Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det hoppas jag också. Fick tid på onsdag så vi får se då@zassoo Vad trist med sånna reaktioner, hoppas att ni hittar något som går att åtgärda hos veterinären!
Jag behöver tips på hur jag kan göra rent ytteröronen på Boll. Dom är orangea...
Hon själv tvättar ju mest ner mot hörselgångsdelen av örat, eller hur man ska beskriva det. Och hon låter ingen av dom andra katterna tvätta hennes öron. Så själva "parabolernas" övre delar är orangea av smuts (jag tror i alla fall att det är smuts, för dom har inte sett ut så förut). Men hur sjutton gör man rent dom?
Vill ju inte använda tvål där, ifall det åker ner i själva örat. Kan det funka med matolja på bomullstuss?
Jag skulle tro att det är ett lager av tunn smuts, eller hur man ska uttrycka det. Det är alltså bara en orange ton på yttre delen av öronen.Du kan rulla in katten i ett skynke så att den ligger still och ta olja på en bomullstuss. Jag vet inte vad det där orangea är för något, låter inte som vare sig smuts eller skabb...
Fast hur gammal är brunetten? Har för mig att äldre katter kan bli lite mindre smidiga på äldre dar och då inte nå de ställen de brukar vanligen tvätta sig påBrunetten tvättar sig inte ordentligt efter bajsning har jag ganska nyss upptäckt. Är vissa katter inte så renliga helt enkelt, eller är det något annat?
Skönhetsmissen utför nogsamma toalettbestyr efter varje lådbesök. Men Brunetten bara klampar iväg, sätter sig någon annanstans och kladdar ibland av sig lite avföring där. Hon kan gå runt med lite intorkad bajs utan att bry sig också.
Nu blev hon infångad och tvingad till mindre rumpdusch efter att jag upptäckt en bajsplupp som lossnade när hon satte sig. Har hon inte fått ordentlig bakdelstvätt-träning av mamma-katt?
Brunetten tvättar sig inte ordentligt efter bajsning har jag ganska nyss upptäckt. Är vissa katter inte så renliga helt enkelt, eller är det något annat?
När Kakan var som rundast kunde hon inte nå för att tvätta där Nu när hon är smalare går det alldeles utmärkt.Brunetten tvättar sig inte ordentligt efter bajsning har jag ganska nyss upptäckt. Är vissa katter inte så renliga helt enkelt, eller är det något annat?
Skönhetsmissen utför nogsamma toalettbestyr efter varje lådbesök. Men Brunetten bara klampar iväg, sätter sig någon annanstans och kladdar ibland av sig lite avföring där. Hon kan gå runt med lite intorkad bajs utan att bry sig också.
Nu blev hon infångad och tvingad till mindre rumpdusch efter att jag upptäckt en bajsplupp som lossnade när hon satte sig. Har hon inte fått ordentlig bakdelstvätt-träning av mamma-katt?
Fast hur gammal är brunetten? Har för mig att äldre katter kan bli lite mindre smidiga på äldre dar och då inte nå de ställen de brukar vanligen tvätta sig på
När Kakan var som rundast kunde hon inte nå för att tvätta där Nu när hon är smalare går det alldeles utmärkt.
Min fråga är alltså: kan Brunetten rent fysiskt nå dit?
Då är hon helt enkelt defekt!Brunetten hälsar att man aldrig ska kommentera en dams eventuella rondör!
Möjligen är det så att Brunetten tillhör den mer - ska vi säga välmående - av kattdamerna. Möjligen, möjligen, möjligen. En stabil kroppsbyggnad, särskilt just runt maghållet.
En slow feeder är inhandlad, men fastnade på vägen och har varit hos PostNord sedan april. Å hon var hos veterinären bara för någon månad sedan på kastration och fick då bara beröm, inga bantningsvarningar därifrån iaf.
Då är hon helt enkelt defekt!
Lillebror är likadan. Varför ska han tvätta när någon kan göra det åt honom, tycker han.
Mina katter vill inte tvätta sig om bajset någon gång är löst och fastnar Då drar de rumpan på badrumsmattan. Sedan tvättar de. Jag förstår dem, om man säger såTack för svar! Bakdelstvättmysteriet fortsätter
Mina katter vill inte tvätta sig om bajset någon gång är löst och fastnar Då drar de rumpan på badrumsmattan. Sedan tvättar de. Jag förstår dem, om man säger så
Vid normal bajskonsistens är det inga problem med tvätteriet Så... har du gjort ingående studier av avföringsfastheten?