Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummarna för att de snabbt blir vänner @zassoo verkar ju gå åt rätt håll iaf :)

Mina två hulliganer är utvisade ur sovrummet nattetid numera. Var rejs i sovrummet varje natt tidigare, båda två satte igång lagom när jag och sambon somnat för att sen kuta runt i sängen, hoppa på oss, köra brottningsmatcher och skrika på varandra konstant. Totalt galna, så nu är de inte välkomna att sova med oss längre :P

Inatt hade visst sambon råkat stänga in den yngsta i sovrummet, vaknade av att han satt på min bröstkorg och jamade. Så vad gör inte snälla matte, jo kliver upp klockan 4 på morgonen och gosar med katterna, ger mat och leker med dom innan jag somnar om. Eh nej katterna bestämmer inte alls här hemma :angel:

Har börjat ge enbart blötmat (mjau) nu, sambon som testade att ge det enbart när jag var utomlands så har fortsatt med det då båda var så otroligt fina i pälsen när jag kom hem. Så ger blötmat ungefär 3ggr om dagen och ger även lite rått kött då och då, kycklingvingar är extremt uppskattat!

Lillkillen som inte är så liten längre väger nu mer en min hona, trots att han är mindre i växten, kompakt kille! Fick även avmaska honom igen då han fortfarande hade mask sen förra avmaskningen, men nu är masken helt borta och han växer så det knakar!

Tur att det inte var så stor summa, 4000 går ju bra men tänk om det hade varit 20 000 och så kan man inte direktreglera :eek:

Fast 20.000 kr blir sällan summan över en natt för behandling av katt, isåfall måste nog katten stanna kvar för observation efter operation etc och får oftast åka hem mitt på dagen/eftermiddagen då de redan direktreglerat över dagen så det tror jag sällan de stöter på. ;)
Min katt kom upp i 30.000 kr när hon låg inne söndag-torsdag med flera röntgen, ultraljud och en operation.

Tur att det inte var så stor summa, 4000 går ju bra men tänk om det hade varit 20 000 och så kan man inte direktreglera :eek: Nåja, det är väl bara att vänta och se när pengarna trillar in.

Jo jag tror också mat funkar bra. Får ge Sessan torrfoder och Tesla blötmat så är väl allt väl :D Nu har dom även nosat på varandra genom nätet och båda verkar mest förundrade över att de är på varsin sida nätet. Ska vänta tills sambon kommer hem så att vi är två personer innan vi försöker ha dem tillsammans.
Tur att jag slapp betala direkt när jag hämtade ut hästen senast. Det var ju också på en helg. Utan direktreglering, 70 000 kr tack :D. Blev en saftig räkning några dagar senare istället, men 70 000 hade jag inte haft undanstoppat.

Det går nog bra att sätta ihop dem. Håller tummarna :)

Fast 20.000 kr blir sällan summan över en natt för behandling av katt, isåfall måste nog katten stanna kvar för observation efter operation etc och får oftast åka hem mitt på dagen/eftermiddagen då de redan direktreglerat över dagen så det tror jag sällan de stöter på. ;)
Min katt kom upp i 30.000 kr när hon låg inne söndag-torsdag med flera röntgen, ultraljud och en operation.

Nä det har du säkert rätt i men det var min första tanke när jag förstod att de inte direktreglerade på natten :p Det är första gången jag åker in akut med ett djur så jag har nog inte så bra koll.

Tur att jag slapp betala direkt när jag hämtade ut hästen senast. Det var ju också på en helg. Utan direktreglering, 70 000 kr tack :D. Blev en saftig räkning några dagar senare istället, men 70 000 hade jag inte haft undanstoppat.

Det går nog bra att sätta ihop dem. Håller tummarna :)

Åh huuu :nailbiting: Nä, nog för att man har en buffert men kanske inte 70 000 bara sådär.

Tack, det ska nog gå bra hoppas jag :)

Ok, kattdamerna har blivit vårtokiga O_o det rejsas runt i huset, Tassa har jagat Missia (Tassa brukar inte bry sig när Missia är mopsig) och papper, blommor och andra saker yr i deras kölvatten! :nailbiting: :meh:

Så ska väl ändå inte snart 11-åriga damer bete sig?! :cautious:

Körde precis in halva foten rätt i magen på Brunetten... Hon satt undangömd under skrivbordet - jag damp ned på stolen och slängde in fötterna som vanligt, tjongade till kattmagen så ett ilsket tjut hördes. Fötterna ryktes undan och en förbaskad liten brittbäbis klampade fram.

