten och en smet det och tydligen var det en extra god en för hon håller på att flytta på hela automaten och underlägget den står på (kattsandsmatta).

:rofl: :rofl: :rofl:

Malla kattskrälle var ute och rymde i natt. Hon stack strax innan 20 och behagade komma hem runt 03. Var tvungen att försöka sova lite under natten eftersom jag skulle börja jobba 07.20 idag, så ställde klockan varje halvtimme och ropade. Hon var billig då kan jag säga!!

Funderar på att börja göra egen mat till katten eftersom han är så fet, gillar torrfoder men är kinkig med blötmaten och det går trots allt att truga i honom färskfoder. Ibland.

Malla kattskrälle var ute och rymde i natt. Hon stack strax innan 20 och behagade komma hem runt 03. Var tvungen att försöka sova lite under natten eftersom jag skulle börja jobba 07.20 idag, så ställde klockan varje halvtimme och ropade. Hon var billig då kan jag säga!!

Och nu löper hon :(
Har funderat lite och beslutat mig för att kastrera henne. Hon har 2-3 fina avkommor i avel och jag vill för allt i världen inte ha en huskattkull. Så nästa fredag kastreras hon och då får dom abortera ev foster.

Alice är verkligen förtjust i sin DaBird O_o jag har inte den ens på pinnen längre då hon ändå leker med den och bär runt på den. Lättare för henne utan en lång pinne släpandes efter. Lite kul när ens katt har en sådan favoritleksak :love:

Fast just nu leker hon med mitt skärp gjort av tyg ... den blir jättefin :cautious:

Usch, känner mig som världens sämsta matte. Ljuset i hallen är trasig och det var mörkt. Såg inte liten mörkbrun katt förrän jag hörde ett mjau/skrik och fick nästan en hjärtattack eftersom jag trodde att jag brutit svansen av Nikita. Plockade upp henne direkt och hon spann vilket kan betyda vad som helst och mjölktrampade. Klämde igenom svansen, femte gången bet hon mig, men den kändes inte bruten. Sedan har hon gått runt med den rakt upp och tippen vajar mjukt hela tiden, så jag hoppas att den inte är bruten. Försökte klämma igenom den igen, men då bet hon mig efter tredje gången :down:

Husses säng är inte bäddad utan den väntar på att han ska välja varmt eller svalt täcke- Det betyder att kattpojken nu har fläskat ner sig i min nybäddade säng. Hur ska jag då få plats hade han tänkt sig? Han ligger verkligen mitt i sängen

@Asko : Kan tipsa om att köpa leksaker av riktig päls från ett företag som heter Mekatt. Just att det är äkta päls verkar katterna älska. Här hemma älskar katterna dessa leksaker, och Lumi kan väl det närmsta kallas galen i dem. Det är otroligt fascinerande att se henne ständigt bära runt på denna. Köpte en ny till kattungarna, men mest är det Lumi som har den i munnen. Men när kattungarna får tag på den låter de som riktiga tigrar :)

@Asko : Kan tipsa om att köpa leksaker av riktig päls från ett företag som heter Mekatt. Just att det är äkta päls verkar katterna älska. Här hemma älskar katterna dessa leksaker, och Lumi kan väl det närmsta kallas galen i dem. Det är otroligt fascinerande att se henne ständigt bära runt på denna. Köpte en ny till kattungarna, men mest är det Lumi som har den i munnen. Men när kattungarna får tag på den låter de som riktiga tigrar :)
Men åh! Det har jag ju letat hur länge som helst efter, min förra katt älskade en bit päls hon fick med en leksak men jag lyckades inte hitta någon med äkta päls igen efter det. Får ta en titt, kanske Alice gillar det också :up:

Men åh! Det har jag ju letat hur länge som helst efter, min förra katt älskade en bit päls hon fick med en leksak men jag lyckades inte hitta någon med äkta päls igen efter det. Får ta en titt, kanske Alice gillar det också :up:
De är billiga och väldigt uppskattade (typ 30 kr/st). De verkade ha problem med deras hemsida när jag beställde, men jag mailade dem och det gick bra att beställa så istället. :)

Sabla katter. Försökte städa ut lite gammalt skräp och lade ut två stadiga sopsäckar med saker som ska slängas. Genast ska missarna dit och undersöka, och riva, och välta säckarna och ta sig och och riva ut allting. :banana:

Jagade bort en medan den andre lyckades smita ned i en av säckarna och höll på att få sig själv utburen till sopbilen innan jag märke att det började prassla misstänkt när hon kom på att hon ville ut igen. Stängde in dem båda i badrummet medan jag fixade det sista. Möttes sedan av två iskalla par kattögon när de släpptes ut. :rage: :devil:

Vilket bra tips!
Jag har renskinn till katterna. Spillbitar från en fäll jag har under sadeln. Minstingen älskar det!
Har virkat egna leksaker av gamla balsnören, också uppskattat. För att inte tala om de jag stoppade med otvättad ull från stallfåren!
Äkta vara är det bästa!

