Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den nya dörrmattan - död, utspridd i hallen i smulor och bitar.
Överdraget till sängen - fem eller sex mystiska hål i varje hörn.
Toapappret - neddraget och rivet i delar.
Soffan - ryggkudde nedvält, sidorkuddar nedknuffade på golvet.
Fleecefiltar i högar under matbordet i köket.

Här åker jag och hundtant iväg fyra timmar och rastar hästen, och genast vänder kattfröknarna upp och ned på lägenheten.

Ni som har kakelugn eller kamin hemma, händer det att era katter slickar på de sotiga luckorna? Eller är det bara min Socker som har en konstig hangup med sot? :o

Det är inte jämt han slickar på luckorna, men då och då. Igår när jag skulle sova hörde jag ett raspande och klinkande från luckorna när jag skulle sova. Inbillar mig att det inte är så jättenyttigt så jag fick masa mig upp och köra bort honom. Men det kanske inte är så farligt om de bara gör det då och då?

Snart får jag åka och hämta Boll hos veterinären. Fick sluta tidigare på dagens praktik, men det hjälpte inte så mycket när jag ändå inte fick komma och hämta henne tidigare (ringde kliniken för att fråga innan jag cyklade iväg).

När dom kollade på henne vid inlämningen misstänkte veterinären FORL, så dom har röntgat idag. Om det var så och det bara var en tand som skulle dras så skulle dom göra det nu när hon ändå var sövd. Jag håller innerligt tummarna för att det inte alls finns någon FORL i hennes mun (hann inte fråga något i telefon, så jag får se vad dom säger när jag kommer dit)

Det var tummar hållna helt i onödan. FORL är konstaterat och jag ska boka en ny tid ganska snart, då dom kommer ta bort två tänder :(

Det var tummar hållna helt i onödan. FORL är konstaterat och jag ska boka en ny tid ganska snart, då dom kommer ta bort två tänder :(

Inte skoj. Väninnans raskatt har det - veterinären plockar tänder varje år på den kattan. Det går inte på försäkringen heller.

Inte skoj. Väninnans raskatt har det - veterinären plockar tänder varje år på den kattan. Det går inte på försäkringen heller.
Nej det gör ju inte det :( Men vad gör man inte för sina djur? Att lägga några tusen på tänderna varje år är hon helt klart värd. Hon är ju frisk och glad i övrigt :) . Hoppas bara att det inte ska gå för fort med FORLen, jag vill ju så klart att hon ska få behålla tänderna så länge det bara går.
Ska ringa imorgon för att boka in nästa besök. Inte ett dugg sugen, för hon var riktigt dålig efter den här narkosen. Hon gick runt och kräktes i 7 timmar efter att hon hämtats och var väldigt slö, det var så pass att jag var på vippen att åka in för att be dom vätska upp henne via kanyl. Som tur var hade hon aptit trots kräkningarna, och efter att hon satt i sig en hel massa torrfoder (efter att ha kräkt upp allt annat jag erbjudit i första hand) vände det och idag är hon sitt vanliga jag igen. Men jag tänker helt klart försöka få en fredagstid den här gången, så jag kan vara uppe så länge som krävs och ändå få sova tillräckligt och kunna se till henne dagen efter. Idag hade jag turen att min granne kunde komma över och kolla till henne på förmiddagen :bow: . Himla skönt att få en sån statusrapport, även hon ju verkat må bra under natten och såg fin ut på morgonen innan jag åkte.

Nej det gör ju inte det :( Men vad gör man inte för sina djur? Att lägga några tusen på tänderna varje år är hon helt klart värd. Hon är ju frisk och glad i övrigt :) . Hoppas bara att det inte ska gå för fort med FORLen, jag vill ju så klart att hon ska få behålla tänderna så länge det bara går.
Ska ringa imorgon för att boka in nästa besök. Inte ett dugg sugen, för hon var riktigt dålig efter den här narkosen. Hon gick runt och kräktes i 7 timmar efter att hon hämtats och var väldigt slö, det var så pass att jag var på vippen att åka in för att be dom vätska upp henne via kanyl. Som tur var hade hon aptit trots kräkningarna, och efter att hon satt i sig en hel massa torrfoder (efter att ha kräkt upp allt annat jag erbjudit i första hand) vände det och idag är hon sitt vanliga jag igen. Men jag tänker helt klart försöka få en fredagstid den här gången, så jag kan vara uppe så länge som krävs och ändå få sova tillräckligt och kunna se till henne dagen efter. Idag hade jag turen att min granne kunde komma över och kolla till henne på förmiddagen :bow: . Himla skönt att få en sån statusrapport, även hon ju verkat må bra under natten och såg fin ut på morgonen innan jag åkte.

Skönt att ha någon nära som kan vara med Sjuklingen! Det är inte kul att lämna dem ensamma när de är lite snurriga fortfarande.

FORL går ju att hålla efter iaf, och att ge mjukmat i takt med att tänderna blir färre. Man får se det så. Så länge inte katten går runt med värk i käkarna/tänderna så brukar de vara kapabla att äta och härja runt som vanligt. :)

Jag hade en hund som fick det för några år sedan, trodde inte hundar kunde får FORL, men hon fick också åka in och plocka tänder med jämna mellanrum. Jag trodde först att det var diabetes, hon blev slö, trött och hade dåliga världen när vet tog blodprov. Det var först när vet tittade specifikt på tänderna som hon kunde diagnosticera vad det var och börja plocka bort de onda - annars "på utsidan" snygga vita tänder utan en massa tandsten. Lärde mig helt klart att vara uppmärksam på munnen även på hundar som glatt äter ben, skinn, hovrester, och torrfoder.