Rädsla? Fly in under soffan? Gråt och pip? Icke, sade Brunetten! Hon gick rätt fram och tog omedelbar ögonkontakt. "Va f-n gör du din j***el!" Klampade vidare ut i köket, och har rullat ihop sig till en knubbig och kränkt brittbakelse på en köksstol.

Inte gör det det hela bättre att Fröknarna nu får bozita rensmak som de hälsar är den äckligaste. Höna ska re va!

Drabbas jag av någon hemsk hämnd under nattens mörka timmar så vet ni vem som förmodligen är upphovskatt till planerna. Skönhetsmissen är lättledd när det kommer till upptåg och dumheter. Som mattemord.

Körde precis in halva foten rätt i magen på Brunetten... Hon satt undangömd under skrivbordet - jag damp ned på stolen och slängde in fötterna som vanligt, tjongade till kattmagen så ett ilsket tjut hördes. Fötterna ryktes undan och en förbaskad liten brittbäbis klampade fram.

Rädsla? Fly in under soffan? Gråt och pip? Icke, sade Brunetten! Hon gick rätt fram och tog omedelbar ögonkontakt. "Va f-n gör du din j***el!" Klampade vidare ut i köket, och har rullat ihop sig till en knubbig och kränkt brittbakelse på en köksstol.

Inte gör det det hela bättre att Fröknarna nu får bozita rensmak som de hälsar är den äckligaste. Höna ska re va!

Drabbas jag av någon hemsk hämnd under nattens mörka timmar så vet ni vem som förmodligen är upphovskatt till planerna. Skönhetsmissen är lättledd när det kommer till upptåg och dumheter. Som mattemord.
:rofl: Jag ser det framför mig - vad bra du är på att beskriva!

Vi ska hålla utkik efter dig och ringa fjällräddningen om du inte syns till! :nailbiting: O_o

:D :p

i-cant-handle-this-kind-of-cuteness

Alltså jag älskar denna bilden, jag smälter totalt! :love:

Bara för att det är katter och en tisdag kan behöva lite kattuppmuntran :love::D
tumblr_njxlrjZNYD1tjd6bzo1_250.gif

tumblr_njxkddjiYX1tlhwqmo1_500.gif

tumblr_njv8xvHJrA1u1w6w2o1_400.gif

tumblr_njxjg5KskU1u1hfcbo1_400.gif

tumblr_njxjfqor121rzxtilo1_1280.jpg

tumblr_njxgxbi3rc1tpri36o1_400.gif

big-cat.gif

(Jag vill ha en sån här soffa :D)
wBrYXcY.gif

tumblr_mw3q1zs8aF1t0i1e4o1_400.gif

PnkHRiP.gif

funny-cat-gifs-057-003.gif

tumblr_m5k4jd84GU1rnc10qo4_250.gif

thief-cat1.gif

(Vadå? Jag? Aldrig! :angel:)
anigif_enhanced-21672-1394979114-1.gif

eZgMBQz.gif

image.jpg

1880800882.gif

jerk-cat-009.gif

tumblr_nhdk2fTj001s0xjvpo1_400.gif

x22k4k.gif

Det är Caturday! :banana:

Hohohoho :rofl: underbart (fastän det är onsdag nu!).

Min ena katt gör precis som den första för övrigt, dvs jag gör som den ägaren också. :o:p

Hett tips
Min katt gillade den iallafall :D småfåglarna var dock intressantare än ekorren, men hon uppskattade(?) den - tills hon insåg att hon inte kunde fånga dem :o:angel:

Bakslag :(:(

Så dumma vi var som trodde att det skulle gå lätt... Tyckte så synd om Tesla så vi lät henne vara med oss på nedervåningen under sträng uppsikt medan Sessan låg och sov på övervåningen. Lekte jättemycket och Tesla var så glad att få vara ute igen med oss. Sen hände det. Vår koncentration brast, märkte inte att Sessan kom ner för trappan men det gjorde Tesla och flög på henne direkt... Vrål, skrik, saker som slogs omkull och svarta hårtussar som flög :cry: Sambon fick tag i Tesla som åkte in i badrummet igen.

Åh jag blir så ledsen :( Imorse efter en natt ensam i badrummet var Tesla som ett plåster, ensam och olycklig. Men hon får vara där. Vi ska börja om från början och inte ta några genvägar nu. Jag börjar tänka på vad som händer om vi inte får dem att bli sams igen... :cry: Men vi ger inte upp än såklart.

Planen är nåt åt det här hållet:

Funderar på att göra i ordning sovrummet på övervåningen till Tesla. Dels är det mycket större än badrummet, har fönster och så tror jag det går lättare att fästa kompostgaller framför dörren. Nackdelen är att vi aldrig vistas där men vi får börja göra det för att hålla henne sällskap i så fall.

Bakslag :(:(

Så dumma vi var som trodde att det skulle gå lätt... Tyckte så synd om Tesla så vi lät henne vara med oss på nedervåningen under sträng uppsikt medan Sessan låg och sov på övervåningen. Lekte jättemycket och Tesla var så glad att få vara ute igen med oss. Sen hände det. Vår koncentration brast, märkte inte att Sessan kom ner för trappan men det gjorde Tesla och flög på henne direkt... Vrål, skrik, saker som slogs omkull och svarta hårtussar som flög :cry: Sambon fick tag i Tesla som åkte in i badrummet igen.

Åh jag blir så ledsen :( Imorse efter en natt ensam i badrummet var Tesla som ett plåster, ensam och olycklig. Men hon får vara där. Vi ska börja om från början och inte ta några genvägar nu. Jag börjar tänka på vad som händer om vi inte får dem att bli sams igen... :cry: Men vi ger inte upp än såklart.

Planen är nåt åt det här hållet:

Funderar på att göra i ordning sovrummet på övervåningen till Tesla. Dels är det mycket större än badrummet, har fönster och så tror jag det går lättare att fästa kompostgaller framför dörren. Nackdelen är att vi aldrig vistas där men vi får börja göra det för att hålla henne sällskap i så fall.
Klart att dom kommer bli sams igen! Det kommer bara ta längre tid än ni trott. Försök att tänka positivt, katterna märker av er sinnesstämning.
Ni kan byta plats på katterna (utan att låta dom se varandra) ibland så Tesla kan få vara med er i vardagen och nosa på Sessans spår, utan att det utgör någon risk för Sessan. Så behöver hon inte bli lika olycklig :)

Klart att dom kommer bli sams igen! Det kommer bara ta längre tid än ni trott. Försök att tänka positivt, katterna märker av er sinnesstämning.
Ni kan byta plats på katterna (utan att låta dom se varandra) ibland så Tesla kan få vara med er i vardagen och nosa på Sessans spår, utan att det utgör någon risk för Sessan. Så behöver hon inte bli lika olycklig :)

Vi försöker såklart vara lugna och bete oss precis som vanligt. Men jag blev bara så ledsen när vi fick backa tillbaka hela vägen... Men vi tar nya tag i kväll, ska röja i gästrummet och använda det. Ska leta fram kompostgallrena till senare också. Ladda med god mat, leksaker och kardor.

Vi försöker såklart vara lugna och bete oss precis som vanligt. Men jag blev bara så ledsen när vi fick backa tillbaka hela vägen... Men vi tar nya tag i kväll, ska röja i gästrummet och använda det. Ska leta fram kompostgallrena till senare också. Ladda med god mat, leksaker och kardor.
Klart man blir ledsen när ens älskade djur inte håller sams, men jag tvivlar inte en sekund på att det här kommer gå vägen :) Du har ju en plan och vill verkligen lösa det, frågan är bara hur lång tid det tar :)

Sen när det är dags för dom att se varandra igen så tänk på din reaktion, röstläge och kroppspråk även då. Det är lätt att man spänner sig, håller andan och höjer sitt tonläge av nervositet - och då signalerar man till katten att nu är det nåt farligt på gång, vilket man ju inte vill :) Tänk yoga! (kanske kan vara en idé att träna det innan också, det är ju dina djur vana vid)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur