Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bekväm utekatt vi köpt, eller ja jag har nog skämt bort henne.

Nu på eftermiddagen följde hon med mig till maskinhallen när jag bar ut massa tomlådor från kalaset, men så fort jag var färdig och närmade mig ytterdörren på huset så kom hon som en pil. Stod på trappan och väntade tills jag öppnade, för då skulle fröken gå in. Låt säga att vi var ute kanske 10 min varav nästan all tid var hon bredvid mig. Svårt att tro att hon är uppvuxen ute i stall :laugh:

Jag tolkar svansviftandet som ett tecken på upprymdhet, antingen som att den är arg/irriterad eller busig. Mina ser jag nästan aldrig att de viftar på svansen för att de är arga, men desto mer när de smyger på varandra eller på leksaker, alltså i bustagen. :) Det blir mycket svansviftning när de ser t.ex. fåglar genom fönstret också, tillsammans med lite "fågelklappring". :D

Ja det är ju vanligt! :)

Jag tror att olika svansrörelser har olika betydelse, men just viftningar fram och tillbaka kopplar jag till busighet/upprymdhet/arg och ser det när katterna leker eller ser fåglar i fönstren hos våra katter. Men sen har jag sett katter som viftar på svansen när de vill bli klappade och gosa och är ivriga/kräver det så det är väl lite olika från katt till katt kanske.

Ja jag tror också att det är olika från katt till katt. Det är väl som med alla djur att man får lära sig hur just det djuret kommunicerar :)

Inom kort flyttar två fina killar hem till mig :love::love::love:

Det känns superbra nu när beslutet är taget, och katthemmet kändes verkligen bra. Jag valde bort många på närmare avstånd, och det var verkligen värt ett par timmars bilresa för att komma till ett ställe med sund syn på katthållning, fina lokaler, trevlig personal och fina katter. Två killar, en född 2008 och en 2012, föll valet tillslut på, men så svårt det var. Kände mig så hemsk som skulle stå där och välja :cry: Det känns ändå som jag valde rätt, den ena av katterna var bara så mysig och go! Den andra hade precis blivit kastrerad och var lite groggy, så honom får jag lära känna mer hemma.

Den ena av dem ska få en tand bortplockad i nästa vecka och de vill behålla honom minst en vecka efter det för att se att allt läker som det ska, så det dröjer tyvärr ett tag innan jag kan hämta dem. Vilket ger mig ordentligt med tid till att sätta mig in i allt som har med kattlådor, sand, vattenfontäner och allt annat spännande att göra!

:bump:

12184065_697767220323735_3519060949771371722_o.jpg

:D

VI har fått en mini-hund , ingen utekatt :eek:

På promenaden till skogen så följde hon med, var i närheten av sonen hela tiden och sen när vi gick hem så sprang hon liten bit i taget för att vänta in oss, och så om igen hela vägen hem. Väl hemma så sprang hon in snabbt som ögat och ville inte ut mer.

Oj, vad jag har shoppat den här helgen :o Nu är det inte många punkter kvar på handlingslappen och jag känner mig redo att ta hem katterna nu, nu, nu! Vad otålig man kan vara haha :p

Jag har några tunga paket att hämta ut på posten i veckan. Klösträd, kattlådor (någon kan ha råkat köpa en modkat :angel:), kattsand, bäddar och en massa annat kul som jag bara var tvungen att köpa. Förmodligen kommer katterna tycka att kartongerna är roligast, som vanligt :grin:

Jag har till och med köpt hem kattmat :o katterna är vana på torrfoder men jag vill få över dem på blötmat då jag fått för mig att det är bättre, rätta mig gärna om jag har fel. Jag köper såklart med en påse av det dem är van vid så det blir en lugnt foderbyte.

Åh, vad jag längtar! :love:

@Mumfie Förstår att du längtar! :) Bilder på fluffisarna är ett måste när du fått hem dem :D

Jag anser att blötmat är bättre, framför allt då de naturligt får i sig mycket vatten. Har även jag en katthemskatt som var van vid torrfoder men som numera äter enbart blötmat. Tänk på att ta det vääääldigt långsamt med foderbytet så det inte blir tok med magarna. Och var beredd på att katterna inte tycker det är en lika bra idé med blötmat som du gör :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
453
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama