Oftast inte. Är mest orolig att det ska regna rakt in haha. Eller att det ska blåsa sönder såklart.
Jag har vindnät istället för fönster i mitt stall. Funkar toppenbra. Regnar inte in och blåser inte sönder :-).
/Lizzie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oftast inte. Är mest orolig att det ska regna rakt in haha. Eller att det ska blåsa sönder såklart.
Nu börjar det änna bli lite arbetsvänligt väder ute! Har ni några roliga planer/projekt framöver?
Vi har precis börjat räkna lite på vår ridbanan som ska bli till i år, ska mäta lite i helgen och se var det är bäst att lägga den. Vi hade bestämt en plats, men har nog kommit på en bättre plats (närmare själva "gårdscentrat") så nu är bara frågan om den får plats på nåt bra sätt där. Spännande i alla fall!
Nu börjar det änna bli lite arbetsvänligt väder ute! Har ni några roliga planer/projekt framöver?
Vi har precis börjat räkna lite på vår ridbanan som ska bli till i år, ska mäta lite i helgen och se var det är bäst att lägga den. Vi hade bestämt en plats, men har nog kommit på en bättre plats (närmare själva "gårdscentrat") så nu är bara frågan om den får plats på nåt bra sätt där. Spännande i alla fall!
Vi har inga större projekt för i år som rör stallet etc. Vi håller på att återhämta oss efter stallrenoveringen förra året. Har dock en del som ska rensas upp efter renoveringen. En stor betonghög som ska till ÅVC m.m. Så städning ute på gårdsplanen är det som gäller för i år.
Den 3/5 får vi hem en liten schäferbebis så vi kommer ha fullt upp med en valp den här sommaren - det är ju i och för sig också en form av projekt
/Lizzie
Åh det där med rensning efter renovering ska vi försöka ta tag i också.. Har också en hög med betong/bruk och en gigantisk hög med brädor.. Så tråkigt arbete, men väldigt skönt när det är ur världen!
Roligt med valp!!
Jättefint!!!Mer bilder
På den lediga väggytan ska tränshängare upp (under tillverkning) och där sadelbocken står håller jag på att bygga en bänk med förvaring i.
Jättefint!!!
Har du gjort allt det själv under påsken bara? Då tycker jag att du fått mkt gjort!
En fråga bara, varför är väggen inte hela vägen ner till golvet och hela vägen upp till taket?
Du deklarerar gårdsstödet på ne-blanketten, som intäkt, jag tror det är ruta R4 eller något sådant. Men ring Skatteverket och fråga annars, de har ju koll på läget.Hm.. kanske nån här kan hjälpa mig.
Vi har en liten gård, och har under 2016 fått stöd för våran mark - betesputsning. Nu står jag med deklarationen och fattar nada. Förra året tog vi bort bilagan för enskild näringsverksamhet - vi har ingen och hade då inte heller tagit emot ngt stöd. I år har vi ff ingen verksamhet men vi har tagit emot stöd som sagt. Visst ska detta deklareras i bilagan? Måste jag göra en årsredovisning/årsbokslut? Vad är det? Hur gör jag den??? Ska den skickas nånstans?
Vi har ingen verksamhet, drar ingen moms, drar inte in en krona utöver gårdsstödet som är precis i lägsta klassen (4 ha).
Hur mockar ni hagarna? Jag har gjort det med släpkärra och dammsugare. Men båda alternativen är fruktansvärt tungt.