Varför hatar Nikita alla andra katter så mycket? Hon är för sjutton uppfödd i ett katteri och bodde tillsammans med en hel massa andra katter till tre års ålder. Eftersom jag tillfälligt bor i en källar(lägenhet) i ett villaområde går det förbi en hel del andra katter. Varje gång springer Nikita till fönstret, blir en igelkott som vrålar ursinnigt medan svansen blir en hårborste. När jag tittar ut ser jag antingen rädda katter som springer för livet eller nyfikna katter som inte riktigt förstår varför tanten i fönstret är så rasande. Även efter att de är försvunna fortsätter Nikita att skrika och burra upp sig och svära många, många fula ord.

Allt man hör om burman är att de måste nästan ha en annan katt i hemmet eftersom de är en av de mest sociala kattraser som finns. Burmahögar är liksom ett begrepp.

Uppenbarligen har Nikita inte läst rasbeskrivningen.

Varför hatar Nikita alla andra katter så mycket? Hon är för sjutton uppfödd i ett katteri och bodde tillsammans med en hel massa andra katter till tre års ålder. Eftersom jag tillfälligt bor i en källar(lägenhet) i ett villaområde går det förbi en hel del andra katter. Varje gång springer Nikita till fönstret, blir en igelkott som vrålar ursinnigt medan svansen blir en hårborste. När jag tittar ut ser jag antingen rädda katter som springer för livet eller nyfikna katter som inte riktigt förstår varför tanten i fönstret är så rasande. Även efter att de är försvunna fortsätter Nikita att skrika och burra upp sig och svära många, många fula ord.

Allt man hör om burman är att de måste nästan ha en annan katt i hemmet eftersom de är en av de mest sociala kattraser som finns. Burmahögar är liksom ett begrepp.

Uppenbarligen har Nikita inte läst rasbeskrivningen.

Kan det inte vara katteriet som sas förstörde henne? En kompis tog en raskatt från ett katteri som vantrivdes svårt där. De hade en till katt som hon snabbt kuvade och hon var inte generellt aggressiv mot andra katter men det var definitivt hon som bestämde.

Har du testat Feliway?

Kan det inte vara katteriet som sas förstörde henne? En kompis tog en raskatt från ett katteri som vantrivdes svårt där. De hade en till katt som hon snabbt kuvade och hon var inte generellt aggressiv mot andra katter men det var definitivt hon som bestämde.

Har du testat Feliway?

Antagligen vantrivdes hon med alla andra katter, särskilt som hon slogs konstant med sin mormor. Funderar bara lite hur Nikita blivit just så katthatande eftersom hennes ras generellt sett är mycket sociala. Nja Feliway tror jag inte behövs, i Stockholm där jag bor på andra våningen och hon aldrig ser en katt är hon kolugn. Det är som sagt bara när hon ser andra katter på nära håll som hon blir galen. Sedan är hon samma gosiga katt (när hon inte är en liten bitch :meh: men det har ingenting med att vara upprörd eller nervös) igen.

Min brors Maine Coon som bokstavligen var tre gånger så stor som Nikita blev kär som en klockarkatt en sommar när de var på ute på landet. Han la sig så nära att hon gjorde fula miner men inte mer, sedan flyttade han sig närmare centimeter för centimeter och när Nikita vände på huvudet och glodde så blinkade han så vänligt, tittade bort och låtsades som ingenting. Sedan samma sak igen tills han kom till en viss gräns och då stack Nikita :p stackars Stene gav aldrig upp utan samma sak hände nästan varje dag utan att Nikita mjuknade. Han satt alltid och väntade på henne när vi gick upp från gästhuset på morgonen. Man lever på hoppet.

Samma katt jagade fö bort två labstorlekshundar som var på besök och sprang fram till honom. Han blev så rasande och attackerade så att den ena hunden stack till skogs och inte kom tillbaka och matten blev helt hysterisk :devil: Lite roligt var det att se hur han sedan la sig platt för en pluttburma på 3kg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
456
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama