Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade idag av att katten jamade lite underligt. När jag tittade på honom bar han på en död mus. Han lekte lite med den medan han småpratade och tittade på mig, ville uppenbarligen ha beröm :D
Sen åt han upp den innan han stolt kom jamande igen.

Var han fått tag i den vet jag inte (eftersom han inte har kattlucka har han uppenbarligen tagit den inne), men är tacksam att han dödat den innan han visade upp den :p

Sauron är fortfarande rätt tonårig. Ofta arg på mig, jag lyckas ofta göra "fel", och han är inte sen att visa det genom att markera med sina jättelabbar eller tänderna. Det är fan skittufft ibland. Och så kommer det stunder när han är helt underbar, som nyss när jag hade kraschat på sängen ett tag och han kommer och kör sitt enorma huvud i handen på mig för att bli kliad mellan öronen. Blev grundligt snusad i hela ansiktet och så lade han sig bredvid ett tag innan han gick vidare till Disa. Blir ju alldeles blöt i ögonen. Min fina kille.

Ni som bara ger blötmat; hur många gånger/dag? Brukar doseringen på förpackningen stämma?

Min ena som bara äter blötmat får 3 gånger om dagen, morgon, eftermiddag och på kvällen precis när jag går och lägger mig. Han är lite liten i maten och äter mindre än vad som rekommenderas på förpackningen. Ger sådana där portionspåsar på 100 g styck (tror det står 3-4 påsar för hans vikt), men det är sällan han äter upp allt. Burkmat duger inte alls, möjligen när den är nyöppnad...

Ni som bara ger blötmat; hur många gånger/dag? Brukar doseringen på förpackningen stämma?

Det brukar bli ca 3-5 gånger per dag, lite olika. Jag försöker ge Sessan lite mindre åt gången för hon har tendenser till hetsätning... Hon väger 4,4 kg i dagsläget (något rund) och äter ungefär den mängd som rekommenderas på förpackningen, men det är inget vi tänker på utan man lär sig ungefär hur mycket de äter upp och sådär.

Det brukar bli ca 3-5 gånger per dag, lite olika. Jag försöker ge Sessan lite mindre åt gången för hon har tendenser till hetsätning... Hon väger 4,4 kg i dagsläget (något rund) och äter ungefär den mängd som rekommenderas på förpackningen, men det är inget vi tänker på utan man lär sig ungefär hur mycket de äter upp och sådär.

Tack för svar. Jag brukar också gå mest efter hull och vad de äter men försöker få ett hum om ifall hon äter vettiga mängder eller inte då hon magrade av (men nu är på väg upp igen :))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
453
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur