Skönt med god prognos. Hoppas Sessan piggar på sig snabbt.
Troligen märker Tesla att det är något fel, och dessutom luktar Sessan annorlunda när hon kommer hem från kliniken. Jag skulle nog ha de åtskilda när jag inte var med ett par dagar till Sessan piggat på sig igen. Kanske ha de ihop lite när jag hade uppsikt för att se hur de hanterar det. Det är säkert ingen fara. Har varit med om precis samma när jag varit iväg med någon av katterna på ett annat ställe.
Håll dom särade några dagar tills Sessan luktar hemma och blir lite piggare igen. Vissa låter sina katter byta utrymme då och då också (dvs Sessan får gå in i Teslas rum och tvärt om, utan att dom får se varandra emellan). Sätt sen upp en nätdörr, då kan dom se och hälsa på varandra utan att kunna slåss. Låt det ta tid och försök behåll lugnet för att inte trigga något.
Finns en lång tråd om en liknande händelse på kattforum, kan leta upp den om du vill?
Ja, dom får vara isär ett par dagar. Stackars Tesla får bo i badrummet så länge men vad ska man göra. Hon är ju så himla lugn och tålmodig så jag förväntade mig verkligen inte det här :/
Tack för tips och cili du får gärna leta upp tråden. Tror jag kanske vet vilken du menar och där löste det ju sig bra.