Jag fick precis ett meddelande om att jag har ett paket fullt med kattsaker att hämta ut på posten idag :up: Att det väger straxt över 20kg känns inte riktigt lika kul för mig som inte har bil :p

Jag fick precis ett meddelande om att jag har ett paket fullt med kattsaker att hämta ut på posten idag :up: Att det väger straxt över 20kg känns inte riktigt lika kul för mig som inte har bil :p

Men det är ju därför man beställer från sidor som erbjuder hemleverans utan kvittering! :angel: Så står det där när man kommer hem från jobbet. Brukade också tråckla med gigantiska paket på bussen men ledsnade. Så jag beställer för det mesta mina katt- och hundsaker med hemleverans nuförtiden!

(Att PostNord sedan alltid går till fel port och inte hittar min lägenhetsdörr och till slut lämnar kartongen med tinande färskfoder ute i regnet är en annan femma. :down::devil:)

Jag är så olyckligt kär i vår grannes katt som vi vaktat många veckor senaste halvåret :cry: Vad gör jag? Tar fram kattnapparväskan, byter identitet och flyr landet?

Han är så perfekt på alla sätt och vis! Lagom aktiv, lagom gosig, lagom pratig, favoriserar ingen, supertrygg, superfin, går på pellets :D. Åh! Det är så jobbigt att tycka så mycket om någon som inte är min, och förmodligen aldrig kommer bli. Det skär i hjärtat varje gång han är här, då blir jag smärtsamt påmind om att han inte är vår... Men ändå vill jag ingenting annat än att ha honom här hela tiden!

Senast ändrad:
Disa har krälat omkring med arslet i vädret hela dagen, ackompanjerat av skönsång naturligtvis. Hade ju hoppats hinna kastrera innan första löpet men den rackarns veterinären går ju inte att få tag på. Får bli distriktarn istället, så fort hon är klar. Sixten fattar ingenting och Sauron blir mest bara arg när hon är så närgången, stackars gumman :p

Mitt paket kom inte som det skulle igår, utan skulle istället komma idag. Det stod att det skulle levereras hem, och var ingen hemma skulle det köras till uthämtningsstället. Spårar upp paketet på postens hemsidan nu då jag inte hört något och ser följande meddelande

"Det gick inte att leverera. Ett meddelande har lämnats på leveransadressen"

Men inget meddelande har lämnats :down: någon som vet vad som händer nu? Kommer jag ändå få en avi trots att det står att de redan lämnat ett meddelande?

Suck, får jag inte paketet snart kommer katterna hinna komma först. Det blir spännande haha..

Mina katter äter enbart blötmat. Jag har dock en hemlig dröm om att det ska finnas ett torrfoder utan spannmål som passar dem också, som jag skulle kunna ha framme under en hel dag t ex, och de äter lite då och då. Nu är nog detta ouppnåeligt eftersom den ena damen äter upp allt torrfoder hon ser på en gång. Nå. Lite portioner då och då gör dem båda glada, så varför inte.

Testade Acana. Min glupska katt har endast fått små portioner (just för att hon helst fyller hela munnen och sen sväljer), så det tog ett tag innan jag kopplade ihop att hon verkar bli lite mjuk i magen av det. Dessutom har jag alltid betraktat henne som katten med stålmage, medan min andra definitivt är lite känslig, hon däremot har mått bra (och har fått äta mer, eftersom hon klarar att småäta).

Så, nu har jag fått prata om mina katter :D och nu den korta versionen: har någon hört något eller har erfarenhet av dåliga magar av Acana? Jag tror det var här på Bukes hundforum som jag läste att det inte är ovanligt bland hundar.

Jag är så olyckligt kär i vår grannes katt som vi vaktat många veckor senaste halvåret :cry: Vad gör jag? Tar fram kattnapparväskan, byter identitet och flyr landet?

Han är så perfekt på alla sätt och vis! Lagom aktiv, lagom gosig, lagom pratig, favoriserar ingen, supertrygg, superfin, går på pellets :D. Åh! Det är så jobbigt att tycka så mycket om någon som inte är min, och förmodligen aldrig kommer bli. Det skär i hjärtat varje gång han är här, då blir jag smärtsamt påmind om att han inte är vår... Men ändå vill jag ingenting annat än att ha honom här hela tiden!

Hihi men åh vilken fin kattkompis du verkar ha! Övertyga grannen om att en rimlig ersättning för allt kattvaktande är att du får katten :angel: :sneaky:

Hihi men åh vilken fin kattkompis du verkar ha! Övertyga grannen om att en rimlig ersättning för allt kattvaktande är att du får katten :angel: :sneaky:

:eek: Såklart! Att jag inte tänkt på det! Fullt rimlig ersättning :D

(När jag och sambon pratade om ämnet häromdagen, så frågade jag "Tänk om de hade varit beredda att sälja honom till oss för rätt summa pengar, hur mycket hade du varit beredd att ge för att få honom?" Då svarade sambon helt seriöst att "Tjaa, max 50 000 kr" :eek: :D) Också helt rimligt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
453
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama